2026-09-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Det är verkligen inte rekommenderat och inget jag sett förut iaf.
Okej, det kanske sällan sker
Citera
2026-09-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Aldrig varit med om att förskolor delar ut lösgodis så, även det varit påsk. Däremot vanligt med tex jordgubbar och glass/grädde på midsommar. Annars serveras mest frukt i förskolorna
Nej godis har jag aldrig varit med om att förskolor ger. Då har jag ändå jobbat på många för många år sedan som timvik. Plus mina egna där det heller inte var tal om något godis. Däremot glass och bullar som skrivet tidigare.
Citera
2026-09-21, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Nej godis har jag aldrig varit med om att förskolor ger. Då har jag ändå jobbat på många för många år sedan som timvik. Plus mina egna där det heller inte var tal om något godis. Däremot glass och bullar som skrivet tidigare.
Varför skulle glass och bullar vara mer okej egentligen? Är ju lika mycket socker i det som med godis
Citera
2026-09-21, 13:01
Medlem
Apropå socker på förskolan: På vår förskola fick vi som föräldrar godkänna att barnen fick en pepparkaka till jul 😅
Citera
2026-09-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Varför skulle glass och bullar vara mer okej egentligen? Är ju lika mycket socker i det som med godis

Nej inte lika mycket. Och det är väl inte mer komplicerat än att det är vanligt att äta glass och bulle när man är så liten, men inte så vanligt att man börjat med smågodis
Citera
2026-09-21, 14:08
Medlem
Snälla kan inte någon våga fråga Hanna hur det gått med studierna? 😀😀

Obs vi VET ju men vill se hennes svar haha
Citera
2026-09-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Snälla kan inte någon våga fråga Hanna hur det gått med studierna? 😀😀

Obs vi VET ju men vill se hennes svar haha
Hon skulle bara bli arg tror jag😅 men vi vet att hon vet att vi vet hahaha
Citera
2026-09-21, 14:44
Medlem
Nu kommer ALLA måltider bli framför TVn. Matbord flyttat från kök till v-rum pga litet kök. Lika bra de flyttar till en etta snart. De sover,. äter, lever i v-rummet hela tiden.
Citera
2026-09-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Nu kommer ALLA måltider bli framför TVn. Matbord flyttat från kök till v-rum pga litet kök. Lika bra de flyttar till en etta snart. De sover,. äter, lever i v-rummet hela tiden.

Kunde lika bra bott i en stor etta/tvåa…

Är de detta hon gjort under hela dagen? Wow liksom….
Gräsligt fult också.
Citera
2026-09-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Hon är så märklig, deras kök är väl inte litet utan helt normalt i storlek. Det var ju likadant i förra lägenheten när hon flyttade in matbordet i ett av sovrummen för att ha typ lekrum till L på matplatsen. Hon hade då en barnmatstol med bord som L fick sitta och äta ensam vid medan dom själva förmodligen åt vid soffbordet.
Citera
2026-09-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans

Enligt livsmedelsverkets nationella riktlinjer för måltider i förskolan bör förskola och skola inte serverar sockerrika livsmedel som saft, läsk, godis, glass och kakor 😊
Citera
2026-09-21, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Kunde lika bra bott i en stor etta/tvåa…

Är de detta hon gjort under hela dagen? Wow liksom….
Gräsligt fult också.
Js superfult. Vem har en ful byrå i köket? O massa krimskrans på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in