2024-01-27, 20:40
Medlem
m4tt145s avatar
Trevlig FBK pisk, var ett tag sen

Såg även att tyrväinen skadade sig, hoppas det var allvarligt och att han blir borta länge
Citera
2024-01-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Trevlig FBK pisk, var ett tag sen

Såg även att tyrväinen skadade sig, hoppas det var allvarligt och att han blir borta länge
Nån som är bitter för att han satte in en schysst tackling på Caito i torsdags. Inte ens Challe tyckte det skulle vara utvisning

Ganska låg och svinig kommentar att önska att spelare som skadar sig ska vara allvarligt skadade och borta länge.
Citera
2024-01-27, 21:08
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Ganska låg och svinig kommentar att önska att spelare som skadar sig ska vara allvarligt skadade och borta länge.
Tyrväinen är en gris och rättvist om han blir borta länge. Hoppas att Shinnimin står på tur.
Citera
2024-01-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Tyrväinen är en gris och rättvist om han blir borta länge. Hoppas att Shinnimin står på tur.
Ok..

Tycker det brukar grinas ganska högljutt här inne om att man inte ska håna spelare som blir skadade. Men det kanske bara gäller vissa spelare och vissa lag? Blir ganska mycket hyckleri på det sättet. Men då vet jag vart jag har er i denna frågan.
Citera
2024-01-27, 21:24
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Nån som är bitter för att han satte in en schysst tackling på Caito i torsdags. Inte ens Challe tyckte det skulle vara utvisning

Det är aldrig schysst att tackla någon i ryggen en halvmeter ifrån sargen, oavsett om Caito ser honom eller inte. Regelvidrigt och domarna agerade enligt regelverket, Challe är inte facit som tur är.

Skäms inte över att säga att jag hoppas grisen och sopan tyrväinen blir borta länge, hans karriär får gärna vara slut, så kanske någon hederlig spelare klarar sig
Citera
2024-01-27, 21:29
Medlem
Citat:
Det är aldrig schysst att tackla någon i ryggen en halvmeter ifrån sargen, oavsett om Caito ser honom eller inte. Regelvidrigt och domarna agerade enligt regelverket, Challe är inte facit som tur är.

Skäms inte över att säga att jag hoppas grisen och sopan tyrväinen blir borta länge, hans karriär får gärna vara slut, så kanske någon hederlig spelare klarar sig

Han vänder ryggen till när tyrre är typ 50cm-1m ifrån trotts att han vet om att han kommer bli tacklad. Det är enbart Caitos fel och ett ganska dumt sätt att ta emot en tackling på. Skaderisken är hög. Men det är bara hoppas på att han lärt sig något av det... Om inte så kan man ju alltid hoppas han bryter nacken och får en välbehövlig paus från hockeyn nästa gång han beter sig så korkat
Citera
2024-01-27, 21:38
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Han vänder ryggen till när tyrre är typ 50cm-1m ifrån trotts att han vet om att han kommer bli tacklad. Det är enbart Caitos fel och ett ganska dumt sätt att ta emot en tackling på. Skaderisken är hög. Men det är bara hoppas på att han lärt sig något av det... Om inte så kan man ju alltid hoppas han bryter nacken och får en välbehövlig paus från hockeyn nästa gång han beter sig så korkat
Han har ryggen mot tyrväinen flera meter innan, har du inte sett klippet? Sopan och våldsverkaren tyrväinen ser det långt innan och går in med avsikten att skada, domaren håller ju helt klart med mig vilket även stärks då de tog extra tid för att titta och säkerställa, jag har rätt och du har fel förstår att det svider.

Sopan tyrväinen är skadad och äckliga luleå fick stock av LHC, skål på dig
Citera
2024-01-27, 21:59
Medlem
Citat:
Han har ryggen mot tyrväinen flera meter innan, har du inte sett klippet? Sopan och våldsverkaren tyrväinen ser det långt innan och går in med avsikten att skada, domaren håller ju helt klart med mig vilket även stärks då de tog extra tid för att titta och säkerställa, jag har rätt och du har fel förstår att det svider.

Sopan tyrväinen är skadad och äckliga luleå fick stock av LHC, skål på dig

Sett flera repriser och i slowmotion bit för bit och även sett/hört uttalanden från både aktiva ledare och sk "hockey experter" i Tv4 som alla kommer fram till samma sak. Caito borde skydda sig bättre och det var inget fel på tacklingen. Sen håller jag med om att domaren dömer och i det här fallet blev det 5min pp för Leksand. Men det är en annan diskussion..

Du får självklart tycka Tyrväinen är en gris och hoppas att hans karriär ska vara över och allt det där, likväl som andra kan kritisera Caito för att inte stå upp och skydda sig själv.

Skål och god fortsättning på helgen
Citera
2024-01-27, 22:01
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Han har ryggen mot tyrväinen flera meter innan, har du inte sett klippet? Sopan och våldsverkaren tyrväinen ser det långt innan och går in med avsikten att skada, domaren håller ju helt klart med mig vilket även stärks då de tog extra tid för att titta och säkerställa, jag har rätt och du har fel förstår att det svider

Man blir trött på dessa spelare som blivit så innihelvetiskt nonchalant i spel med puck!
Som att backa ut på Essingeleden en sommar när alla Stockholmare ska på semester och sedan tro att det inte kommer någon bil.
Citera
2024-01-27, 22:12
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Sett flera repriser och i slowmotion bit för bit och även sett/hört uttalanden från både aktiva ledare och sk "hockey experter" i Tv4 som alla kommer fram till samma sak. Caito borde skydda sig bättre och det var inget fel på tacklingen. Sen håller jag med om att domaren dömer och i det här fallet blev det 5min pp för Leksand. Men det är en annan diskussion..

Så klart behöver han skydda sig bättre och inte stå med ryggen där en halvmeter från sargen, det är för hans egen säkerhet, det ger dock inte tyrväinen rätten att sätta in tacklingen. Korrekt dömt.
Citera
2024-01-28, 04:05
Medlem
Nåns som kan förklara för mig varför färjestad dalar, nån skada ed? Följer bara ha just nu då dif hänger där numera
Citera
2024-01-28, 04:43
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Nåns som kan förklara för mig varför färjestad dalar, nån skada ed? Följer bara ha just nu då dif hänger där numera

Verkligheten hann ikapp. Försvaret och målvakterna är för dåliga och likaså deras uppblåsta självbild i Karlstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in