2023-09-03, 22:54
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vidriga jävla parasiter .. Är socialtjänsten i Vingåker helt felknullade i pallet som inte reflekterade över att välfärdsparasiterna mjölkat bidrag i 10 år utan någon som helst kontroll.

Skicka ut hela högen

Inte socialtjänstens fel. Felet är lagstiftningen.

Sen kan jag säga att denna familj har fått svenskt medborgarskap utan att nånsin ha kunnat försörja sig eller kunna språket i Sverige.

Epic fail på så många plan.
Citera
2023-09-03, 23:11
Medlem
megacoolmans avatar
Kärringjäveln har bott i Sverige i 10 år, levt på bidrag, utan att ens försöka lära sig språket!

Helt rätt att de drog in bidraget. Mer sådant.
Citera
2023-09-03, 23:12
Medlem
Det är tragiskt. En mamma som inte språket i landet som hon bor i kan inte heller lära barnen språket.
Borde vara p-sprutor som krav tills en kan landets språk och kan lära barnen detta. Då hade hennes barn fått en rimlig chans i samhället. Nu blir de bara nya rekryter till gängkriminalitet och en för tidig död.
Citera
2023-09-03, 23:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Det hårdare samhällsklimatet märks tydligt. Kvinnan tvingades vara hemma och vårda ett sjukt barn men detta godtogs inte av socialen, som gissningsvis fått order om att kapa kostnaderna och jaga lätta offer. Då blir det såhär, kvinnor och barn kommer i kläm.

Vad ska kvinnan nu leva på? Existensminimum är en rättighet.

Hon ville ju vara hemma hela sommaren för att passa barnen? Hon får jobba som alla andra och ändå lösa det.
Citera
2023-09-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Garanterat en somalier, tänkte jag. Och oj, så rätt jag hade.

Dom i FR Linköping, mål 5116-23.

10 barn har kärringen. Och invandrade 2013. Alltså gått på bidrag sedan dag 1!

Barnen är födda 2000, 2002, 2004, 2007, 2009, 2012. Sen blir det ett hopp till december 2017, sen ökade de takten så att nästa kom blott tolv månader senare, i december 2018. Därefter en i januari 2020 och maj 2021. Kanske ligger de och nuppar i detta nu för att slippa stå till arbetsmarknadens förfogande

Jag har svårt att ladda upp domen från mobilen dock.

Vad ger en målförteckning på familjen i FR/TR?
Citera
2023-09-03, 23:23
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Garanterat en somalier, tänkte jag. Och oj, så rätt jag hade.

Dom i FR Linköping, mål 5116-23.

10 barn har kärringen. Och invandrade 2013. Alltså gått på bidrag sedan dag 1!

Barnen är födda 2000, 2002, 2004, 2007, 2009, 2012. Sen blir det ett hopp till december 2017, sen ökade de takten så att nästa kom blott tolv månader senare, i december 2018. Därefter en i januari 2020 och maj 2021. Kanske ligger de och nuppar i detta nu för att slippa stå till arbetsmarknadens förfogande

Jag har svårt att ladda upp domen från mobilen dock.

Klassisk Somalisk vandrande barnfabrik i huckle.
Jag har länge propagerat för att begränsa barnbidraget till max 2 barn, för att förhindra barnafödande som ett levebröd.
Citera
2023-09-03, 23:25
Medlem
Citat:
Det hårdare samhällsklimatet märks tydligt. Kvinnan tvingades vara hemma och vårda ett sjukt barn men detta godtogs inte av socialen, som gissningsvis fått order om att kapa kostnaderna och jaga lätta offer. Då blir det såhär, kvinnor och barn kommer i kläm.

Kvinnan och hennes barn ska rimligtvis inte vara i Sverige. De är inte Sveriges problem.
Citera
2023-09-03, 23:33
Medlem
Citat:

Hon kan åka hem till sitt hemland och jobba där.
Citera
2023-09-03, 23:35
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Det är tragiskt. En mamma som inte språket i landet som hon bor i kan inte heller lära barnen språket.
Borde vara p-sprutor som krav tills en kan landets språk och kan lära barnen detta. Då hade hennes barn fått en rimlig chans i samhället. Nu blir de bara nya rekryter till gängkriminalitet och en för tidig död.

Ja, hon håller ju på att uppfostra 10 ungar till bidragstagare och gängkriminella. P-spruta räcker inte. De borde klippt äggledarna för länge sedan.
Citera
2023-09-03, 23:37
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Man skall få fullt bidrag första kvartalet.
Sen sänks bidraget med 10% varje kvartal.

Det är mitt förslag för att de självmant skall vilja arbeta, eftersom det tydligen inte är en självklarhet för många.
Citera
2023-09-03, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Det är väl förståeligt? Har hon bott här i 10 år kan hon väl redan ren rikssvenska. Ingen anledning för henne att gå på SFI.
Precis, om det ändå kunde vara så.
Har haft och göra med folk som har bott i Sverige i 30+ år, och inte kan ett enda ord svenska.
Citera
2023-09-03, 23:58
Medlem
Citat:
Både mannen och kvinnan går på socialbidrag. Kärringen ville inte påbörja SFI i maj eftersom hon ändå tänkt vara föräldraledig på sommaren.

Ett slött, vaggande tält får man förmoda.
Och mannen då? Har han redan gått SFI? Eller sitter han och häckar i somaliska kulturföreninen i Vingåker hela dagarna och röker vattenpipa?

Då är alltså äldsta barnet 23 år? Går hen också på bidrag eller är yrkeskriminell?

De skulle väl kunna gråta ut i Aftonbladet så man får veta lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in