2023-09-02, 13:54
Medlem
Hur gör man för att få ett jobb? Jag är utbildad men beredd att stryka CVt och börja om. Lärarvikarie? hemtjänsten? nästan vadsomhelt är av intresse.
Bor på en liten ort ca 15000 invånare. Kan man googla upp alla företagen och kontakta dem ?!
Citera
2023-09-02, 13:56
Medlem
nittinies avatar
Hemtjänsten är ett säkert kort .

Skit i andra.
Citera
2023-09-02, 13:59
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserwisser2023
Hur gör man för att få ett jobb? Jag är utbildad men beredd att stryka CVt och börja om. Lärarvikarie? hemtjänsten? nästan vadsomhelt är av intresse.
Bor på en liten ort ca 15000 invånare. Kan man googla upp alla företagen och kontakta dem ?!
Det brukar enklast att få jobb genom egna kontakter, speciellt i mindre städer.
Men Hemtjänst osv brukar nog nästan alltid söka folk så där bör du kunna få jobb. Kanske som vikarie till en början men de är ju ett bra sätt att få in en fot.
Citera
2023-09-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Det brukar enklast att få jobb genom egna kontakter, speciellt i mindre städer.
Men Hemtjänst osv brukar nog nästan alltid söka folk så där bör du kunna få jobb. Kanske som vikarie till en början men de är ju ett bra sätt att få in en fot.
Hemtjänst borde kunna funka.
Jag saknar kontakter så gott som helt.
Citera
2023-09-02, 14:07
Medlem
Har även funderat på att söka jobb i Stockholm på 50% med det jag är utbildad för. Troligen är lönen 35-45 tkr och jag kan leva på halva den lika bra ungefär. Det verkar dock nästan kört eftersom det är enstaka % av jobben som är deltid och antagligen många som söker dem som vill ha deltid. Då tar de ingen som bort flera 10-tals mil bort.
Senast redigerad av Besserwisser2023 2023-09-02 kl. 14:09.
Citera
2023-09-02, 14:09
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Hemtjänst borde kunna funka.
Jag saknar kontakter så gott som helt.