• 1
  • 2
2023-09-05, 22:15
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
På förutsättningarna i TS låter det tvärtom som att hen står helt utanför systemet fr o m nu. Vi får väl avvakta och se om TS giter tillföra diskussionen den nödvändiga informationen.

Eftersom han kallade det "uppsägningshyra" så tolkade jag det som att han måste betala dubbel hyra på grund av uppsägningen. Men så är det ju om man flyttar från en hyresrätt till en annan och då får man planera bättre eller pröjsa vad det kostar.
Citera
2023-09-05, 23:11
Medlem
Haajibs avatar
Se det istället så här. Betala kommer du få göra, men vill du betala en liten summa nu, eller en jättesumma om något år?
Citera
2023-09-06, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det allra bästa är ju om du är helt jävla skuldfri, sen har du ett jobb där du får in 25-30k i månaden och sen har du inga som helst UC förfrågningar eller anmärkningar överhuvudtaget. Sen helt plötsligt skuldsätter du dig med ett bostadslån som gör att du måste flytta efter ett eller två år och går back på försäljningen också, jävlar vad smart man kan vara.

Tror du bankerna är snälla, tror du kommunen är snäll? Varför i helvete skall du vara snäll mot dom?

Är det dig själv du pratar om nu? I så fall varför gör du det? Inget av det du skriver verkar ju ha med TS att göra.
Citera
2023-09-06, 08:16
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Se det istället så här. Betala kommer du få göra, men vill du betala en liten summa nu, eller en jättesumma om något år?
Ja alltså, det enda scenariot i vilket det här på något sätt kan löna sig för TS är om han helt tänker lämna den formella ekonomin för att aldrig återvända till den. Fogden kommer ju se till att skulden aldrig preskriberas.
Citera
2023-09-06, 09:03
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det allra bästa är ju om du är helt jävla skuldfri, sen har du ett jobb där du får in 25-30k i månaden och sen har du inga som helst UC förfrågningar eller anmärkningar överhuvudtaget. Sen helt plötsligt skuldsätter du dig med ett bostadslån som gör att du måste flytta efter ett eller två år och går back på försäljningen också, jävlar vad smart man kan vara.

Var fan kom det här ifrån? Fel tråd?
Citera
2023-09-06, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henlo
"du kommer bli vräkt" jo ja vet, jag är ok med det
"kronofogden kommer utmäta din lön" jag jobbar inte
"kronofogden kommer sälja av dina grejer", jag äger kläder, laptop, mobil och en handfull böcker
"din kreditscore kommer vara 0" planerar inte att ta lån

är detta inte bättre än att betala 3 månader av uppsägnings-hyra

Såklart att det inte är bättre, det är ju faktiskt någon annan inblandad som har rätt till pengarna, i detta fall din hyresvärd.
Citera
2023-09-06, 09:13
Medlem
Citat:
"kronofogden kommer sälja av dina grejer", jag äger kläder, laptop, mobil och en handfull böcker

Osedvanligt dåligt val att sätta sig i en hyresskuld.

Skulle du villja komma tillbaka till bostadsmarknaden blir det en rejäl uppförsbacke.

Du hittar nog ingen hyresvärd som accepterar dig som hyresgäst om du har kvarstående hyresskulder och samma med en BR det är en av de få saker som gör att en BRF har möjlighet att neka dig ett medlemskap.

Så varet det är ingen bra ide, försök göra rätt för dig.
Vill du inte betala för dig är det bättre att strunta i andra räkningar.
Citera
2023-09-06, 20:12
Medlem
borrizs avatar
Citat:

Snålheten bedrar tydligen visheten!
Citera
2023-09-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
På förutsättningarna i TS låter det tvärtom som att hen står helt utanför systemet fr o m nu. Vi får väl avvakta och se om TS giter tillföra diskussionen den nödvändiga informationen.
vf måste man stå helt utanför systemet om man har obetalda skulder?

[quote=SkogsSaab|85644815]
Bo hos föräldrar eller släkt?
Senast redigerad av henlo 2023-09-18 kl. 22:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in