2026-08-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Tänk den dagen L får skolplikt. Tror H skulle kunna vara en sån som ”hemskolar” av oklar anledning haha

Får man det i Sverige ens? Tror ej. Men sen får L börja vanlig skola i årskurs två ändå 😆
Citera
2026-08-01, 18:15
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Haha otroligt vällinghat här, blir lite förvånad. Min dotter är 2,5 och dricker en flaska på kvällen. Mer om hon är sjuk. Själv drack jag tills jag var typ fem och mig veterligen har det inte skadat något hehe, om det inte är pga den jag är psykiskt sjuk? Isåfall kan ni ignorera min fråga 😇

Men antar att det i hts fall blir ytterligare en grej. Typ att barnet inte går på pottan, äter massa socker och i sitter framåtvänd. Hallå Hanna, potträna är inte direkt kul men att slippa blöja är oslagbart!!! Det är värt några veckors slit, ryck blöjan bara och köp en äggklocka så ska du se att det löser sig. Du får dessutom köpa massa underbyxor och det är ju kul att shoppa... Eh...

Har inte läst ett endaste inlägg om att folk är emot vällingen som sådan utan att Hanna enbart använder färdiggjord tetravälling som i sin tur är uselt ur miljösynpunkt.
Citera
2026-08-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Får man det i Sverige ens? Tror ej. Men sen får L börja vanlig skola i årskurs två ändå 😆
Nej det får man inte
Citera
2026-08-01, 19:19
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Idag hinner hon inte jobba när hon har så mycket att sälja!
Citera
2026-08-01, 20:03
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn

Haha nej, bara under extrema omständigheter. Första jag tänker på är flickorna i bjärred som hade någon allvarlig diagnos och sedan blev mördade av sina föräldrar. De hade lärare som kom hem till dem vill jag minnas? Om Hanna vill köra hemundervisning med sig själv som lärare så får hon nog bosätta sig i USA...
Citera
2026-08-01, 20:04
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Har inte läst ett endaste inlägg om att folk är emot vällingen som sådan utan att Hanna enbart använder färdiggjord tetravälling som i sin tur är uselt ur miljösynpunkt.

Ah tyckte att jag läste att många tycker att det är sjukt att hon ens dricker välling, typ att hon är för gammal. Men men. Nä tetra har vi aldrig testat, inte så mkt för miljön utanför att jag är snål. Då hade jag nog kokat egen välling eller skitit i det...
Citera
2026-08-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Haha nej, bara under extrema omständigheter. Första jag tänker på är flickorna i bjärred som hade någon allvarlig diagnos och sedan blev mördade av sina föräldrar. De hade lärare som kom hem till dem vill jag minnas? Om Hanna vill köra hemundervisning med sig själv som lärare så får hon nog bosätta sig i USA...
Eller på Åland som har läroplikt ist för skolplikt. Där klarar hon sig tom på svenskaspråket
Citera
2026-08-02, 02:47
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Eller på Åland som har läroplikt ist för skolplikt. Där klarar hon sig tom på svenskaspråket

Åland har stramat åt skolsystemet ordentligt eftersom det drog till sig alldeles för många svenska skolprotestanter så numera skulle inte ens Hanna kunna lära Larsa allt hon kan utan myndighetsutövning.
Småland verkar däremot lite speciellt så mycket möjligt Lars kan flyga under radarn iaf till nationella proven, OM Hanna slutar göra bort sig på sociala medier dvs.
Citera
2026-08-02, 09:23
Medlem
Idag Blir En Bra Dag! Spännande! Undrar om vi får ~följa med~?
Citera
2026-08-02, 10:07
Medlem
Citat:

Det har varit många kommentarer om att barnet är 3 år och varför hon måste ge henne välling då.
Citera
2026-08-02, 10:46
Moderator
Maviels avatar
Mycket tjafs om välling och huruvida det är bra eller ej för barn. Håll er till att diskutera topic och undvik tjafs.

/Moderator
Citera
2026-08-02, 11:14
Medlem
Citat:
Åland har stramat åt skolsystemet ordentligt eftersom det drog till sig alldeles för många svenska skolprotestanter så numera skulle inte ens Hanna kunna lära Larsa allt hon kan utan myndighetsutövning.
Småland verkar däremot lite speciellt så mycket möjligt Lars kan flyga under radarn iaf till nationella proven, OM Hanna slutar göra bort sig på sociala medier dvs.
Det är väl för väl att barn som hemskolas "kunskapstestas" oavsett om det är influencerHanna eller någon annan vuxen som "undervisar" barn hemma. Nu vet jag inte hur barn i andra länder som har hemskolning gör för att checka av barnets kunskapsnivå men rimligtvis bör ju ett kunskapsprov göras efter varje år.
Vart har du fått att just Småland skulle vara lite speciellt så att L@r@ möjligtvis skulle kunna flyga under radarn gällande skolgången? Skolplikt är ju inget, som du också vet, upp till varje kommun att besluta om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in