Citat:
Ursprungligen postat av
pettelasson
Igår köpte jag bitcoin för typ 3000kr och skickade till min nyinstallerade electrum app i mobilen.
Jag tryckte på ta emot nere i vänstra hörnet. Sen create request. Kopierade adressen och beställde bitcoin på bt.cx. Har fått kvitto att transaktionen har gått igenom. Men inget har dykt upp i min plånbok 20 timmar senare.
När jag öppnar electrum appen är det en röd ring uppe i högra hörnet och det står frånkopplad. När jag trycker på texten frånkopplad kommer man in dör man ser wallet balance. Där kommer det upp en gul triangel där det står följande. " your wallet is not synchronized. The displayed balance may be inaccurate"
!!!! Snälla någon kunnig som kan hjälpa mig med detta så jag får tag i mina bitcoin? Oerhört jobbigt läge!! Tack på förhand. Mvh
Låter som att det inte är någon fara på taket.
Citat:
Meddelandet "your wallet is not synchronized. The displayed balance may be inaccurate" (din plånbok är inte synkroniserad. Det angivna saldot kan vara felaktigt) i Electrum-plånboken innebär att din Electrum-plånbok inte har uppdaterats med den senaste informationen från det kryptokurrencynätverk du använder. Detta kan hända om din plånbok inte har kontakt med en fullständig nod eller om noden du ansluter till inte är helt synkroniserad med nätverket.
För att rätta till detta problem och få en korrekt balans i din plånbok bör du se till att din Electrum-plånbok är ansluten till en fullständig och synkroniserad nod inom det specifika kryptokurrencynätverket. Detta kan ta lite tid beroende på nätverkets storlek och din internetanslutning.
För att ansluta din Electrum-plånbok till en annan nod eller säkerställa att den är korrekt synkroniserad kan du följa dessa steg:
1. Öppna Electrum-plånboken.
2. Gå till fliken "Tools" (Verktyg) och välj "Network" (Nätverk).
3. I nätverksfönstret kan du justera anslutningsinställningar och välja en pålitlig nod att ansluta till.
4. Klicka på "Close" (Stäng) och vänta på att din plånbok ska synkroniseras med nätverket. Detta kan ta en stund beroende på nätverkets status.
När din Electrum-plånbok är synkroniserad med nätverket bör ditt saldo vara korrekt. Om problemet kvarstår efter att ha försökt dessa steg kan det vara klokt att kontrollera din internetanslutning och se till att du har en pålitlig nod att ansluta till.