En lokaltidning, i tv upplagor. Helt sjukt. Med tanke p att de hade ett program dr vi sjlva skapade hela annonsen. S de behvde liksom inte ens gra ngot faktiskt jobb sjlva
Ett annat stt om du vill underltta fr barnet/barnen i ditt slutskede av livet - om du tex skulle bli liggandes som man inte vet nr det blir - skulle jag rekommendera dig att redan nu skriva en framtidsfullmakt som min mamma gjorde till mig och mina syskon. Det innebar att nr hon inte kunde fatta egna beslut pga sjukdom s fanns fullmakten dr och vi kunde g in p hennes konton osv och betala rkningar osv. Dock behvdes det ytterligare en fullmakt fr enbart banken. Detta fr att inte behva ta pengar ur egen ficka. Hon hade ocks medans hon fortfarande kunde avsatt pengar till var och en av oss som skulle tcka fr begravning. Dessa p vra egna konton fr nr en person dr s tar det bara en vecka innan alla konton fryses och inte kan kommas t ens med fullmakter frrn ddsboet r klart. D mste pengar till begravning, annons, kanske flyttrensning mm tas ur egen ficka och alla har ju inte den mjligheten. Jag tnker sjlv skriva en sdan men det har jag tnkt ett tag men inte ftt ndan ur.. lite tar det emot.
Senast redigerad av SnedGurka 2023-09-04 kl. 18:06.
Anledning: Tillgg
Nr vi begravde farsan fr ca 10 r sedan s vill jag minnas att begravningen (borglig) kostade 30-40 tusen inkl annons i tidningen. P den tiden var det mnga som lste tidningen, speciellt i hans generation. Kostnaden stod p ddsboet. En bra grej var att vi hade en jurist som gjorde bouppteckningen, det sparade oss 450,000:- Som farsans sambo ville ha. Tips fins det eventuella tvisteml p arv, ta in en jurist som kan sga svart p vitt hur det ligger till.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!