Citat:
Ursprungligen postat av
Bret-Hart
Mina hobbys rör sig inom popkultur och samlandet kring detta, ofta på fokus 80-90 talet men även senare och tidigare: Det finns med mig i allt jag tänker och gör i princip och är det som för mig framåt i mångt och mycket
Ok... Jag hade intresset att samla att ha besökt så många länder som möjligt när jag var yngre. Jag kom väl upp i en hel del då jag körde runt som en idiot. Idag skulle jag inte ta mig besväret.
Jag skulle inte hämtat ut en lyxcharter till Västindien om jag hade vunnit en sån för vad skulle jag där att göra.
Bahamas, Hawaii... Coolt löjligt. Då kan man lika bra åka till Boden eller Oskarshamn. Allt värdigt och vettigt som finns på Bahamas finns också i Oskarshamn, och mycket enklare.
Om jag ska nånstans så ska syftet finnas innan som ett varför. Jag har blivit så gammal att jag numera bara vill njuta till mista möjliga ansträngning.
Jag är trött och nyfikenheten på världen tog internet bort och förflyttade till tänkande kring olika frågor och försök att komprimera allt korrekt till minsta och smidigaste sammanställning.
Det är dit jag kommit på troligen mest gott. Känns relativt ok att känna sig klar med livet utan att vara deprimerad eller suicidal och utan särskilda ytterligare begär.
Äter, sover och samtalar med likasinnade. Det är allt men ändå inte lite. Likasinnade är dock fåräknade av olika anledningar, vilket är fattigt att samhället inte kan ordna och tillfredsställa för en hel del människor när så mycket annat erbjuds.
Men det är väl sådana de flesta är. Folk har andra intressen som inte jag har. Oftast påminner deras intressen pinsamt nog om mina som jag hade i ungdomen eller tom som barn. Vuxna leker.