• 1
  • 2
2023-09-05, 12:24
Så jag har primed att någon ringer från hemligt nummer, dom lämnar inget röstmeddelande i telefonsvaren, och jag blir uppringd var 4de till var 6de dag i stort sett, oftast omkring 3 tiden och igår på kvällen (kring 8)och det har hållit på så här i snart 1 månad... Jag svarar inte för manhar hört "skräckhistorier" om hur man kan bli "hackad" och förlora sina besparingar på banken...

Är det någon som vill jävlas, eller vem kan ringa så här ofta?

Han/Hon ringer i omkring 20 sekunder innan det läggs på, ladda på 1 sekund tidigare... Jag antar att det är en försäljare eller någon spam av något sort... Eller har jag helt fel?
Citera
2023-09-05, 12:25
Medlem
Hur ska någon här kunna svara på det?
Citera
2023-09-05, 12:33
Medlem
fimbuls avatar
Det enklaste sättet att stilla din nyfikenhet är att svara.

Du kan inte bli hackad av att svara på ett samtal, om du inte är helt efterbliven.
Citera
2023-09-05, 12:46
Medlem
auruns avatar
Svara så vet du.
Nej du kan inte bli hackad.
Citera
2023-09-05, 13:10
Telefonförsäljare är det ju absolut inte så det måste vara någon som ringer fel.
Citera
2023-09-05, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Jag svarar inte för manhar hört "skräckhistorier" om hur man kan bli "hackad" och förlora sina besparingar på banken...
Sluta lyssna på dina downies till vänner. Det där händer aldrig.
Citera
2023-09-05, 13:24
Medlem
TonyBergmans avatar
Vissa myndigheter hat väl dold nummer? Läkare också.
Msn kan väl ställa in dold nummer med kansle en polare?

Jag har en nära släkting som har dolt nummer, riktigt irriterande.

Nej du kan ej bli hackad av att svara. Hsde dom velat hacka hade dom ringt från ett nummer som Du kan ringa upp till.
Citera
2023-09-05, 13:26
Medlem
Glostrups avatar
Säkert ett scamförsök, utländska scammare som ringer via ett svenskt nummer med dolt ID och vill ”hjälpa” dig med din dator (”Microsoft” ringer) eller ett ”kortköp” på ditt kort utomlands (”banken” ringer).
Senast redigerad av Glostrup 2023-09-05 kl. 13:26. Anledning: Stavfel
Citera
2023-09-05, 13:26
Medlem
Mikaelias avatar
Det är väl myndigheterna som ringer med dolda nummer. Polisen kanske vill ha tag på dig? Men då bör de väl lämna ett meddelande.
Ibland har jag fått skamsamtal från Afrika men aldrig dolda, så om de lärt sig #31# så kanske det kan vara nåt skam.
Citera
2023-09-05, 13:59
Medlem
Vet inte? Testa svara eller stäng av funktionen så att hemliga nummer inte kan ringa till dig.
Citera
2023-09-05, 14:21
Medlem
Hrass avatar
Har aldrig varit med om att "läkare" eller "myndigheter" ringer med dolt nummer. De ringer med ett växelnummer på sin höjd. Man ska kunna ringa tillbaka.

Dolt nummer = 99% att det är en privatperson. Det kan vara helt omedvetet också och något de tackade ja till när de tecknade abonnemanget i tron att de bara skulle undantas "telefonkatalogen"
Citera
2023-09-05, 14:53
Medlem
EulersIdentitets avatar
Låter onekligen som nån försäljare. Har själv varit med om att de ringt med dolt nummer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in