2023-09-24, 06:24
Medlem
Tack fr alla som svarade!
UPDATE p det hela.

Jag pratade med chefen och frgade om det var okej att jobba ngon mnad utomlands men det var strngt frbjudet ven fast de har kontor i Filippinerna ocks. Jag sa upp mig och ska frska hitta ngot annat jobb som r helt remote dr man fr vara var man vill. Jag r dock i Filippinerna nu och lskar det hr men ska tillbaka till Thailand om ngra veckor nu. Skulle kunna tnka mig att bo i Filippinerna som ett alternativ till Thailand.
Jag vill absolut inte tillbaka till Sverige igen. Sverige r ett sjunkande skepp. Livet r mycket bttre i Asien.

Mvh,

Andreas
Citera
2023-09-24, 11:26
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas410
UPDATE p det hela.

Jag pratade med chefen och frgade om det var okej att jobba ngon mnad utomlands men det var strngt frbjudet ven fast de har kontor i Filippinerna ocks. Jag sa upp mig och ska frska hitta ngot annat jobb som r helt remote dr man fr vara var man vill. Jag r dock i Filippinerna nu och lskar det hr men ska tillbaka till Thailand om ngra veckor nu. Skulle kunna tnka mig att bo i Filippinerna som ett alternativ till Thailand.
Jag vill absolut inte tillbaka till Sverige igen. Sverige r ett sjunkande skepp. Livet r mycket bttre i Asien.

Mvh,

Andreas

Jag frstr dig. Var rtt och smidigast att vara rlig om det (ven om jag tror du hade kommit undan sjlva IT/datordelen med vra tips, s skulle det ju kunnat bli andra problem med frskringar, fysiska trffar/kick-offer, etc).

Men eftersom de har kontor och bolag i Filippinerna, hade inte de absolut lttaste lsningen varit fr alla parter att du helt enkelt bytte kontor, och flyttade din anstllning officiellt dit?
Citera
2023-10-01, 04:40
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jag frstr dig. Var rtt och smidigast att vara rlig om det (ven om jag tror du hade kommit undan sjlva IT/datordelen med vra tips, s skulle det ju kunnat bli andra problem med frskringar, fysiska trffar/kick-offer, etc).

Men eftersom de har kontor och bolag i Filippinerna, hade inte de absolut lttaste lsningen varit fr alla parter att du helt enkelt bytte kontor, och flyttade din anstllning officiellt dit?
Jag frstr att problemet innebr att fretaget har anstllda i Filippinerna. Det innebr att lnen kommer att vara ganska lg troligen. Om man jobbar p Filippinerna som filippinsk medborgare ligger Lven ganska ofta p typ fyra till 5000 svenska. Sna arbetare hittar du inte i Sverige fr drfr tror jag inte att fretaget Kan ge samma lrdag till trdskaparen.
Citera
2023-10-01, 04:41
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
UPDATE p det hela.

Mvh,

Andreas
Jag mste frga varfr du vljer Thailand av alla lnder. Visum reglerna r vldigt krngliga i Thailand Det r mnga svenskar som lmnar Thailand. Thailndska personer r ganska vrdelsa p engelska. Varfr skulle Filippinerna kunna vara ett alternativ som r mycket bttre med visumregler och 90 % talar typ helt okej engelska. Det innebr att Filippinerna mste vara mycket bttre n Thailand just idag.
Citera
2023-10-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag mste frga varfr du vljer Thailand av alla lnder. Visum reglerna r vldigt krngliga i Thailand Det r mnga svenskar som lmnar Thailand. Thailndska personer r ganska vrdelsa p engelska. Varfr skulle Filippinerna kunna vara ett alternativ som r mycket bttre med visumregler och 90 % talar typ helt okej engelska. Det innebr att Filippinerna mste vara mycket bttre n Thailand just idag.

Filippinerna var vldigt nice men kndes mycket farligare dr n i Thailand. Till exempel nr man gick ut p kvllen/Natten s knde man sig lite rdd i Filippinerna medans i Thailand r det mycket skrare. Maten r bttre i Thailand. Jag har ven mnga vnner i Thailand s knns jobbigt att starta om frn brjan i Filippinerna. Jag var i Manila och beskte ven Angeles City men Manila var bttre tycker ja. Blev ven lite kr i en tjej i Manila, vi trffades ngra dagar och pkade o s men sedan s sket det sig med henne, hur som helst. Om man ska bo i Filippinerna, var i Filippinerna r det bst att bo enligt dig?
Citera
2023-10-09, 05:43
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Filippinerna var vldigt nice men kndes mycket farligare dr n i Thailand. Till exempel nr man gick ut p kvllen/Natten s knde man sig lite rdd i Filippinerna medans i Thailand r det mycket skrare. Maten r bttre i Thailand. Jag har ven mnga vnner i Thailand s knns jobbigt att starta om frn brjan i Filippinerna. Jag var i Manila och beskte ven Angeles City men Manila var bttre tycker ja. Blev ven lite kr i en tjej i Manila, vi trffades ngra dagar och pkade o s men sedan s sket det sig med henne, hur som helst. Om man ska bo i Filippinerna, var i Filippinerna r det bst att bo enligt dig?
Ja du men Manila r en plats man landar sedan drar vidare till andra platser.
Manila r fr mycket trafik p fr att man ska trivas p. Angeles r mest en hla med massa prostitution.
Det r ju en stad dr mnga yngre drar till fr att tjna pengar via websex som r ganska knt.
Dumaguete cebu bohol r en bra plats att landa p. Det r ju liksom olika platser som finns i hela landet. Utanfr manilla finns det ven bra platser. Maten r absolut ingen hjdare men det finns bra mat om man vill hitta det. Du mste ha varit p en skum plats fr p 6 r har jag aldrig knt mig mer hotad n i Amsterdam stockholm eller annan plats.
Citera
2024-03-24, 18:22
Medlem
Det enda jag upplever som farligt i thailand och filippinerna r alla hundar.
Citera
2024-03-24, 19:42
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Filippinerna var vldigt nice men kndes mycket farligare dr n i Thailand. Till exempel nr man gick ut p kvllen/Natten s knde man sig lite rdd i Filippinerna medans i Thailand r det mycket skrare. Maten r bttre i Thailand.

Jo, nu r jag sjlv inte sugen att flytta till Asien, men Thailand lter ju otroligt mycket mer nice n Filippinerna. Var jag tvungen att ka till ngot av lnderna s skulle jag helt klart vlja Thailand.

Hur gick det frresten sjlv?

Var hamande du? Blev det Thailand eller Filippinerna?
Citera
2025-01-05, 20:13
Medlem
Gr det att hitta bra jobb i indonesien?

Fr depression i sverige.
Citera
2025-01-08, 07:39
Medlem
Fan va folk krnglar, ta med sig stationr dator och skrm.. lol

Man skaffar brbar dator fr fan

Behver man extra skrm r det bara kpa i asien 😄

Skaffa rtt kompetens fr att kunna jobba remote med vsterlndsk ln, Gr dig oumbrlig p arbetsplatsen

Sg till bossen att du kommer jobba bortifrn fr du inte pallar med skiten (swe) lngre

Skaffa DTV visa thailand

Simpol
Citera
2025-01-08, 23:07
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Skaffa rtt kompetens fr att kunna jobba remote med vsterlndsk ln, Gr dig oumbrlig p arbetsplatsen

Kompetens behvs.

Har deltagit i mnga olika projekt fr AI-training, optimering av produktrekomendationer fr e-jttar, content moderation osv men nu r nstan alla de tjnsterna on site eller krver att man fysiskt befinner sig i Sverige.

Nr jag jobbade med det tjnade jag 180-250kr/h. Med den lnen skulle man ven betala sina egna skatter men d jag inte behver skatta kunde jag istllet stoppa hela lnen i fickan.

Tyvr r dom jobben inte lika enkla att f tag p lngre s nu behver man rtt kompetens som du r inne p.
Citera
2025-01-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Kompetens behvs.

Har deltagit i mnga olika projekt fr AI-training, optimering av produktrekomendationer fr e-jttar, content moderation osv men nu r nstan alla de tjnsterna on site eller krver att man fysiskt befinner sig i Sverige.

Nr jag jobbade med det tjnade jag 180-250kr/h. Med den lnen skulle man ven betala sina egna skatter men d jag inte behver skatta kunde jag istllet stoppa hela lnen i fickan.

Tyvr r dom jobben inte lika enkla att f tag p lngre s nu behver man rtt kompetens som du r inne p.
Knner du till en bra hemsida fr frmedling av utlandsjobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in