2026-08-27, 18:12
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tror du är något på spåren här. Finns inget som Hanna går igång på mer än vård,medicin etc.
Bara att hålla i en tub svampmedel eller öppna Apoteakartongen och se all vätskeersättning- det är bättre än allt annat i livet för Hanna.

Och sen den här läskiga personan som kommer fram varje gång hon pratar om läkarsamtal, blodprover och kommande behandlingar- hon blir helt manisk och det lyser lycka och förväntan ur ögonen på henne samtidigt som spindelhänderna flyger omkring runt ansiktet, i ett märkligt rörelsemönster.
Tänk om hon kunde vara lika lycklig när hon tänker och pratar om sin dotter, för när hon pratar om Lars så är det oftast i negativ bemärkelse och hur skönt det är med egentid för denna sLeTnA morsa.

Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det fanns en period, för ett par år sen, då Hanna faktiskt började använda Lars som sjukdomscontent- men Hanna fick direkt orosanmälningar från genuint oroliga följare så hon lade ner den idén och fokuserade istället dubbelt så mycket på sina egna krämpor.

Jag tror att Hanna enbart kände sig sedd när hon som liten var sjuk eller hade ont. Att det följt med till vuxenlivet. Det är en sak för psykiatrin och kommer aldrig kunnas lösas av den somatiska vården.
Tror verkligen att det är så. Att HT känner sig "speciell" när hon får vård och det är kanske därför hon verkar överdriva också. Hon liksom myser när hon berättar om alla vårdkontakter och mediciner - det är inte ett friskt beteende - och då menar jag den psykiska vinklingen, inte att hon säkert har sköldkörtelsjukdom, svårt att bli gravid och riklig mens - utan hennes behov av att bli "vårdad" (med anledning av ett annat svar på mitt inspel som var helt orelevant &#128584.
Citera
2026-08-27, 20:24
Medlem
https://www.netdoktor.se/neurologi/npf-neuropsykiatriskt-funktionshinder/sjukdomar/muenchhausens-syndrom/
Citera
2026-08-27, 20:52
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
https://www.netdoktor.se/neurologi/npf-neuropsykiatriskt-funktionshinder/sjukdomar/muenchhausens-syndrom/

Det där stämmer oroväckande bra in på HT! 😂 Vad har hon gjort idag då, blev hon överansträngd av de 350 astråkiga storiesarna igår eller har hon överdoserat Provera för maximala biverkningar?
Citera
2026-08-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Det där stämmer oroväckande bra in på HT! 😂 Vad har hon gjort idag då, blev hon överansträngd av de 350 astråkiga storiesarna igår eller har hon överdoserat Provera för maximala biverkningar?
Hon sitter nog o känner sig duktig för att hon kan ha hjälpt 1 person där ute genom att berätta om sitt probleem. Imorgon kommer en påminnelse om adlink till factory måltider.
Citera
2026-08-27, 21:08
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Hon sitter nog o känner sig duktig för att hon kan ha hjälpt 1 person där ute genom att berätta om sitt probleem. Imorgon kommer en påminnelse om adlink till factory måltider.

Vi väntar ju med spänning på Zara-haulen med!
Citera
2026-08-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Vi väntar ju med spänning på Zara-haulen med!

Jag väntar fortsatt på Asien affär haulen. Är det kanske 1,5 år sedan eller rent av 2.

Så Zara haulen är lååååångt bak i kön 😂😃
Citera
2026-08-27, 22:16
Medlem
Hon måste ha blivit totalt utpumpad igår efter allt prat på stories. Idag har hon bjudit på ett ”tack”. Kul tjej det där!
Citera
2026-08-27, 22:40
Medlem
Hahahaha vem gav henne fin respons igår😅😅 snacka om att leva i en illusion. Hon läser allt som skrivs här därav förklaringen till att hon iinte ska göra en full borttagning😅
Citera
2026-08-27, 22:55
Medlem
Människor som ”är sina sjukdomar” på sociala medier är fan det mest tragiska jag vet.
Ska vi tro att att Ht snart byter sitt nick till ”Hannahysterektomi”?
Citera
2026-08-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Jag tror hon har upptäckt att ablationen inte är en stor operation. Hon VILL göra en STOR operation. Hon VILL äta mycket medicin. Hon VILL ha många biverkningar och problem, både innan, under och efter vilken behandling eller operation som helst
Då har hon valt fel operation 😂 På dom flesta sjukhus nu för tiden hos i övrigt friska personer görs vaginal hysterektomi vilket är en väldigt "enkel" operation. Jag har gjort en och fick åka hem samma dag. Alvedon efter operationen i någon dag och sen tillbaka på jobbet efter en vecka. Inte speciellt mycket blödning efteråt, inga stygn som behöver tas bort då dom sitter högst upp i vaginan och försvinner av sig självt. Det var betydligt värre att föda barn och bli sydd i hela underlivet!
Citera
2026-08-28, 00:47
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Då har hon valt fel operation 😂 På dom flesta sjukhus nu för tiden hos i övrigt friska personer görs vaginal hysterektomi vilket är en väldigt "enkel" operation. Jag har gjort en och fick åka hem samma dag. Alvedon efter operationen i någon dag och sen tillbaka på jobbet efter en vecka. Inte speciellt mycket blödning efteråt, inga stygn som behöver tas bort då dom sitter högst upp i vaginan och försvinner av sig självt. Det var betydligt värre att föda barn och bli sydd i hela underlivet!

Och nu förstörde du hela Hannas förväntningar inför denna stora svåra grova operation 😤
Citera
2026-08-28, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Människor som ”är sina sjukdomar” på sociala medier är fan det mest tragiska jag vet.
Ska vi tro att att Ht snart byter sitt nick till ”Hannahysterektomi”?
Hannasrektomi är faktiskt ännu bättre!
"Patienten har genomgått en Hannasrektomi."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in