Citat:
Ursprungligen postat av
LimitedByAsholes
Man sänder matcher som i princip inte intresserar någon förutom närmast sörjande, är det verkligen rätt tycker du?
Ja, det tycker jag. Vilka sportevenemang man skall sända tycker jag inte skall avgöras av hur mycket publik det är på plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
LimitedByAsholes
Hur många damlag i Damallsvenskan bär sina egna kostnader? Varför ska de subventioneras av herravdelningen?
Om man som klubb tycker det är värdefullt med både ett dam- och herrlag då tycker jag inte man kan tänka som du gör
Citat:
Ursprungligen postat av
LimitedByAsholes
Ponera att det hade funnits en liga i någon sport där damernas matcher skulle dra fulla hus medans herrarnas skulle ingen titta på. Tror du ens i din vildaste fantasi att damerna skulle gå med på att subventionera herrarna?
Nej då skulle vi minsann få höra att marknaden bestämmer och att herrarna får steppa upp och annat larv...
Arsenals damlag hade förra säsongen ett högre publiksnitt i WSL än vad typ 13 lag hade i Premier League. Och nu är det ganska mycket publik på den lite mindre arenan där Arsenal spelar mot danske Köge. Så uppenbarligen är det något som folk vill ha.