Så jag har primed att någon ringer från hemligt nummer, dom lämnar inget röstmeddelande i telefonsvaren, och jag blir uppringd var 4de till var 6de dag i stort sett, oftast omkring 3 tiden och igår på kvällen (kring 8)och det har hållit på så här i snart 1 månad... Jag svarar inte för manhar hört "skräckhistorier" om hur man kan bli "hackad" och förlora sina besparingar på banken...
Är det någon som vill jävlas, eller vem kan ringa så här ofta?
Han/Hon ringer i omkring 20 sekunder innan det läggs på, ladda på 1 sekund tidigare... Jag antar att det är en försäljare eller någon spam av något sort... Eller har jag helt fel?
Säkert ett scamförsök, utländska scammare som ringer via ett svenskt nummer med dolt ID och vill ”hjälpa” dig med din dator (”Microsoft” ringer) eller ett ”kortköp” på ditt kort utomlands (”banken” ringer).
Senast redigerad av Glostrup 2023-09-05 kl. 13:26.
Anledning: Stavfel
Det är väl myndigheterna som ringer med dolda nummer. Polisen kanske vill ha tag på dig? Men då bör de väl lämna ett meddelande.
Ibland har jag fått skamsamtal från Afrika men aldrig dolda, så om de lärt sig #31# så kanske det kan vara nåt skam.
Har aldrig varit med om att "läkare" eller "myndigheter" ringer med dolt nummer. De ringer med ett växelnummer på sin höjd. Man ska kunna ringa tillbaka.
Dolt nummer = 99% att det är en privatperson. Det kan vara helt omedvetet också och något de tackade ja till när de tecknade abonnemanget i tron att de bara skulle undantas "telefonkatalogen"
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!