2026-07-12, 20:56
Medlem
Skink-Killens avatar
Jag kör batocera på en Hp Elitedesk som jag köpte på refurbed och super nöjd.
Det är värt det att köra på lite kraftigare hårdvara än raspberry pi, det kommer aldrig att lösa ps3 spel.

Den burken jag har löser upp till ps2/gamecube helt galant till och med uppskalad grafik och maxade shader settings. Går man in på generationen efter de, x360/ps3 så funkar vissa spel på sämsta settings, vissa startar inte alls.

Köpte även 4 stycken kontroller från 8bitdo efter att ha bråkat alldeles för länge med gamla xboxkontroller som ständigt tappade connection.

Jag ser även på filmer och serier från samma box då man får med Kodi när man installerar Batocera.
Den är kopplad till mitt nätverket med ethernet, så när jag tankat ner något som vanligt från datorn är det bara köra drag n drop med filerna över nätverket och kicka igång Kodi appen.
Senast redigerad av Skink-Killen 2026-07-12 kl. 20:59.
Citera
2026-07-12, 21:22
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jo, men som sagt, allt handlar om ju om vilken hårdvara du slänger in det på:

* En netbook med intel atom, javisst, kör på batocera.
* En raspberry pi, javisst. kör på.
* En modernare ganska kraftfull laptop med iGPU, nej, där vill man ju kunna nyttja resten av datorn till annat, dvs multipurpose.
* En SmallFormFactor-dator typ Dell eller liknade, nja, den blir bra som emuleringstation bredvid tv'n men samtidigt besitter nog med kraft att samtidigt kunna utföra så mycket mer samtidigt som plexserver, ftp-server, nas och mycket annat.

Föstår du hur jag tänker? Det beror på hårdvaran.
Och jag menar att det bara handlar om vad du ska använda datorn till. Om du är okej med att den bara är en emuleringsbox så är Batocera ett utmärkt val oavsett dess hårdvara. Men vi har nog alla olika upplägg. Jag har en uppsjö med mer eller mindre gamla datorer liggandes, så för mig är det inga problem att ha flera olika datorer som bara gör en sak. Jag förstår att alla inte har möjlighet att göra så.

Citat:
Ursprungligen postat av Skink-Killen
Jag kör batocera på en Hp Elitedesk som jag köpte på refurbed och super nöjd.
Det är värt det att köra på lite kraftigare hårdvara än raspberry pi, det kommer aldrig att lösa ps3 spel.

Den burken jag har löser upp till ps2/gamecube helt galant till och med uppskalad grafik och maxade shader settings. Går man in på generationen efter de, x360/ps3 så funkar vissa spel på sämsta settings, vissa startar inte alls.

Köpte även 4 stycken kontroller från 8bitdo efter att ha bråkat alldeles för länge med gamla xboxkontroller som ständigt tappade connection.

Jag ser även på filmer och serier från samma box då man får med Kodi när man installerar Batocera.
Den är kopplad till mitt nätverket med ethernet, så när jag tankat ner något som vanligt från datorn är det bara köra drag n drop med filerna över nätverket och kicka igång Kodi appen.
Ja. Det är lite så jag rullar också. Jag har redan en dator för allmän användning så jag behöver inte att alla mina datorer går att använda till allt man kan ha en dator till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in