2023-09-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Där spriten går in, går vettet ur....Tyskt ordspråk.

Plus att det handlade om svenska ungdomar, hade det varit invandrare skulle hon inte våga göra som gjorde eller säga det hon sa....hade hon mot förmodan ändå gjort så mot ett gäng invandrare så hade hon legat på sjukhus eller i en liksäck efteråt.

Ett svensk beteende handlar om att just lyssna in och att man inte löser allt med knivar och pistoler.
Citera
2023-09-05, 21:22
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Kvinnan bär sig illa åt men det är ett än värre övergrepp att lägga ut filmen. Dessutom olagligt väl?
Det skulle jag inte säga. Eventuella skador i hennes sociala och ekonomiska liv står hon själv för genom sitt sepeagerande.

Det är inte någon annans ansvar om man inte kan bete sig vettigt i offentliga miljöer. Det är inte förbjudet att fotografera eller filma på offentliga platser. Är man dum i huvudet på offentlig plats får man skylla sig själv så länge det inte är förtal
Citera
2023-09-05, 21:23
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Kvinnan bär sig illa åt men det är ett än värre övergrepp att lägga ut filmen. Dessutom olagligt väl?

Eftersom de själva medverkar i filmen tror jag inte det är olagligt. Men att råna minderåriga på deras boll borde vara en kriminell handling.

Förstår dock inte vad den här tråden gör i politikforumet. Hon är inte politiker och diskussionen handlar inte om politik.
Citera
2023-09-05, 21:24
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Jag tycker att ”straffet” är oproportionerligt i förhållande till brottet.
Visst, men det är en verklighet man måste förhålla sig till. Varenda kotte, vd som uteliggare, har en högupplöst videokamera i fickan. Det viktiga i nuläget är inte att just Ch*rlotte får mer skit, utan att andra labila knäppgökar tänker sig för en extra gång innan de börjar spela allan ute bland folk.
Citera
Medlem
Folk tror hon var full eller går på droger men jag tror hon bara är skadad som människa.

Vem tar några grabbas boll, vägra ge tillbaka den och sen skriker om hur fula dom är.

Uppenbart några skruvar lösa.
Citera
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:

Håller med, den här häxjakten är en helt oproportionerlig. Vanligt folk som gör mindre snedsteg får nuförtiden ibland värre konsekvenser än de som gruppvåldtar eller kissar på sina rånoffer.

Jag är tveksam till om det är positivt för samhället i längden.
Citera
2023-09-05, 21:28
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
I jämförelse med större delen av befolkningen som inte bor på Östermalm är en halv miljon en hyfsad slant.

Ja, men 500k är ändå inte så mycket pengar att det är värt att vinkla det på ett sätt som att det vore nått anmärkningsvärt. Det finns massor med helt vanliga människor som tjänar den summan utanför Östermalm.
Citera
2023-09-05, 21:31
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Ett svensk beteende handlar om att just lyssna in och att man inte löser allt med knivar och pistoler.
”Lyssna in”, du låter som en ärkesosse som Dan Eliason.

Glöm ”knivar och pistoler” för de har inte används sedan 30-talet. Sossar använder liknelsen fortfarande.

Det finns inga knivar eller pistoler. Bara i ditt huvud.
Citera
2023-09-05, 21:31
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:

Varför skulle det vara olagligt menar du?
Citera
2023-09-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Även om dem är ute och säljer knark skulle dem låna ut eller ge bollen. Där faller din teori. Blattar har två tankar i huvudet. En svensk kan bara ha en tanke.

Du är med andra ord en blatte!
Citera
2023-09-05, 21:35
Medlem
Jojo, nu då klippet spridits passar det att be om ursäkt. Hennes beteende är helt oursäktligt. Att helt utan anledning ge sig på och grovt förolämpa två unga pojkar som sparkar boll är helt oursäktligt enligt min mening.
Pojkarna agerade föredömligt, det var nog frestande för dem att svara emot men de gjorde inte det. All heder till pojkarna, bra gjort. De är ett föredöme.
Till kvinnan vill jag bara säga: vidrigt gjort av dig, oavsett orsak. Skäms,skäms,skäms
Citera
2023-09-05, 21:35
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ja, men 500k är ändå inte så mycket pengar att det är värt att vinkla det på ett sätt som att det vore nått anmärkningsvärt. Det finns massor med helt vanliga människor som tjänar den summan utanför Östermalm.
Poängen är att någon på en priviligerad adress får 42 lax i månaden från regeringen för att bete sig.

Om nån jerk i Växjö tjänar 45 lax på att hyra ut husvagnar är det rätt egalt utifrån ett maktperspektiv, som vänstern ständigt talar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in