Citat:
Ursprungligen postat av
FruKrokodil
Finns knarkare som sover med sina bebisar (i brist på sängar) och de leker också ibland med sina bebisar. Så det är väl ingen garanti för att Hanna är en bra mamma.
Däremot är det ovanligt för ett barn i Lars ålder att konstant "tvärdäcka" "bli akuthungrig" etc etc.
Vid 10 månaders ålder så kan normativa föräldrar läsa av sitt barn och agera pro-aktivt för att inte behöva hamna i akutlägen varje dag.
Givetvis är det ingen garanti men det fanns inget som tyder på att barnet inte får närhet.
Nu är det väl inte heller så att barnet "tvärdäckar" varje dag. Dock vet jag inte hur ovanligt det är att det sker då och då. Minns programmet hemkört där det ofta var en kavalkad av hemmavideos där barn somnade mitt i maten. Och nej, det är väl inget man eftersträvar men jag hat inte träffat någon förälder som aldrig upplevt ett övertrött barn. Och mitt yngsta kan vägra mat ena stunden för att tio minuter senare vara jättehungrig.
Jag tror också hon har en förmåga att krydda sitt språk. Vad är skillnaden på att tvärdäcka i vagnen och att somna i vagnen?