2023-09-12, 10:26
Medlem
Dassaults avatar
Två män greps – kopplas till tidigare sprängningar

Två män med misstänkta gängkopplingar greps i Trollhättan på söndagskvällen på Gärdhemsvägen i klockan 22.40, och har nu anhållits.

Enligt polisen kan såväl bilen som de två männen som åkte i bilen, misstänkas ha kopplingar till pågående gängkonflikt.

Männen som båda är ca 30 år greps misstänkta för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse.

Betallänk : https://www.ttela.se/nyheter/trollha...9-bbc674eb9a77
Citera
2023-09-12, 16:02
Medlem
TheGretaResets avatar
Sprängturken: "Vem va det som sprängde?"
Citera
2023-09-13, 18:42
Medlem
Dassaults avatar
Polisen utreder om bilbränder kan kopplas till insatser mot kriminella

(FB) Polisen stänger av E45 vid sjuntorpsrondellen Trollhättan- misstänkt bomb i bil (2023-08-31)
Citera
2023-09-14, 07:28
Medlem
Borde finnas häktningsprotokoll nu om dom inte blivit släppta?
Citera
2023-09-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poweryou
Borde finnas häktningsprotokoll nu om dom inte blivit släppta?
Då är det ju bara höra av dig till tingsrätten och begära ut det, dra ditt strå till stacken istället för att förvänta dig att alla andra ska göra det åt dig.

https://www.domstol.se/vanersborgs-tingsratt/kontakt/
Citera
2023-09-14, 12:06
Medlem
När jag försökte sist så fick jag till mig att jag var tvungen att ha namn, personnummer eller ärendenumner för att få ta del av något. Någon annan är nog mer haj på det där än jag 😊
Citera
2023-09-14, 12:59
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poweryou
När jag försökte sist så fick jag till mig att jag var tvungen att ha namn, personnummer eller ärendenumner för att få ta del av något. Någon annan är nog mer haj på det där än jag 😊

Varierar hur behjälpliga dom är. Prova att hänvisa till texten i artikeln så de vet vilken sak det gäller. Finns nog bara två häktningar för "förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse" hos Vänersborgs tingsrätt det senaste. Skriv att du vill ha häktningsframställan för ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in