2026-03-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penya
Nu är det VAB 🥳
Snart ska nog vc kopplas in, vad tror vi är barnets nya åkomma att söka för?
Äntligen få prova nya medicinerna och astmagrejen så roligt!

Sjuk: v.35, v39, v43, v47, söndag v48 och ett par dagar v49, från lördag v50, v2, v6, v7, v11

Plockar de ut vabbpengar alla dessa gånger bör Försäkringskassan reagera annars är det ju helt galet vilket dåligt system vi har. Vilket inte skulle förvåna mig heller men det är provocerande.
Citera
2026-03-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2

Sjuk: v.35, v39, v43, v47, söndag v48 och ett par dagar v49, från lördag v50, v2, v6, v7, v11

Plockar de ut vabbpengar alla dessa gånger bör Försäkringskassan reagera annars är det ju helt galet vilket dåligt system vi har. Vilket inte skulle förvåna mig heller men det är provocerande.

Det är inte säkert deras system avslöjar med vilken regelbundenhet vissa vabbar. Tar systemet endast hur många dagar så finns det många fler att ta av.

Sen för övrigt vad är det för jäkla sladdhärva hon slänger upp precis vid ungens huvud. Sen persienn snörena som hänger ner överallt.. hennes minne är inte så långt tydligen att hon kom ihåg att de bör vara uppe.
Citera
2026-03-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2

Mina barn har vart sjuka varje / varannan vecka sedan start i augusti förra sommaren så de är väl inte konstigt direkt.. Skillnaden kanske är att barnet blir smittad från alla affärer de ränner i och vab när hon själv ska lämna och hämta.
Citera
2026-03-09, 11:19
Medlem
Lars verkar inte så ”slö”…. Leker kurragömma ute.
Citera
2026-03-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Lars verkar inte så ”slö”…. Leker kurragömma ute.
Tänkte också på det. Hennes definition av slö är märklig
Citera
2026-03-09, 12:23
Medlem
Hur fungerar PR/bud-grejen om man samtidigt plockar ut vab-peng från FK? Har noll koll på regler vad gäller sånt?

Men bra att det blev vab så kan hon avboka spiral-insättning, eller det kanske hon redan gjort?

Än en gång är hon influerad av SL med sina AI-genererade bilder. Måste vara tråkigt för H att hon inte hittar sin egen röda tråd och stil på instagram utan kopierar fast gör det lite sämre.
Citera
2026-03-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulleribocken
Hur fungerar PR/bud-grejen om man samtidigt plockar ut vab-peng från FK? Har noll koll på regler vad gäller sånt?

Men bra att det blev vab så kan hon avboka spiral-insättning, eller det kanske hon redan gjort?

Än en gång är hon influerad av SL med sina AI-genererade bilder. Måste vara tråkigt för H att hon inte hittar sin egen röda tråd och stil på instagram utan kopierar fast gör det lite sämre.

Först och främst ska hon betala skatt om hon väljer att behålla produkterna från VitaYummy.

Eftersom det är en del av hennes arbete och ingen privat story utan koppling till jobb så kan det med stor sannolikhet krocka med vab.
Citera
2026-03-09, 12:37
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Perfekt med godisvitaminer, då kan hon ju göra en hel skål med det och låtsas att det inte är socker!

Är det Leosvirusen som tagit Lara igen eller är hon låtsassjuk.
Citera
2026-03-09, 13:45
Medlem
Har följt tråden ett tag men först nu skapat konto.

Jag delar fascinationen över fenomenet HT och delar ofta uppfattningarna i gruppen även om jag tycker vissa diskussioner är för spekulativa. Nog om det. Jag vill egentligen bara meddela att jag tipsat Försäkringskassan angående eventuellt fusk med vab samt begärt ut handlingar från Polismyndigheten (utifrån tidigare diskussion om polisanmäld stalker). Återkommer vid resultat.
Citera
2026-03-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontostartatmars26

Jag delar fascinationen över fenomenet HT och delar ofta uppfattningarna i gruppen även om jag tycker vissa diskussioner är för spekulativa. Nog om det. Jag vill egentligen bara meddela att jag tipsat Försäkringskassan angående eventuellt fusk med vab samt begärt ut handlingar från Polismyndigheten (utifrån tidigare diskussion om polisanmäld stalker). Återkommer vid resultat.
Oj. Nu snackar vi! Spännande!
Citera
2026-03-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontostartatmars26

Heja! Ser fram emot återkoppling!
Citera
2026-03-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Heja! Ser fram emot återkoppling!

Återkopplingen kom snabbt. Polismyndigheten meddelar att det inte finns några handlingar att lämna ut.

Som grundregel är en brottsanmälan en allmän handling som ska lämnas ut men det kan finnas undantag. Alltså kan HT ha gjort en anmälan som omfattas av sekretess. Min erfarenhet inom rättsväsenet gör dock att jag GISSAR att en anmälan inte finns då HTs eventuella ärende inte bör vara av sådan känslig karaktär som vanligen omfattas av sekretess.

Angående Försäkringskassan kommer ingen återkoppling då jag tipsade anonymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in