2023-10-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himlahopp
Man kan ju hoppas för hennes egen skull att hon chillar lite denna gången. Hon började ju jämför med senaste återföringen direkt, hur det känns nu jämfört med förra gången. Hon skrev även att BM sagt att man skulle leva på som vanligt, så hon fortsätter väl med att ligga i sängen och inte göra ett sikt förutom att känna efter.
Samt att hon delade för ett tag sedan att det inte ”hjälper” att må bra psykiskt för att det ska bli en graviditet, att det inte spelar någon roll hur man mår. Visst garanterar inte det någon graviditet, men tro fan det hjälper på vägen att må bra i kroppen och inte stressa kring stutresultatet 24 timmar om dygnet ))

Nej, nu hade hon ju molvärk hela dagen igår och det kan ju vara ett bra tecken, men det kommer antagligen bli en del videos där hon bara ligger i sängen och känner efter alt. pratar igenom vilka symptom hon har. Råd och synpunkter undanbedes, men vi får ta del av en superdeal på airfryers istället.
Citera
2023-10-05, 10:01
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Nej jag är också förvånad över att det kommer så mycket stories. Tror ni hon dokumenterar under förlossningen och kommer göra en längre förlossningsvideo? Eller är hennes youtubekanal inget hon bryr sig om att hypa upp?

Måtte hon förstå att hon kommer få en bättre upplevelse om hon är närvarande i ögonblicket och inte bara tänker på vad hon ska filma och prata om härnäst fram till att bebisen är ute.

Jag tror hon kommer dokumentera, hon vet att hennes följarantal peakar nu. Sen blir det tyst i några timmar innan hennes nya content släpps, Lara. Garanterat länkat i stories också eftersom såååå många inte får upp hennes grejer i flödet...

Går runt en video på Tiktok nu där en family vlogger gör content av sin 5-timmars bebis och folk rasar. Jag tror inte Lara får ens 5 timmar utanför sociala medier om jag ska vara ärlig.
Citera
2023-10-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Går runt en video på Tiktok nu där en family vlogger gör content av sin 5-timmars bebis och folk rasar. Jag tror inte Lara får ens 5 timmar utanför sociala medier om jag ska vara ärlig.

Nej det lär gå undan, och ska väl dokumenteras ihärdigt. Undrar hur det är att vara barnmorska dessa gånger med allt filmande.

Apropå att få kritik för content – Hanna sa ju att hon spelat in och klippt en video från sin mormors begravning precis i samma veva som en annan bloggare hade en 30-årsfotografering på en kyrkogård. Den bloggaren fick ju ordentligt med skit för det, så Hanna lär ju lagt ihop ett och ett och kanske tänkt att det var bäst att hålla videon för sig själv. Säkert känns det nedrigt när man för en gångs skull har lite annat content än att man ätit vit sås och handlat på Rusta.
Citera
2023-10-05, 11:02
Avslutad
Citat:
Man kan ju hoppas för hennes egen skull att hon chillar lite denna gången. Hon började ju jämför med senaste återföringen direkt, hur det känns nu jämfört med förra gången. Hon skrev även att BM sagt att man skulle leva på som vanligt, så hon fortsätter väl med att ligga i sängen och inte göra ett sikt förutom att känna efter.
Samt att hon delade för ett tag sedan att det inte ”hjälper” att må bra psykiskt för att det ska bli en graviditet, att det inte spelar H någon roll hur man mår. Visst garanterar inte det någon graviditet, men tro fan det hjälper på vägen att må bra i kroppen och inte stressa kring stutresultatet 24 timmar om dygnet ))
Ja man får hoppas det. Att ligga i sängen och känna efter kan även bli att man inbillar sig symtom. Det som jag funderar över är om hon verkligen klarar av att ta hand om ett barn. Visst man växer med uppgiften. Min känsla är att hennes sambo och mamma får dra det stora lasset. Det är inte bara underbart med en liten bebis.Det är väldigt tufft och många vakna nätter. Är väldigt tveksam om hon klarar det.
Citera
2023-10-05, 11:41
Medlem
Som många andra skrivit - det är sjukt vilken energi ht fick direkt när hon fick datumet. Från sängliggandes till en helt ny människa.
Jag är också trött på att ”vi hörs när vi hörs, nu checkar jag ut” för att sedan lägga upp ny story efter en timme. Vad är det som är svårt med att faktiskt bara äga att man tycker det är kul att lägga ut saker?? Varför måste man spela så jävla svår.
Citera
2023-10-05, 11:46
Medlem
dekadentens avatar
Haha varje gång hon annonserar ut att det blir paus från sociala medier så ligger det alltid typ 10 stories efter, pausen är sällan längre än 6-8 timmar om ens det.

Taskigt av mig kanske, men hon behöver en kompis. Helst flera. Mycket av det hon delar är sånt man delar med en bästis eller en syster, alla behöver inte veta allt om toalettvanor, "pisseköppen" och vardagsfunderingar. Sorgligt hur ensam hon är, men det verkar självvalt.
Citera
2023-10-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Ja man får hoppas det. Att ligga i sängen och känna efter kan även bli att man inbillar sig symtom. Det som jag funderar över är om hon verkligen klarar av att ta hand om ett barn. Visst man växer med uppgiften. Min känsla är att hennes sambo och mamma får dra det stora lasset. Det är inte bara underbart med en liten bebis.Det är väldigt tufft och många vakna nätter. Är väldigt tveksam om hon klarar det.

Vet inte varför men jag tror att F hade fixat det bättre än H?
Citera
2023-10-05, 12:57
Avslutad
Citat:
Det är mycket möjligt. Det är bara en känsla jag har fått
Citera
2023-10-05, 13:03
Medlem
dekadentens avatar
Citat:

Ingen bra koll på F, men H kommer spamma instagram och vården så fort hon misstänker att Lara har någon form av sjukdom. De kommer ha klippkort på barnakuten.
F känns mer deprimerad, H mer manisk.
Citera
2023-10-05, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Ingen bra koll på F, men H kommer spamma instagram och vården så fort hon misstänker att Lara har någon form av sjukdom. De kommer ha klippkort på barnakuten.
F känns mer deprimerad, H mer manisk.
Har mer koll på F och jag håller med dig där. Känns som att hon kommer braka ihop rejält om hon inte blir gravid Ska börja kolla på H mer nu. Vet bara att hon är på förlossningen nu.
Citera
2023-10-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Har mer koll på F och jag håller med dig där. Känns som att hon kommer braka ihop rejält om hon inte blir gravid Ska börja kolla på H mer nu. Vet bara att hon är på förlossningen nu.

Jag tror Fanni kommer braka ihop även om hon blir gravid.
Hon gör ju det typ varannan vecka och blir hon gravid kommer hon vara ständigt orolig. Hon kommer säkert göra som Hanna att tjata till sig ultraljud varje vecka för att stilla sitt kontrollbehov.
Citera
2023-10-05, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stardust83
Jag tror Fanni kommer braka ihop även om hon blir gravid.
Hon gör ju det typ varannan vecka och blir hon gravid kommer hon vara ständigt orolig. Hon kommer säkert göra som Hanna att tjata till sig ultraljud varje vecka för att stilla sitt kontrollbehov.
Ja hon kommer braka ihop även om hon blir gravid. Hon kommer behöva både täta samtal och troligtvis som du säger tjata till sig massa ultraljud. Om hon skulle börja med gravid tester dom kommande dagarna kommer hon att plussa. Ovitrelle sprutan hon tagit gör att det kan stå du är gravid. Upp till 10 dagar kan det vara så.
Det vet hon om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in