• 2
  • 3
2023-09-08, 17:58
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pizzarelli
Det är väll inte konstigare att kvinnor 30+ gillar Disney prinsessfilmer än att män 30+ gillar Marvel superhjältefilmer.
Och du är väl medveten om att de sistnämnda också är av Disney?
Senast redigerad av kuddenchristo 2023-09-08 kl. 18:13.
Citera
2023-09-08, 17:59
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woosh-whack
Grejen är att jag har köpt på mg lite filmer mest för att jag avskyr sidor som netflix och vet inte rikgit vad de skulle ha sagt om en hade aristocats och 101 dalmatiner hemma.
Att du verkar gilla klassiker?
Citera
2023-09-09, 01:06
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Då kanske man ska sätta på flmer som The Secretary.
Eller vad sägs om Disney-filmen ”Color of Night”? Den innehåller en del sex och naket. Man får till och med se Bruce Willis snopp i den.
Citera
2023-09-09, 01:57
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Annars nåt av Jim Jarmusch.
Han verkar inte ha gjort någon Disney-film. Varför nämner du honom?
Citera
2023-09-09, 03:11
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Grejen är att jag har köpt på mg lite filmer mest för att jag avskyr sidor som netflix och vet inte rikgit vad de skulle ha sagt om en hade aristocats och 101 dalmatiner hemma.
Vad skulle det konstiga med det vara? Genren eller filmbolaget? Disney gör inte bara barnvänliga, animerade filmer, vilket jag har påpekat flera gånger i den här tråden. Det är samma sak med andra stora filmbolag. Både Snurre Sprätt och grova filmer som "A Clockwork Orange" tillhör WB, till exempel.
Citera
2023-09-09, 05:04
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Och du är väl medveten om att de sistnämnda också är av Disney?

Ja det är jag , jag vet att Disney äger både Marvel och Star Wars franchisen
Citera
2023-09-09, 16:46
Medlem
godboys avatar
Som nämnts; Vad menas med Disneyfilmer? De är ju en ganska stor producent med diverse underbolag. Hur som helst så tycker jag att det känns lite B att samla på sig massa filmer som sannolikt inte kommer se mer än några enstaka gånger. Visst ska man väl köpa sig en film om man vill ha full tillgång till den, för man vet ju aldrig när en streamingtjänst väljer att plocka bort den.

Att däremot köpa på sig massa filmer bara för att inte gynna Netflix eller andra operatörer och som bara tar plats i hemmet är inget för mig.
Citera
2023-09-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Som nämnts; Vad menas med Disneyfilmer? De är ju en ganska stor producent med diverse underbolag. Hur som helst så tycker jag att det känns lite B att samla på sig massa filmer som sannolikt inte kommer se mer än några enstaka gånger. Visst ska man väl köpa sig en film om man vill ha full tillgång till den, för man vet ju aldrig när en streamingtjänst väljer att plocka bort den.

Att däremot köpa på sig massa filmer bara för att inte gynna Netflix eller andra operatörer och som bara tar plats i hemmet är inget för mig.

Menar då filmer som aristocats och några andra klassiker.. Har inte sett de nyaste.
Citera
2025-10-04, 17:47
Avstängd
trolltråd
vem fan köper dvd filmer numera
och ts är utväcklingsstörd
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto