2023-09-19, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Såklart inte. Loggarna har du sannolikt hallucinerat, alternativt har du någon enhet som använder en proxy.

Har du några andra schizo-frågor att ställa? Den här tråden påminner nämligen en hel del om denna tråd, där även han påstår sig bli hackad dagligen:
(FB) Blivit hackad. Extrem situation

Ställ gärna en diagnos på denna: https://ibb.co/7KXGn8y
Citera
2023-09-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Ställ gärna en diagnos på denna: https://ibb.co/7KXGn8y
Att någon försöker logga in innebär inget annat än att en bot försöker ta sig in.

Det är vad du sen läser in i det som gör att du antagligen har diagnos.
Citera
2023-09-19, 11:30
Medlem
Citat:
Att någon försöker logga in innebär inget annat än att en bot försöker ta sig in.

Det är vad du sen läser in i det som gör att du antagligen har diagnos.

En bot försöker inte logga in i fem år via 10-talet VPN leverantörer på samtliga konton. Läs mitt första inlägg igen.
Citera
2023-09-19, 11:31
Medlem
Citat:
En bot försöker inte logga in i fem år via 10-talet VPN leverantörer på samtliga konton. Läs mitt första inlägg igen.
Jo? Det är ju precis det de försöker. Det krävs bara en enda bot som försöker tills du storknar. Eller tror du att du är DEN UTVALDE av denna bot och att den inte provar på dig och 5000 andra konton?
Citera
2023-09-19, 11:36
Medlem
Citat:
Jo? Det är ju precis det de försöker. Det krävs bara en enda bot som försöker tills du storknar. Eller tror du att du är DEN UTVALDE av denna bot och att den inte provar på dig och 5000 andra konton?

Dina kunskaper för IT-säkerhet framstår som lysande. Dock enbart i förhållande till dina kognitiva förmågor.
Citera
2023-09-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Upplever också detta, får mail flera gånger i månaden från Microsoft-kontoteamet om att jag begärt kod för återställning, fast jag inte har det.

Har du kollat loggarna? Logga in på ditt ms-konto och kolla säkerhetsfliken.
Citera
2023-09-19, 11:54
Medlem
Citat:
Har du kollat loggarna? Logga in på ditt ms-konto och kolla säkerhetsfliken.
Ja jag såg dina bilder.

Och? Vad är din poäng? Någon försöker logga in på ditt konto. Ge mig din mejladress så kan jag slänga in några försök i grytan. Vad är din poäng? Varför stör det dig så mycket att någon har din mejladress?

Skaffa en ny mejl hos Proton Mail, använd den sen enbart med en forwardingtjänst. Grattis. Ingen kan gissa inlogg på din mejl nu.
Citera
2023-09-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ja jag såg dina bilder.

Och? Vad är din poäng? Någon försöker logga in på ditt konto. Ge mig din mejladress så kan jag slänga in några försök i grytan. Vad är din poäng? Varför stör det dig så mycket att någon har din mejladress?

Skaffa en ny mejl hos Proton Mail, använd den sen enbart med en forwardingtjänst. Grattis. Ingen kan gissa inlogg på din mejl nu.

Vill såklart inte vara spydig, men från att du och jag munhuggits lite över dina bristande kognitiva förmågor övergår du nu till att svara på fel inlägg?
Citera
2023-09-19, 13:07
Medlem
Citat:
Vill såklart inte vara spydig, men från att du och jag munhuggits lite över dina bristande kognitiva förmågor övergår du nu till att svara på fel inlägg?
Så går det när man sitter på jobbet!

Ja, mina it-kunskaper är bra. Kolla gärna mina tidigare inlägg för exempel.

Tillbaka till ämnet, hade du en fråga eller något? Det är nämligen högst oklart vad du vill ha ut av tråden.
Citera
2023-09-19, 13:15
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Att någon skulle vara inne i mitt nätverk har jag såklart kontrollerat men håller för närapå uteslutet. Dels har jag relativt hög säkerhet med allow-list som enbart tillåter godkända klienter, och även om just detta går att komma runt har jag trots undersökning inte hittat någon suspekt trafik på nätverket.
Det låter ju bra.

Men kopplingen mellan eventuellt intrång på ditt eget nät och försök att komma åt din mail? Åka ner till Tyskland för att besöka en VPN som en bot kanske använt?

Jag säger inte att du är sjuk på något sätt, men det känns lite förvirrat.
Citera
2023-09-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Det låter ju bra.

Men kopplingen mellan eventuellt intrång på ditt eget nät och försök att komma åt din mail? Åka ner till Tyskland för att besöka en VPN som en bot kanske använt?

Jag säger inte att du är sjuk på något sätt, men det känns lite förvirrat.

Det som gör mig så frustrerad är att det pågår dygnet runt på alla mina konton, och dessutom i flera år. Skulle det vara ett par intrångsförsök per månad, utspritt över tid hade jag precis som du skriver, också utgått från att det är någon bot som försökt logga in.

Det kan säkert röra sig om en bot nu också, men då det pågått i fem år eller så, samt att det berör samtliga mina konton börjar få mig att tro att det finns något mer personligt bakom.

En av mina funderingar är ju om detta drabbar alla, men de vänner jag frågar har inte alls råkat ut för samma sak. Nog för att de varit med om att deras konton varit utsatta för intrångsförsök, men inte i denna omfattning under så lång tid.

Att fysiskt hälsa på det aktuella företaget är mindre drastiskt än det låter. Jag har en del affärer i Tyskland, och är där lite nu och då. Även om han som hostar företagets VPN server inte vet någonting alls om detta så är han sannolikt förmögen att ta redan på vem som anslutit de aktuella tiderna.

Har dock inte beslutat mig för att faktiskt göra det än, men eftersom detta börjat störa mig mer och mer börjar det luta åt att jag är beredd att agera ganska resolut för att faktiskt få reda på vem/vilka som så gärna vill komma åt mina konton.

Ett enmansföretag som dessutom enbart verkar hosta en enda VPN server är en lättare måltavla en ett stort företag med verksamhet över hela världen. En anmälan till tyska polisen skulle kunna vara en annan möjlighet, men är ganska tveksam till att de kommer gör något överhuvudtaget.
Citera
2023-09-19, 14:38
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Det som gör mig så frustrerad är att det pågår dygnet runt på alla mina konton, och dessutom i flera år
Jag är old school har inte en massa "konton" själv, bara min mail typ. Men back in the day, när man fick massor av spam till sin mail då kunde man byta, skaffa sig en ny och inte sprida den på nätet där bottarna får tag på den. Jag vet inte hur det där funkar idag, när folk delat upp och sålt sin själ till Microsoft, Google, Meta, X och whatever. Byta adress är kanske inte ett koncept längre.

Men jag vet hur loggarna ser ut ifall man har en ssh-server öppen mot internet, även om det inte är en standardport. Det är inloggningsförsök dygnet runt året om kan jag säga, sånt är livet där ute på nätet. Men de springer in i en vägg, för jag har lite koll ändå. Det tror jag Google/Microsoft eller vilken annan bjässe också har, som har hand om servern ditt konto ligger på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in