Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-19, 08:51
  #13
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlitzDaddy
Yeah bro

Exakt detta. När jag såg mina knappnålspupiller tog jag mer Ikto och halsade såna där 10,2%or som går ner snabbt tills jag blev medvetslös.


Tycker att man inte bör oroa sig för att somna på lite Metadon naiv utan andra CNS-depressants. Men jag kan för lite om sånt här, trodde det var ovanligt att dö av opioider.

Haha, va?
Citera
2023-09-19, 10:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlitzDaddy
Yeah bro

Exakt detta. När jag såg mina knappnålspupiller tog jag mer Ikto och halsade såna där 10,2%or som går ner snabbt tills jag blev medvetslös.


Tycker att man inte bör oroa sig för att somna på lite Metadon naiv utan andra CNS-depressants. Men jag kan för lite om sånt här, trodde det var ovanligt att dö av opioider.

ja relativt till ett skott i pannan så är det ju rätt ovanligt att dö av opioder
Citera
2023-09-19, 16:15
  #15
Medlem
BlitzDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
ja relativt till ett skott i pannan så är det ju rätt ovanligt att dö av opioder
Ja jag har oftast blandat lite downers och sedan somnat in och vaknat upp men Metadon kanske är annorlunda än oxy/H etc.

Eller blandat lite downers låter mer oaktsamt än hur jag gör; Jag tar lite extra Xanor eller Ikto och använder opioider för att nodda rejält. Detta var i perioder där jag inte hade tolerans för opioider men för benso.
__________________
Senast redigerad av BlitzDaddy 2023-09-19 kl. 16:18.
Citera
2023-09-19, 17:59
  #16
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlitzDaddy
Ja jag har oftast blandat lite downers och sedan somnat in och vaknat upp men Metadon kanske är annorlunda än oxy/H etc.

Eller blandat lite downers låter mer oaktsamt än hur jag gör; Jag tar lite extra Xanor eller Ikto och använder opioider för att nodda rejält. Detta var i perioder där jag inte hade tolerans för opioider men för benso.

Höll på precis som du och trodde det inte var nån fara. Drack kraftigt, käkade benzo och blandade med opiater hela tiden utan fara men en gång när jag inte ens tagit speciellt mycket benzo men druckit en del somnade jag på en fest och slutade andas. Vanligt att jag bruka somna men inte att sluta andas. Nån hade upptäckte att mina läppar var blåa och kollade till mig och jag andades inte.

Vaknade till på sjukan efter jag hade fått naloxon och flumazenil. Vaknade, drog ut IV och skällde ut personalen, somnade om. Vaknade upp med en av mina fruntimmer sittandes bredvid och var ledsen och orolig. Fick mig en rejäl tankeställare och hoppas du tänker till lite i framtiden.
Citera
2023-09-20, 07:54
  #17
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Var försiktig, min kompis slukade en hel flaska utan tolerans. Han vaknade aldrig igen...

Nu vet jag inte om han hade köpt den av någon eller inte. Men jag kan säga som så att om man tar någon annans mediciner, i det teoretiska fallet metadon från gatan som någon har tappat, så får man bara vad man förtjänar om man sveper flaskan och kolar istället för att lämna in den till mottagningen, så att de förhoppningsvis kan spåra den rätte ägaren.
Citera
2023-09-20, 08:00
  #18
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Jag vaknade på akuten efter 120 mg och var omöjlig att väcka. Ingen kul upplevelse, rullades på en brits och allt kändes väldigt märkligt. Trodde för en stund det var Alien abduction. Metadon när man knappt har tolerans är ingen bra ide.

Jag känner till ett par fall i Skåne där ungdomar som tidigare testat lite tram och sub, och därmed tror sig vara erfarna opioidanvändare, kommit över metadon och i tron att de har mycket högre opioidtolerans än vad de har tagit för mycket och avlidit. Det ena fallet var någon gång tidigt 2000-tal, en polares bror, det andra fallet bara för ett par år sedan. Båda två var under 20 år när det hände.

Det är givetvis oerhört tragiskt när så sker, men samtidigt lite "Darwin Awards" nivå när man tror sig kunna ta en stor dos metadon ostraffat bara för att man har gått på tram ett tag. Folk måste inse att metadon är en av de starkaste opioiderna vi har. Det är väl bara fentanyl och dess olika analoger som är mer potent.
Citera
2023-09-20, 09:39
  #19
Medlem
BlitzDaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Nu vet jag inte om han hade köpt den av någon eller inte. Men jag kan säga som så att om man tar någon annans mediciner, i det teoretiska fallet metadon från gatan som någon har tappat, så får man bara vad man förtjänar om man sveper flaskan och kolar istället för att lämna in den till mottagningen, så att de förhoppningsvis kan spåra den rätte ägaren.
Den var som sagt daterad längre tillbaka i tiden och bruten. Jag hade övervägt att ringa LARO och informera även om det skulle ta emot att lämna flaskan.

Inte för att jag behöver den mer än patienten, men för att jag är en beroende.
Citera
2023-09-21, 05:05
  #20
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Nu vet jag inte om han hade köpt den av någon eller inte. Men jag kan säga som så att om man tar någon annans mediciner, i det teoretiska fallet metadon från gatan som någon har tappat, så får man bara vad man förtjänar om man sveper flaskan och kolar istället för att lämna in den till mottagningen, så att de förhoppningsvis kan spåra den rätte ägaren.
Vet inte heller var han hade fått tag i den, men jag vet att det finns LARO-patienter som klarar sig på metadon varannan dag o drygar ut kassan med sina dagliga metadon-flaskor.

Det är såklart fel att sälja medicin avsedd för en själv, och kanske p.g.a. okunskap, inte informera att den är dödlig för de utan tolerans. Men självklart har man ju ett ansvar själv också att veta vad man intar.
Citera
2023-09-21, 05:09
  #21
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Vet inte heller var han hade fått tag i den, men jag vet att det finns LARO-patienter som klarar sig på metadon varannan dag o drygar ut kassan med sina dagliga metadon-flaskor.

Det är såklart fel att sälja medicin avsedd för en själv, och kanske p.g.a. okunskap, inte informera att den är dödlig för de utan tolerans. Men självklart har man ju ett ansvar själv också att veta vad man intar.

Då dricker de nog en halv flaska om dagen. Jag går själv på LARO och har metadon, och jag kan intyga att man hinner bli riktigt, jävla abstinent på 48 timmar. Om man är ingådd och har ett beroende måste man ta det varje dag.
Citera
2023-09-21, 05:17
  #22
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Då dricker de nog en halv flaska om dagen. Jag går själv på LARO och har metadon, och jag kan intyga att man hinner bli riktigt, jävla abstinent på 48 timmar. Om man är ingådd och har ett beroende måste man ta det varje dag.
Ok, tänkte på min förre svåger som hade med sig metadon på en resa, men typ hälften av flaskorna gick sönder på flyget, så han fick klara sig på hälften o han sa det gick bra.

Men jag har ju sett att det förekommer metadonflaskor som cirkulerar runt på gatan, man kanske kan avstå nån enstaka i.a.f?
Citera
2023-09-21, 05:28
  #23
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Ok, tänkte på min förre svåger som hade med sig metadon på en resa, men typ hälften av flaskorna gick sönder på flyget, så han fick klara sig på hälften o han sa det gick bra.

Men jag har ju sett att det förekommer metadonflaskor som cirkulerar runt på gatan, man kanske kan avstå nån enstaka i.a.f?

Ja, det finns de som avstår från någon enstaka flaska och säljer den, det förekommer. Men de som gör så riskerar ju att åka ur programmet om det skulle uppdagas, åtminstone var det så förr, det är möjligt att de får en andra chans numera, många av de tidigare egentligen alltför hårda reglerna i programmet har ju avskaffats på senare år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback