2023-09-10, 21:16
Moderator
Protons avatar
Har kollat runt lite efter gamla spel som jag stoppat i åtskilliga femkronor i som liten pojk.

Ett återkommande fenomen jag stött på är denna linuxdistro som verkar kunna emulera de flesta system upp till ps3.

En del youtubeklipp har jag betat av med där de visar hur man installerar denna distro och det verkar ju simpelt med, men finns det nån här som har provat denna distro och provat att spela på den och hur funkade det i sådana fall?
Citera
2023-09-10, 21:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har kollat runt lite efter gamla spel som jag stoppat i åtskilliga femkronor i som liten pojk.

Ett återkommande fenomen jag stött på är denna linuxdistro som verkar kunna emulera de flesta system upp till ps3.

En del youtubeklipp har jag betat av med där de visar hur man installerar denna distro och det verkar ju simpelt med, men finns det nån här som har provat denna distro och provat att spela på den och hur funkade det i sådana fall?
Såg ju grymt ut på trailern: https://www.youtube.com/watch?v=OE65lPvpu0I
Jag funderar starkt på att installera i en VM på min stora Windows-rigg med ordentligt grafikkort och så. Vill inte dual boota den.
Jag har sedan tidigare en dedikerad RPi4 med RetroPie, men här behövs nog lite mer datorkraft.
Citera
2023-09-10, 21:54
Medlem
Megaforces avatar
Undrar det också. Batocera går bra att köra från USB-minne så man kan väldigt enkelt testa och har man en hyfsat modern dator så går det att emulera de flesta äldre konsoler utan problem. Körde 64-emulatorn för många år sen och det krävdes inte alls stor pc för att emulera.
Citera
2023-09-10, 22:15
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Är den smidigare och mer kompatibel att använda än plattformen Lutris, så kan det vara ett värt alternativ att testa. Detta får man kika närmare på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in