2023-09-10, 15:49
Visste ni att boken "The 48 laws of power" numera även finns på svenska? Jajamänsan, den är blivit översatt på Svenska också.

Den har faktiskt varit tillgänglig till försäljning från mars 2023.

Nu vet ni det, om ni inte redan visste det

MAKT de 48 lagarna

Mvh
Citera
2023-09-10, 16:04
Medlem
nittinies avatar
För nedladdning?
Citera
2023-09-10, 16:04
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Så mäktigt då.

Vad heter låten i ljudboksversionen på engelska? Tycker den var det enda värt att minnas från den boken ungefär. Haha.
Citera
2023-09-10, 16:20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittinie
För nedladdning?
Den engelska versionen finns att tanka både som bok och som audiobok i alla fall.
https://1337x.to/search/48+laws+of+power/1/
Citera
2023-09-10, 18:18
Medlem
nittinies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den engelska versionen finns att tanka både som bok och som audiobok i alla fall.
https://1337x.to/search/48+laws+of+power/1/
Tack Testtrollet!
Citera
2023-09-10, 18:33
Medlem
Damen101s avatar
Är boken något att läsa? Vad vinner man av att lära sig dem lagarna?
Citera
2023-09-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Är boken något att läsa? Vad vinner man av att lära sig dem lagarna?

Nej. Den är inte lag men det är många som får dålig karma av den.
Citera
2023-09-11, 18:49
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YolotheistDelusion
Nej. Den är inte lag men det är många som får dålig karma av den.

Wow intressant, vad menar du, hur då?
Citera
2023-09-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Wow intressant, vad menar du, hur då?

Ett stressigt på grund av omständigheterna men wisemans svar på det är att boken är psykopatisk och världslig om den används för en del syften jag sett och anat att den används till. Och dessutom är det oftast på grund av bristande förkunskap som en del skadar sig och blir dåliga personer som får dålig karma. Jag läste den som ljudbok bekvämligt med klassisk musik och berättarröst som författaren själv spelat in. Låter som han i intervjuer som är väldigt gamla i alla fall och var nya när jag såg dem. Det man måste veta är att kunskap är makt och den som gör fel måste lida. Det är onödigt men troligtvis lätt att förhindra om man inte ser en sådan bok som man gör till en guidebok för hela sitt liv över en natt och inte har så kul sen. Jag lyssnade på första lagen och insåg genast att den här var trubbel. Men tiga är guld och tala är vad? Den är karma. Den går att slippa diska tallrikar i skumma hålor för att man hamnat i trubbel för om man råkat läst den. Men varför riskera? Karma är bra om man inte läser den boken. Egentligen finns det en del dagar då författaren tänkt samma sak om att många inte borde läst den. Men det är deras förlust om de inte förstår det och lever med den tunga visdomen.

Dalai Lama har gett ut en bok som heter något i stil med "ledarens väg" som jag inte har läst eftersom jag redan var för insatt i att Dalai Lama skrivit saker som är bättre för mig som är invigd i den världen och jobbar själv för gott. Men om man skippar "48 laws" och vet vad livet är eller strävar efter att alltid veta så blir det bra. Det är makt som gör en friare från en del oro om man inte är ett as fast det är också karma som i alla fall jag inte vill eller behöver ha för jag vet lite om den där boken efter jag lyssnade på den och även en del andra han hade som en serie av studier jag gjorde när jag var ung och kom fram till att det är bra karma att inte läsa utan att undvika en del fallgropar.

Bra avsikter har Dalai Lama haft sedan många liv och hade lite bättre svar om man säger så. Men nästan ingen fattar eller bryr sig. Man ska vara bra men nästan alla är horor. Fast sanningen är perfekt.
Citera
2023-09-11, 21:56
Förord från boken:

"Förrfattarens avsikt har varit att förmedla hur man lättare ska kunna känna igen maktens natur och hur spelet om makten går till. Oavsett var i hierarkien vi befinner oss är en sak klar: makt är något vi alla måste ta ställning till. Spelet finns där vare sig vi vill det eller ej. Även de av oss som inte befinner sig på maktens högsta nivåer"

" För vissa människor framståe tanken på att medvetet spela maktspel, oavsett hur indirekta de är- som något onskefullt, asocialt, något som tillhör det förflutna. De tror att de kan välja bort spelet genom att uppföra sig på ett sätt som inte har något med makt att göra. Dessa människor ska du akta dig för, för även om de säger sådana saker utåt är de ofta de duktigaste maktspelarne"

Det är läsarens ansvar att använda lagarna med varsamhet och klokhet.
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-09-11 kl. 22:01.
Citera
2023-09-11, 22:03
Medlem
Hur har de översatt "Enter Action with Boldness"?
Citera
2025-10-12, 06:00
Medlem
Jag har läst den svenska versionen.

Många bra principer, men också många som jag bedömer som väldigt svåra att implementera.

Väldigt rolig bok, jag skrattade högt många gånger.

Men det som jag reagerade starkt på var vilken otroligt dålig översättning översättaren har gjort. Felaktig svenska, glömda ord, felaktiga felaktiga födelseår o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in