2023-09-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame

Det någon uppgav var vid försvinnandet här på Flashback, att det är en springpojke till räven. En annan person hävdade att den på tuben, vilket tycks vara en fritidsgård hört talas om att han kände räven.

Missförstår jag dig när du skriver att tuben är en fritidsgård? Tuben är slang för tunnelbanan. Han skrev/menade att han åkt linje 17 (som bla går till Björkhagen där Mi*o bodde) och vid en närliggande station hört/sett några grabbar som snackade om röven.

Sorry för ev missförstånd.
Citera
2023-09-14, 00:33
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Så lilla pojken Milo har rötterna i Balkan, korrekt?
Uppgifter tyder på att han ska vara av zigensk härkomst.
Citera
2023-09-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Klart att jag har läst tråden men droppar oftast trams/ot utan större notis som vettiga använder gör här.

Vad var idiotiskt i min frågeställning?
Vad i mina inlägg anser du är tillräckligt för dig att spela över? Vad i fritidsgårdarna och deras placering i förhållande till anträffat död, är irrelevant eller att han senast sågs på en fritidsgård? Eller i Vega? (Jag vet att det står olika saker om var senast var).

Du tillför inte själv något av värde.
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Missförstår jag dig när du skriver att tuben är en fritidsgård? Tuben är slang för tunnelbanan. Han skrev/menade att han åkt linje 17 (som bla går till Björkhagen där Mi*o bodde) och vid en närliggande station hört/sett några grabbar som snackade om röven.

Ok nä jag utgick ifrån att det var tunnelbanan och fick svar som verkade som det. Såg sedan när jag ville kolla stationerna i Haninge att det fanns en fritidsgård längre bort som heter Tuben Fritidsgård Tuben
08-508 290 00

https://g.co/kgs/FfP4Aw detta fick mig att tro att jag missuppfattat då jag trodde att det var längs resan City-Farsts- Haninge (Vega kommer väl innan?) ett samtal hörts. Det är jag som missuppfattat. Jag trodde att det var ett samtal längs sträckan som hörts. Sedan hade jag inte koll på pendeltåg mot tunnelbanan och tänkte att det kanske var gården det handlat om istället.

Jag kan inte sådant där. Kan inte Stockholm heller. Har dock bara åkt sträckan själv. Kollade snabbt på kartan

Har du tekniska kunskaper? Alltså något så att man kan översätta Snapkartan? Är väl lika ute och cyklar där men ändå. Alltså bilen som åker på natten för 5 dygn sedan med sin kusliga lyssning. Nynäsvägen ungefär.
Citera
2023-09-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Så, finns det några faktiska fakta om M"ilos möjliga verksamhet i gängkriminalitet? Kan ha missat det pga allt joller om huruvida 13-åringar får gå till fritidsgårdar eller inte.
Läs Expressen t.ex. https://www.expressen.se/kronikorer/...ikter-skenar-/ där det står kopplingar till olika nätverk.

Om du inte gillar det folk läst sig till och diskuterar kanske du skulle läsa på själv innan du ifrågasätter dem. Ett förslag.
Citera
2023-09-14, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Uppgifter tyder på att han ska vara av zigensk härkomst.
Varifrån kommer de uppgifterna?
Citera
2023-09-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Varifrån kommer de uppgifterna?

Från utomjordingar. Det är hans egna konspirationsteorier.
Citera
2023-09-14, 01:10
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame
Läs Expressen t.ex. https://www.expressen.se/kronikorer/...ikter-skenar-/ där det står kopplingar till olika nätverk.

Om du inte gillar det folk läst sig till och diskuterar kanske du skulle läsa på själv innan du ifrågasätter dem. Ett förslag.

Där står det finns uppgifter om kopplingar. Polisen har sagt okänd sedan tidigare och de brukar ju söka upp och ha koll på ungdomar de oroar sig för. Det låter faktiskt därför ganska absurt att trettonåringen skulle ha kopplingar till flera nätverk som artikeln påstår. Expressen kan ju lika gärna hämta uppgifterna om kopplingar från trådarna här på forumet. Men det hedrar FS att han tar upp den mördade pojken i veckans lista. Bättre än aftonbladet.
Senast redigerad av Blundetto 2023-09-14 kl. 01:13.
Citera
2023-09-14, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Där står det finns uppgifter om kopplingar. Polisen har sagt okänd sedan tidigare och de brukar ju söka upp och ha koll på ungdomar de oroar sig för. Det låter faktiskt därför ganska absurt att trettonåringen skulle ha kopplingar till flera nätverk som artikeln påstår. Expressen kan ju lika gärna hämta uppgifterna om kopplingar från trådarna här på forumet. Men det hedrar FS att han tar upp den mördade pojken i veckans lista. Bättre än aftonbladet.
Ingenting med Expressen är hedersvärt. Han är definitivt medskyldig och ja, han motsätter sig polisens beteenden av att fulanvända media genom att hylla den mer publika polischefen. Mer eller mindre erkänner vad jag skrivit om att de skickar Expressens reportrar för att hetsa kriminella genom intervjuer av anhöriga. Men de har iallafall publicerat bild på rävens mamma nu. https://www.expressen.se/nyheter/kur...mma-efterlyst/

Jag upplever det mest absurda i att du tror att en pojke skjuts i huvudet och dumpas längs någon sträcka i skogen, utan att det ska handla om kriminalitet.
Citera
2023-09-14, 02:10
Medlem
Jag hittar en familj boendes i Handen med en pojke som ser ut som en välartad, skötsam unge men med ungefär bara ett års åldersskillnad och vars föräldrar är bekanta med moster och man. Så det verkar finnas kopplingar till Haninge för familjen. Om det är en moster så ser hon inte så svensk ut, nej. Det ser även ut som människor med bakgrund i missbruk. Kan pojken ha varit på rymmen pga familjeproblem? Och kanske tagit sig till Haninge för att han känner människor han litar till. Barn rymmer ofta till kamrater med föräldrar som låter dem komma hem till dem.

Ja alltså pojken behöver inte alls ha något samband och jag avstår från att länka då jag spekulerar fritt och alla barn är inte stökiga eller ska dras in i sådana här sammanhang så jag hoppas att ingen annan lägger ut sådant som inte gynnar någon.
Citera
2023-09-14, 02:26
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Föräldrarnas efternamn är Mann*tröm och Per**on (*=s), förnamn Nina och Daniel. Utseendet är svensk halvblond liten snubbe, ser inte ut att ens ha fått moppemusch eller hår på snoppen. Det är bara googla på namn + haninge så hittar du de bilder som lades ut på honom cachade.

M*nnström, inte Mannerström. Balkan, inte Baltikum. Vl*da Tom*c verkar ha kopplingar till Serbien enligt facebookflödet, alternativt har de bara varit på semester där.

Vore ju "kul" att veta om förekomsterna i Lexbase är av allvarlig natur eller typ fortkörningsböter.

Pappan heter Erik*son i efternamn. *s
Han har skrivet ett öppet inlägg om händelsen på fb.
Stackars pojke, så ung och berövad hela livet.
Senast redigerad av Lilett 2023-09-14 kl. 02:34.
Citera
2023-09-14, 02:29
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:

På samma ämne Lite o/t men ändå inte.
Nån som kommer ihåg nätverket 'Linje 17' i Björkhagen/Kärrtorp med sitt, IngaRasisterPåVåraGator slogan/folksamlingar.
- Man undrar bara med alla dom med huvet i sanden nu börjar få insikten till hur dom nu har ställt till det?!
Katastrof att en så ung grabb har mist livet!
Citera
2023-09-14, 02:45
Medlem
Citat:

Han hörde att de pratade om att deras kompis Milo skulle ge sig iväg till Farsta och att det hade hänt honom något ,de pratade agiterat och oroligt om det hela . Att de inte hade velat att han gav sig iväg dit osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in