2023-09-12, 20:50
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Det gäller själva varningen om man vill överklaga den men min fråga är inte det utan hur fan man får bort eländet?
Okej, jag är lite förvirrad, för det lät ju i din TS som att de berättade för dig vad du behövde göra för att få bort varningen? Då är det ju bara göra det. Är du inte nöjd med besluten de fattar så är det bara överklagan kvar.
Citera
2023-09-12, 21:45
Medlem
swebarbs avatar
Du kan inte ta bort den, vitsen är ju annars helt meningslös om man kan bara efterhand trolla bort den, gör det du ska göra framöver så slipper du fler varningar hur svårt är det att följa om du vill ha några pengar då har du regler att följa.
Citera
2023-09-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Du kan inte ta bort den, vitsen är ju annars helt meningslös om man kan bara efterhand trolla bort den, gör det du ska göra framöver så slipper du fler varningar hur svårt är det att följa om du vill ha några pengar då har du regler att följa.
Trevligt att moralpolisen har hittat hit också. Jo man kan ta bort den, du drar till med att man inte kan men det är något du gissar och tror. Misstag kan alla göra eller är du fullkomlig? Och det är inte din rättrådighet och pysande självgodhet jag efterfrågar utan hur de som har fått bort den har gjort.
Citera
2023-09-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Okej, jag är lite förvirrad, för det lät ju i din TS som att de berättade för dig vad du behövde göra för att få bort varningen? Då är det ju bara göra det. Är du inte nöjd med besluten de fattar så är det bara överklagan kvar.
Återigen det är inte beslutet jag avser utan hur iom att a-kassan säger att de inte avser fylla i blanketten af vill ha. Vill veta om det finns andra sätt och om någon överhuvudtaget fått bort en varning och hur de då gjorde.
Citera
2023-09-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du har inte funderat på att söka jobb? När du får ett jobb spelar det ju ingen roll om du har en gammal varning på AF, eller hur?
Nähä menar du. Men serru jobb kan man förlora också. Livet är långt. Måste vara skönt att känna sig som en präktig skattebetalare som kan kicka ned lite på parasiterna dvs de arbetslösa och tala till dem lite uppifrån sitt torn av rättrådighet.
Citera
2023-09-12, 22:54
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Återigen det är inte beslutet jag avser utan hur iom att a-kassan säger att de inte avser fylla i blanketten af vill ha. Vill veta om det finns andra sätt och om någon överhuvudtaget fått bort en varning och hur de då gjorde.
Ber om ursäkt om jag missförstod. Vad är det för blankett det är fråga om?
Citera
2023-09-13, 00:12
Medlem
oiiihs avatar
ja, det är ett jevla bök...med hela systemet..
Citera
2023-09-13, 09:42
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Trevligt att moralpolisen har hittat hit också. Jo man kan ta bort den, du drar till med att man inte kan men det är något du gissar och tror. Misstag kan alla göra eller är du fullkomlig? Och det är inte din rättrådighet och pysande självgodhet jag efterfrågar utan hur de som har fått bort den har gjort.

Gulligt du tror jag är en moralpolis, säger bara vad som gäller inte jag som hittat på reglerna. En varning är ingenting förstår inte varför du eldar upp dig för det ? ta lärdom av det bara så slipper du problem i framtiden hur jävla svårt kan det vara... Varningar går återigen inte att ta bort du gjorde nånting för att få den och har du inte lärt dig efter din första så blir det knappast din sista
Citera
2023-09-13, 12:33
Medlem
killawifes avatar
Som nån redan skrivit så måste du avsluta din inskrivning hos af och jobba eller göra nåt annat ett tag för att varningen ska försvinna. Det finns ingen stipulerad tid för när varningen försvinner i lagtexten så det är svårt att sia om hur lång tid det tar. Men jag fick en varning förra gången jag var arbetslös och nu när jag blev arbetslös igen 12 år senare så var den borta.

Detta är lite orelaterat men egentligen borde det vara rätt enkelt att hacka sig in i Af's system och ta bort varningar. De är ju rätt kassa på det mesta så deras säkerhet är nog inte så hög.
Citera
2023-09-13, 14:10
Medlem
Bassplays avatar
De går inte ta bort , och den försvinner inte heller med tiden .. så nästa gång du får en varning, även om det är om flera år så ligger förra varningen kvar och du får en länge avstängning än du fick sist , alltså x antal dagar utan pengar
Citera
2023-09-19, 09:40
Medlem
Varningen är borta! Sedan jag började rota i detta har jag talat med AF ett flertal gånger om detta via telefon och nu när jag kollade på mina sidor på ams dvs af precis nu är den borttagen. Begriper ingenting mer än att kanske någon jag talat med telefonledes tagit bort den, jag har talat med vanliga förmedlare i kundtjänst flera gånger och med enheten som sköter detta med varningar. Mycket märkligt men jag är nöjd. Mao varningar kan tas bort.

För er som är rara nog att tala om för mig att jag ska sköta mig bättre kan jag säga att min vandel är oklanderlig iaf avseende förseelser och skötsel av det dagliga livet, aldrig fått några böter, inga betalningsanmärkningar, inget trassel åt något håll under hela mitt liv mao en skötsam, prydlig medborgare vars enda plump i protokollet var denna f.d varning Och den kommer inte upprepas
Citera
2023-10-14, 01:45
Medlem
Citat:
Varningen är borta! Sedan jag började rota i detta har jag talat med AF ett flertal gånger om detta via telefon och nu när jag kollade på mina sidor på ams dvs af precis nu är den borttagen. Begriper ingenting mer än att kanske någon jag talat med telefonledes tagit bort den, jag har talat med vanliga förmedlare i kundtjänst flera gånger och med enheten som sköter detta med varningar. Mycket märkligt men jag är nöjd. Mao varningar kan tas bort.

För er som är rara nog att tala om för mig att jag ska sköta mig bättre kan jag säga att min vandel är oklanderlig iaf avseende förseelser och skötsel av det dagliga livet, aldrig fått några böter, inga betalningsanmärkningar, inget trassel åt något håll under hela mitt liv mao en skötsam, prydlig medborgare vars enda plump i protokollet var denna f.d varning Och den kommer inte upprepas

Det är inte så att du fått din varning och den försvinner automatiskt? För så tror jag att det är. Jag har haft varningar och blivit utan ersättning flera ggr. Min varning eller avstängning finns inte kvar på mina sidor. Det är bara något som AF har koll på. Så nog tror jag att du har fått din varning. Varning är ju bara en varning och du behåller din ersättning.. När du sedan gjort något dumt igen/ misskött dig och blir av med ersättning så försvinner även den grejen från dina sidor efter en stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in