2023-12-01, 17:35
Medlem
Leksand spelar precis som många andra väldigt likt bästa mästarna Växjö. Challe fick än frågan igår om de spelar Växjöhockey. Han svarade, vi spelar Leksandshockey, med ett litet leende.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-12-01 kl. 17:47.
Citera
2023-12-01, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Leksand spelar precis som många andra väldigt likt bästa mästarna Växjö. Challe fick än frågan igår om de spelar Växjöhockey. Han svarade, vi spelar Leksands hockey.
Det är ändå intressant att du lyckas få mig att tycka illa om Växjö. Varit och är egentligen är helt jävla ointresserad av Växjö som lag, men lite kul att få ett ha ett lag jag hoppas förlorar oavsett vem de möter och det tack vare dig och de ofattbara enögda inlägg du gör. Så tack äntligen har jag ett lag som jag ogillar. Hade Malmö ett tag då Percy var lite stursk. Men nu är de så etablerade att man lärt sig gilla dem. Ja faktiskt alla lag utom Oskarshamn följer jag någorlunda, tidigare var Växjö i samma intetsägande låda för mig, men nu är de i kräklådan. Tack!
Citera
2023-12-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Det är ändå intressant att du lyckas få mig att tycka illa om Växjö. Varit och är egentligen är helt jävla ointresserad av Växjö som lag, men lite kul att få ett ha ett lag jag hoppas förlorar oavsett vem de möter och det tack vare dig och de ofattbara enögda inlägg du gör. Så tack äntligen har jag ett lag som jag ogillar. Hade Malmö ett tag då Percy var lite stursk. Men nu är de så etablerade att man lärt sig gilla dem. Ja faktiskt alla lag utom Oskarshamn följer jag någorlunda, tidigare var Växjö i samma intetsägande låda för mig, men nu är de i kräklådan. Tack!

Det var tv4plays expert som pratade om det igår och frågade Challe. Han berättade även inför matchen hur bästa mästarna dominerade hans HV71 förra säsongen, och att de knappast kom ur zon. Så här har vi en tränare som har studerat Lakers ingående, vilket är smart. Det ser bra ut för Leksand.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-12-01 kl. 17:58.
Citera
2023-12-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Leksand spelar precis som många andra väldigt likt bästa mästarna Växjö. Challe fick än frågan igår om de spelar Växjöhockey. Han svarade, vi spelar Leksandshockey, med ett litet leende.

Så det du egentligen säger är att "Bästa mästarna" spelar som många andra i SHL? Så vem kopierar vem? Kul! Jörgen lär ha plockat en hel del från SHLs flaggskepp Färjestad! Fast det han plockat är inte så kul att se på! Växjö och Evertsson har glömt vilken bransch de är i. Underhållningsbranschen skulle jag säga!
Senast redigerad av Palkranen 2023-12-01 kl. 20:27.
Citera
2023-12-01, 20:22
Medlem
För övrigt, apropå Leksand, matchen mot FBK var en kanonmatch! Kunde gått åt bägge hållen. Domarna märktes inte! Så ska en hockeymatch se ut!
Citera
2023-12-01, 21:48
Medlem
BallaKlavas avatar
Så ärkegrisen Pär Lindholm inkasserar 1 matchs avstängning för sitt halshuggningsförsök på Shinnimin? Minns ni Rögle-spelaren som yxade skridskon på uppvärmningen och stängdes av ett helt år? Fyfan vad man är less på juridiken i denna bögliga. Det är ett gäng inavlade idioter som är nöjda med att suga varandras kukar och inte mer med det. Och alla ni andra som går med på detta är inte mycket bättre för ni är deras små luderhoror. Fyfan vilken skämsliga SHL är med sina tredubbla måttstockar som ena dagen räknas i tum, och nästa dag i cm.

Med det sagt, fyfan vilken bra hockeymatch Luleå bjöd Skellefteå på!
Citera
2023-12-01, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Så ärkegrisen Pär Lindholm inkasserar 1 matchs avstängning för sitt halshuggningsförsök på Shinnimin? Minns ni Rögle-spelaren som yxade skridskon på uppvärmningen och stängdes av ett helt år? Fyfan vad man är less på juridiken i denna bögliga. Det är ett gäng inavlade idioter som är nöjda med att suga varandras kukar och inte mer med det. Och alla ni andra som går med på detta är inte mycket bättre för ni är deras små luderhoror. Fyfan vilken skämsliga SHL är med sina tredubbla måttstockar som ena dagen räknas i tum, och nästa dag i cm.

Ta nu och varva ner. Vi snackar hockey. De försöker nog göra så gott de kan. Visst det blir fel ibland men spar dina hårda ord till där de behövs på riktigt. Läs artikeln om föräldrarnas behandling av flickan i Eslöv. Och lägg din ilska där istället för här.

Men håller med vilken häftig match. Och kolla in Luleås härliga ärkegris Brendan Shinnimims tekning till 2-0 målet! Genialt!
Citera
2023-12-01, 23:52
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Ta nu och varva ner. Vi snackar hockey. De försöker nog göra så gott de kan. Visst det blir fel ibland men spar dina hårda ord till där de behövs på riktigt. Läs artikeln om föräldrarnas behandling av flickan i Eslöv. Och lägg din ilska där istället för här.

Men håller med vilken häftig match. Och kolla in Luleås härliga ärkegris Brendan Shinnimims tekning till 2-0 målet! Genialt!

Detta var ett lågvattenmärke för domarna. Jag köper detta med att det blir fel ibland, men det som sker just nu är inte misstag. Det är agenda. Och det hör inte hemma i hockey. Lika lite som Shinninins tidigare filmningar. Han har slutat, men domarna fortsätter?

Shinnimin tar inte många tek i Luleå. Det var Tyrväinen vid Eklinds 2-0.
Citera
2023-12-02, 00:07
Medlem
Citat:

Jag som inte håller på nått av lagen (modoit) kan tycka att han kunde ha fått nån match mer i avstängning, samtidigt om man ser hela situationen där Shinnimin började med sin crosschecking och Lindholm svarade med en slashing som jag tror inte är menad att träffa där den gjorde, med det sagt så är man ansvarig för sin klubba och var man gör med den så jag tycker att han kunde ha fått typ 3 matcher istället för 1.
Senast redigerad av griffin83 2023-12-02 kl. 00:11.
Citera
2023-12-02, 00:16
Avslutad
Citat:
Detta var ett lågvattenmärke för domarna. Jag köper detta med att det blir fel ibland, men det som sker just nu är inte misstag. Det är agenda. Och det hör inte hemma i hockey. Lika lite som Shinninins tidigare filmningar. Han har slutat, men domarna fortsätter?

Shinnimin tar inte många tek i Luleå. Det var Tyrväinen vid Eklinds 2-0.

Visst fan. Så är det när man inte är insatt i lagen då blir det fel.
Men ni som inte sett taket, kolla in det. Han Tyrväinen, ser läget, vete fan hur. Känns inövad.
Och direkt efter 1-0. Snacka om att döda matchen.

Med ärkegris menar jag positivt, Bulan var en själv och ville inte att Brendan fortsatte med sitt filmande utan la fokus på annat och det har han verkligen lyckas med. Men ett irriterande monster är han på isen på rätt sätt nu.
Ledin hade ni ju ett tag en härlig lirare han oxå.. De är viktiga som fan de där grisarna.
Inte en chans att de har någon dold agenda. Varför?
Citera
2023-12-02, 00:21
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Jag som inte håller på nått av lagen (modoit) kan tycka att han kunde ha fått nån match mer i avstängning, samtidigt om man ser hela situationen där Shinnimin började med sin crosschecking och Lindholm svarade med en slashing som jag tror inte är menad att träffa där den gjorde, med det sagt så är man ansvarig för sin klubba och var man gör med den så jag hade tycker att han kunde ha fått typ 3 matcher istället för 1.

Det konstiga är att Pär Lindholm inte fick 5 minuter under matchen? Domarna såg 100% vad han gjorde.

Visst, jag gillar lite oldschool-stil och slutspelskänsla, men detta var ett solkart fall av psykbryt. Pär Lindholm har exakt samma ansiktsuttryck som en galning som ska slå ihjäl frugan när han måttar mot Shinnimin. Jocke Lindström Psykfall 2.0.
Citera
2023-12-02, 00:24
Medlem
Citat:
Det konstiga är att Pär Lindholm inte fick 5 minuter under matchen? Domarna såg 100% vad han gjorde.

Visst, jag gillar lite oldschool-stil och slutspelskänsla, men detta var ett solkart fall av psykbryt. Pär Lindholm har exakt samma ansiktsuttryck som en galning som ska slå ihjäl frugan när han måttar mot Shinnimin. Jocke Lindström Psykfall 2.0.

Han borde såklart fått matchstraff, men det kommer att hända många gånger till att domarna missar sånt under match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in