2023-09-02, 13:54
Medlem
Hur gör man för att få ett jobb? Jag är utbildad men beredd att stryka CVt och börja om. Lärarvikarie? hemtjänsten? nästan vadsomhelt är av intresse.
Bor på en liten ort ca 15000 invånare. Kan man googla upp alla företagen och kontakta dem ?!
Citera
2023-09-02, 13:56
Medlem
nittinies avatar
Hemtjänsten är ett säkert kort .

Skit i andra.
Citera
2023-09-02, 13:59
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserwisser2023
Hur gör man för att få ett jobb? Jag är utbildad men beredd att stryka CVt och börja om. Lärarvikarie? hemtjänsten? nästan vadsomhelt är av intresse.
Bor på en liten ort ca 15000 invånare. Kan man googla upp alla företagen och kontakta dem ?!
Det brukar enklast att få jobb genom egna kontakter, speciellt i mindre städer.
Men Hemtjänst osv brukar nog nästan alltid söka folk så där bör du kunna få jobb. Kanske som vikarie till en början men de är ju ett bra sätt att få in en fot.
Citera
2023-09-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Det brukar enklast att få jobb genom egna kontakter, speciellt i mindre städer.
Men Hemtjänst osv brukar nog nästan alltid söka folk så där bör du kunna få jobb. Kanske som vikarie till en början men de är ju ett bra sätt att få in en fot.
Hemtjänst borde kunna funka.
Jag saknar kontakter så gott som helt.
Citera
2023-09-02, 14:07
Medlem
Har även funderat på att söka jobb i Stockholm på 50% med det jag är utbildad för. Troligen är lönen 35-45 tkr och jag kan leva på halva den lika bra ungefär. Det verkar dock nästan kört eftersom det är enstaka % av jobben som är deltid och antagligen många som söker dem som vill ha deltid. Då tar de ingen som bort flera 10-tals mil bort.
Senast redigerad av Besserwisser2023 2023-09-02 kl. 14:09.
Citera
2023-09-02, 14:09
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Hemtjänst borde kunna funka.
Jag saknar kontakter så gott som helt.
Kommunen kan säkert hjälpa dig att hitta rätt när de gäller hemtjänst, personlig assistans och liknande jobb.
Du kan ju också skriva i någon lokal grupp för stan att du säker jobb. Presentera dig och berätta vad du har för erfarenheter och vad du kan tänka dig att jobba med. De kan inte skada i alla fall.
Lycka till.
Citera
2023-09-02, 14:11
Avstängd
Citat:

Vad är du utbildad till, och går det att pendla från din ort. vad hände med ditt tidigare jobb? 15 000 räknas inte som liten ort.
Citera
2023-09-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad är du utbildad till, och går det att pendla från din ort. 15 000 räknas inte som liten ort.
Det går att pendla men det är långt. krävs nästan att det är hybridjobb med 2 dgr/v hemma. Klart jag tar ett jobb även om det är 5 dgr i veckan som gäller men jag tror inte de vill ha folk som pendlar så. De tar hellre nån som bor inom 2-3 mil.
Citera
2023-09-02, 14:14
Bannlyst
Citat:
Det går att pendla men det är långt. krävs nästan att det är hybridjobb med 2 dgr/v hemma. Klart jag tar ett jobb även om det är 5 dgr i veckan som gäller men jag tror inte de vill ha folk som pendlar så. De tar hellre nån som bor inom 2-3 mil.

Har du fru och barn?
Citera
2023-09-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Har du fru och barn?
nej helt själv.
Kanske man kunde skaffa en kvinna och sen hoppas hon har kontakter. Det är kanske att hoppas på lite för mycket. Det är också mycket svårare att träffa någon som arbetslös.
Citera
2023-09-02, 14:16
Avstängd
Citat:

Den frågan har jag aldrig fått i samband med ett nytt jobb - var bor du? Vad rör det arbetsgivaren?
Citera
2023-09-02, 14:17
Bannlyst
Citat:
nej helt själv.
Kanske man kunde skaffa en kvinna och sen hoppas hon har kontakter. Det är kanske att hoppas på lite för mycket. Det är också mycket svårare att träffa någon som arbetslös.

Har du någonsin haft fru/flickvän?

Är du verkligen 45 år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här