2024-09-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Skulle vara ensam om mitt barn fick vara friskt. Men trots det stör jag mig inte på att Hanna nämner att barnet vaknar fem gånger per natt. Jag ser det ubte heller som att hon klagar särskilt mycket på det. Hela grejen går ju ut på att beskriva vardagen.

Tycker du att HT beskriver vardagen?
Citera
2024-09-01, 20:42
Medlem
Skillnaden på Hanna och SL är väl just att när H säger att L vaknat på natten så är hon ju helt slut och gnäller över hur jobbigt det är och hur trött hon är. Hon orkar ingenting och uppdateringarna blir dåliga och de utlovade video och haulen mm skjuts på framtiden och sedan förvinner de helt.

SL däremot är också trött men hon har full fart med sina två barn och lägger in det ena klippet efter det andra med både humor och andra trevligheter. För även om hon är trött och har haft flera jobbiga nätter så har hon sin vanliga vardag ändå till skillnad från H som bara sitter där och varken lagar mat eller går ut.

Hon skivar lite rå blodpudding, slänger ner en sked keso och lite sylt till det sen är maten klar. Sen blir det ligga i soffan och titta på barnprogram resten av tiden. Slänger in en dålig bild på nån ful min emellanåt som är helt intetsägande för alla.
Citera
2024-09-01, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Skillnaden på Hanna och SL är väl just att när H säger att L vaknat på natten så är hon ju helt slut och gnäller över hur jobbigt det är och hur trött hon är. Hon orkar ingenting och uppdateringarna blir dåliga och de utlovade video och haulen mm skjuts på framtiden och sedan förvinner de helt.

SL däremot är också trött men hon har full fart med sina två barn och lägger in det ena klippet efter det andra med både humor och andra trevligheter. För även om hon är trött och har haft flera jobbiga nätter så har hon sin vanliga vardag ändå till skillnad från H som bara sitter där och varken lagar mat eller går ut.

Hon skivar lite rå blodpudding, slänger ner en sked keso och lite sylt till det sen är maten klar. Sen blir det ligga i soffan och titta på barnprogram resten av tiden. Slänger in en dålig bild på nån ful min emellanåt som är helt intetsägande för alla.
Det tragiska är att hennes lathet går ut över barnet. Att bara hon själv är lat är väl skitsamma egentligen men det drabbar stackars L som får växa upp i en osund tillvaro med socker, skärmar och stillasittande.
Citera
2024-09-01, 21:53
Medlem
FruKrokodils avatar
Hanna dödar mig av ren tristess, vet inte hur länge jag kommer orka med att följa henne då det är mer spännande att se målarfärg torka än att följa hennes vardag.

På riktigt, är alla så här i Småland eller är Hanna ett unikum?
Citera
2024-09-01, 22:50
Medlem
Hanna skrev ikväll att hon anmält det här inlägget till polisen för att få bort det, men att det är omöjligt. Hon tog upp att det skrivits att hennes dotter är underutvecklad.
Citera
2024-09-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Hanna skrev ikväll att hon anmält det här inlägget till polisen för att få bort det, men att det är omöjligt. Hon tog upp att det skrivits att hennes dotter är underutvecklad.

Var skrev hon det menar du?
Citera
2024-09-01, 23:36
Medlem
Vilket inlägg har hon polisanmält?

Så då har hon varit här inne och läst ändå. Det är väl därför hon mår dåligt.

Men Hanna, ta till dig lite av det som skrivs. Sätt dig ner och tänk efter, kolla hur andra mammor som du följer gör, tex SL. Kolla vad deras barn äter, läs lite bättre om vad som står i knatteplock. Det finns en del att ta till sig, inte allt som står här är dåligt. Be om hjälp av de som kan hjälpa, äldre generationen som är runt omkring, bvc, öppna fsk, andra föräldrar. Var lite öppen.

Det är mina tips eftersom du är här inne och läser.
Senast redigerad av Skippan123 2024-09-01 kl. 23:46.
Citera
2024-09-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Vilket inlägg har hon polisanmält?
Alltså, hela den här tråden. Inget specifikt
Citera
2024-09-02, 00:24
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:

Ja, det är faktiskt inte olagligt att ha åsikter.
En av mina äldre söner blev tex retad av andra föräldrar på en förskola när han var typ två år - pga att han var "så vit i hyn".

Knappast så jag sprang till polisen och anmälde.

Man får tänka- idiotjävel och gå vidare i livet. Men är man en snowflake så kanske det är väldigt svårt.
Citera
2024-09-02, 00:31
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
I en live, de diskutera F och att inlägget nu bara handlar om henne

Finns den här fantastiska liven att se nånstans?
Hanna har ju inte vågat gå live på väldigt länge (iaf inte sen Lars föddes) så ser den gärna!
Citera
2024-09-02, 03:18
Medlem
Citat:

Var finns detta att se menar du?
Citera
2024-09-02, 08:21
Medlem
Idag kl 9:30 ska regeringen och folkhälsomyndigheten ha pressträff om skärmtid för barn. De ska presentera åldersanpassade rekommendationer. Tips till dig Hanna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in