Idag, 20:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Att konstatera fakta är inte samma sak som att ogilla något...
Jag tycker bara det är löjligt att media ska försöka tvinga på något fast folket uppenbart inte är intresserade.

Media försöker väl inte alls tvinga på folket något. Vad jag vet så är det helt frivilligt att titta på denna match.

Ja, det är inte mycket folk på plats på för att se denna match (vad man kan se utifrån tv-bilderna iaf) men tycker inte man kan dra några långtgående slutsatser av just denna match.
Citera
Idag, 21:06
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Man sänder matcher som i princip inte intresserar någon förutom närmast sörjande, är det verkligen rätt tycker du?
Ja, det tycker jag. Vilka sportevenemang man skall sända tycker jag inte skall avgöras av hur mycket publik det är på plats.

Citat:
Hur många damlag i Damallsvenskan bär sina egna kostnader? Varför ska de subventioneras av herravdelningen?
Om man som klubb tycker det är värdefullt med både ett dam- och herrlag då tycker jag inte man kan tänka som du gör

Citat:
Ponera att det hade funnits en liga i någon sport där damernas matcher skulle dra fulla hus medans herrarnas skulle ingen titta på. Tror du ens i din vildaste fantasi att damerna skulle gå med på att subventionera herrarna?
Nej då skulle vi minsann få höra att marknaden bestämmer och att herrarna får steppa upp och annat larv...
Arsenals damlag hade förra säsongen ett högre publiksnitt i WSL än vad typ 13 lag hade i Premier League. Och nu är det ganska mycket publik på den lite mindre arenan där Arsenal spelar mot danske Köge. Så uppenbarligen är det något som folk vill ha.
Senast redigerad av Alkibiades Idag kl. 21:08.
Citera
Idag, 21:11
Medlem
DjurgardenLionss avatar
Citat:
Man sänder matcher som i princip inte intresserar någon förutom närmast sörjande, är det verkligen rätt tycker du?

Ja tror du inte TV4 som fick rättigheterna i princip gratis med det enda kravet att dom skulle visa matchen på tv vet om detta? Det var ju därför matchen sänds på TV12. Du är bara sur för Hitler the junkie uteblir pga matchen
Citera
Idag, 21:14
Medlem
Alkibiadess avatar
96 sekunder tog det för Schröder att göra mål mot PSG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in