Idag, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Things i'm afraid of: have another child. Ja jag kan engelska, jag vet att det betyder att hon är rädd för att få ett till barn. Det är väl jävligt otydligt att/varför hon är rädd för det?

Förlåt mig att jag är så jävla trög då, jag får väl skaffa några högskolepoäng till så jag lär mig läsa mellan raderna.

Varför då? Jag tycker typ det var det tydligaste hon lagt upp någonsin så fattar inte hysterin över att det är konstigt att säga att man är rädd för att få ett barn men också rädd för att inte försöka 🤣

Har du aldrig varit rädd för att skaffa fler barn? Hur kan du inte förstå känslan?

Jag har ett barn och är nöjd så för jag tror att fler barn hade gjort mig utbränd. Jag tror helt ärligt inte att jag orkar fler. Jag vill fokusera på det barn jag har. MEN det är klart att det finns en rädsla i om det är rätt beslut. Såklart är jag också rädd för att INTE ens vilja ha ett till barn. Är del fel att stanna vid ett? Borde man ha två för alla har minst två barn? Kommer jag ångra mig? Jag tror det är exakt så Hanna också känner. Jag trodde de flesta tänkte i dessa banor innan de skaffade fler barn men det kanske de inte gör. För många, inklusive dig, är kanske fler barn en självklarhet? Ni kanske har lättare för det då. Jag älskar mitt barn men det är också jobbigt för mig att lägga hela mitt egna liv åt sidan. Det kan jag inte ljuga om liksom.
Citera
Idag, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Och vissa här tror fortfarande inte att Hanna har IF. Jisses.
Hon är korkad, det är inte samma sak. Hade hon haft det hade hon fått diagnosen tidigare i sitt liv.
Citera
Idag, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somntutiss
Hon är otrolig. Tycker inte *vården* verkar tycka att preventivmedel är uteslutet efter att de satt in en pstav samt rekomenderat spiral

Senast hon sa något om det, var det att ”vården sa att det hänt mycket med hormon-preventivmedel sen hon hade det senast för typ tolv år sen”, samt rekommenderade henne att testa hornomspiral…..

Det är för övrigt motsvarande typ ett minipiller per månad. Samt att den hormonen verkar lokalt i livmodern medan Provera går ut i hela kroppen…..

Hennes resonemang hänger inte riktigt ihop om hon nu ska undvika hormoner för att hon är så rädd för bröstcancer

Hahaha just det! Precis så sa hon då när hon skulle testa spiral igen. Men hon kanske fick en ”second opinion” där också 🙃
Citera
Idag, 22:07
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Hon är korkad, det är inte samma sak. Hade hon haft det hade hon fått diagnosen tidigare i sitt liv.

Det är inte säkert, kanske morsan är likadan och aldrig märkt något fel på sitt barn.
Hanna har ju klarat sig "bra" genom att låta andra försörja henne och leva ett kravlöst liv. Nu när hon har krav på sig så rasar tillvaron och hon har tagit sig till psykiatrin för att reda ut vilken kontakt som glappar.

Jag är på IF sidan, men är helt övertygad om att Hanna aldrig skulle stoltsera med en sådan diagnos offentligt.
Citera
Idag, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Varför då? Jag tycker typ det var det tydligaste hon lagt upp någonsin så fattar inte hysterin över att det är konstigt att säga att man är rädd för att få ett barn men också rädd för att inte försöka 🤣

Har du aldrig varit rädd för att skaffa fler barn? Hur kan du inte förstå känslan?

Jag har ett barn och är nöjd så för jag tror att fler barn hade gjort mig utbränd. Jag tror helt ärligt inte att jag orkar fler. Jag vill fokusera på det barn jag har. MEN det är klart att det finns en rädsla i om det är rätt beslut. Såklart är jag också rädd för att INTE ens vilja ha ett till barn. Är del fel att stanna vid ett? Borde man ha två för alla har minst två barn? Kommer jag ångra mig? Jag tror det är exakt så Hanna också känner. Jag trodde de flesta tänkte i dessa banor innan de skaffade fler barn men det kanske de inte gör. För många, inklusive dig, är kanske fler barn en självklarhet? Ni kanske har lättare för det då. Jag älskar mitt barn men det är också jobbigt för mig att lägga hela mitt egna liv åt sidan. Det kan jag inte ljuga om liksom.

Nu passar jag på att svara. Jag vara nära att dö med första och det var den enda anledningen till att jag först tvekade om att skaffa en till, det var ett trauma att besöka sjukhuset igen, men själva barnet kände jag ju aldrig nån tvekan eller rädsla över, när jag blev oplanerat gravid igen. Sista gången.

Ordet rädsla tycker jag syftar mer till om man t.ex. är äldre och rädslan över att inte få ett frisk barn, har genetiska sjukdomar eller är utbränd sen innan.
Vissa kanske bara vill ha ett barn, H skrev ju att hon var nöjd med ett. Att tveka är ju verkligen inte konstigt. Men rädsla är ett så starkt ord. Man blir ju nyfiken på vad hon menar.
Senast redigerad av Upp-till-bevis Idag kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in