Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-09, 16:49
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Så jävla hängigt. Går det få fastställt att det är JK? Tyckte inte om honom alls i BSF, men detta är ju riktigt vidrigt.

Han är inte dömd, och vi vet inte vad som hänt. Men det är han som sitter häktad utifrån en anmälan.

Undrar vad som händer om man anmäls. Blir man anhållen först och häktad sen om det finns tydliga bevis? Finns ju många som går lösa efter våldtäkt.
Citera
2023-09-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Han är inte dömd, och vi vet inte vad som hänt. Men det är han som sitter häktad utifrån en anmälan.

Undrar vad som händer om man anmäls. Blir man anhållen först och häktad sen om det finns tydliga bevis? Finns ju många som går lösa efter våldtäkt.

Man blir anhållen först och sedan häktad han sitter också på sannolika skäl vikket är den högre graden.
Citera
2023-09-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Är det justitiekanslern ni talar om? Länk förihelvete.

Läs tråden förihelvete.
Citera
2023-09-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Står det i häktningsframställan varför det är en känd realityprofil? Jag tänkte väl snarare en nyhetsartikel eller annat om kändisen i fråga så man förstår begreppet "realityprofil". Men jag var otydlig.

Det är svårt att googla hans namn eller?
Citera
2023-09-11, 18:53
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyblack
Det är svårt att googla hans namn eller?

Är du efterbliven, namnet som fanns i tråden var jk, testa googla det så kanske du förstår något. Men det är inte särskilt troligt.
Citera
2023-09-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniK-w61jdm45f4
Faktiskt inte. Det är ganska lätt att bli häktad (och faktiskt fälld) för våldtäkt. Se Göran lambertz t.ex., han blev häktad direkt och satt i över en vecka. I det fallet så var det en kvinna (eller snarare två) som av oklar anledning ville att han skulle hamna i fängelse så de anklagade honom falskt. Finns massvis med sådana här fall och de har inte blivit färre efter samtyckeslagen & dyl.

Helt rätt. Vanligt förekommande att folk anhålls och häktas bara på en anklagelse i väntan på att vittnen ska förhöras.
Citera
2023-09-11, 23:13
Bannlyst
Umeå tingsrätt brukar inte vara glada i att lämna ut handlingar (FUP) per mejl så vi får hoppas att sajten https://www.krimfup.se/ hämtar in FUP!

Denna måste läses då jag känner personen ifråga och skulle aldrig tro detta om honom!
Citera
2023-09-12, 07:21
Medlem
Har han blivit släppt idag? Accepterade min följförfrågan på Instagram. Inte sitter vell en advokat och sköter hans konto 7 på morgonen
Citera
2023-09-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommandorans
Har han blivit släppt idag? Accepterade min följförfrågan på Instagram. Inte sitter vell en advokat och sköter hans konto 7 på morgonen
Det är garanterat någon i hans familj/vänner som sköter hans sociala medier när han är borta. Tror inte advokaten sköter sådant när någon är häktad men kan ha fel.
Citera
2023-09-12, 14:53
Medlem
Han är släppt nu och fri från misstanke.
Citera
2023-09-12, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av Hattkillen

Toppen!
Citera
2023-09-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hattkillen

https://castbox.fm/vb/448610375

Lyssna på Alexander Bard i länken,SAY NO MOORE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in