2023-09-08, 16:31
Medlem
Jag behöver tips från experterna!

Jag är ganska ny på jobbet och på måndag ska hålla i ett möte med en partner som är en av våra kunder. Jag är duktig när det kommer till själva mötet och när vi ska börja prata siffror. Det jag är mindre bra på är kallprat.

Detta möte kommer vara digitalt så vi kommer inte ses fysiskt. jag är rädd för att det kommer bli ”stelt” när kunden loggar in.

Hur gör man för att ”kallprata” naturligt i en sådan situation innan man börjar prata siffror.
Citera
2023-09-08, 17:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byme123
Jag behöver tips från experterna!

Jag är ganska ny på jobbet och på måndag ska hålla i ett möte med en partner som är en av våra kunder. Jag är duktig när det kommer till själva mötet och när vi ska börja prata siffror. Det jag är mindre bra på är kallprat.

Detta möte kommer vara digitalt så vi kommer inte ses fysiskt. jag är rädd för att det kommer bli ”stelt” när kunden loggar in.

Hur gör man för att ”kallprata” naturligt i en sådan situation innan man börjar prata siffror.

"... och helgen har varit bra?"
"... det är ju ett härligt väder vi har haft ..."
Citera
2023-09-08, 17:13
Medlem
Du får väl dra lite siffer-skämt, för att lätta upp träffen.

-Varför kan inte en hand vara längre än elva tum,
är den längre blir den en fot.

-Om man fryser ska man ställa sig i hörnet, där är det 90 grader.

-Men borta vid väggen är det 180 grader

Lycka till ----

Innan du lägger på kan du ge han något trevligt att fundera på
innan ni träffas nästa gång.

-Är oändligt många 20-lappar värt lika mycket som oändligt många 100-lappar ?
Citera
2023-09-08, 17:26
Medlem
Prata om vädret funkar alltid i alla sammanhang och hur skönt det är med höst igen.
Citera
2023-09-08, 17:34
Medlem
Är det någon du ska ha fler möten med gör du bäst i att vara dig själv, hur obekväm du än känner dig. Det är jobbigt att hålla en fasad i flera år.
Är det någon du bara kommer att hålla ett (1) möte med, ja då kanske du kan förbereda en eller två one-liners för att sen säga "nej, nu kör vi igång", och därefter göra det du är bäst på - presentera siffror.
Citera
2023-09-08, 22:20
Medlem
Intotherainbows avatar
När det är din tur att dela skärm så delar du skärmen på max 2s. Fråga varken om du hörs eller om skärmen syns. Allt sådant har du redan rekat i förväg.

Gör inte som Anna-karin 57 och leta efter rätt knapp i 45s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in