2023-09-02, 03:38
Medlem
WordWarriors avatar
Som rubriken lyder: vad fick just dig att börja sympatisera med mansrörelsen? Diskutera! För egen del så har jag sett vad som hänt de senaste decennierna. Kvinnovälde är väldigt destruktivt.
Senast redigerad av WordWarrior 2023-09-02 kl. 03:44.
Citera
2023-09-02, 04:53
Avslutad
Vad fan är ”mansrörelsen” för något och varför ”symptatisera” med någon så kallad rörelse överhuvudtaget? Skaffa egna åsikter istället. Jävla fjollor.
Citera
2023-09-02, 15:17
Medlem
Styrkelyftares avatar
Ett års nätdejtande kan få den mest inbitne feministen att börja sympatisera med mansrörelsen.
Citera
2023-09-02, 15:20
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Som rubriken lyder: vad fick just dig att börja sympatisera med mansrörelsen? Diskutera! För egen del så har jag sett vad som hänt de senaste decennierna. Kvinnovälde är väldigt destruktivt.
Vilken mansrörelse, in och ut?

Helt ointressant och aldrig hört talas om. Vad ska den driva, fria kondomer och rakhyvlar.
Citera
2023-09-02, 15:23
Medlem
Har insett att feminism är väldigt ensidigt och verkar bara jobba för att göra kvinnors liv bättre. Det finns ingen nyansering att män och kvinnor har fördelar och nackdelar inom olika områden och att det är viktigt att lyfta upp det från bägge hållen. Mansrörelsen är ju en motreaktion på feminismens ensidighet.
Citera
2023-09-02, 15:27
Medlem
Bazze1s avatar
Nån mansrörelse har jag inte hört talas om men många män tröttande och fick nog av allt manshat i och med MeToo-rörelsen och dess konsekvenser där många män utpekades men även dömdes för ej existerande men inbillade sexbrott.
Senast redigerad av Bazze1 2023-09-02 kl. 15:29.
Citera
2023-09-02, 15:33
Medlem
SexgalenZombies avatar
När man sväljer det röda pillret så ser man plötsligt saker man inte såg innan.

Man blir medveten om att det är kvinnor som skiljer sig från män, inte tvärtom. Och att detta svek från kvinnor traumatiserar många män, och risken att män tar livet av sig ökar 10 ggr, från redan betydligt högre nivåer än för kvinnor.

Man blir medveten om att kvinnors löften "står skrivet i vatten". Dvs kvinnor tycker inte de är skyldiga att hålla löften, tex vid äktenskaps ingående.

Man blir medveten om att kvinnor tjänar pengar på att skilja sig, och att samhället uppmuntrar det. Läs om Richard Olsson här på forumet eller Google, och hur horan han blev ihop med plockade honom på miljonbelopp kort tid efter att de träffats efter att ha manipulerat honom.

Man blir medveten om att det i princip enbart är män och pojkar som dör på sina arbeten (nu senast en 17 årig pojke på ett sommarjobb), och unga barn pojkar uppmuntras till att acceptera och ta sådana jobb för småpengar eller en klapp på huvudet, men kvinnor undviker dessa farliga yrken och hänvisas till slappa inomhusjobb på deltid, mån till fredag.

Man inser att kvinnor kräver att män ska vara maskulina och betala för kvinnor för att få ligga, men kvinnor ska inte i motprestation behöva vara kvinnliga, undergivna eller fräscha oskulder åt dessa män.
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-09-02 kl. 15:42.
Citera
2023-09-02, 17:28
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
När man sväljer det röda pillret så ser man plötsligt saker man inte såg innan.

Man blir medveten om att det är kvinnor som skiljer sig från män, inte tvärtom. Och att detta svek från kvinnor traumatiserar många män, och risken att män tar livet av sig ökar 10 ggr, från redan betydligt högre nivåer än för kvinnor.

Man blir medveten om att kvinnors löften "står skrivet i vatten". Dvs kvinnor tycker inte de är skyldiga att hålla löften, tex vid äktenskaps ingående.

Man blir medveten om att kvinnor tjänar pengar på att skilja sig, och att samhället uppmuntrar det. Läs om Richard Olsson här på forumet eller Google, och hur horan han blev ihop med plockade honom på miljonbelopp kort tid efter att de träffats efter att ha manipulerat honom.

Man blir medveten om att det i princip enbart är män och pojkar som dör på sina arbeten (nu senast en 17 årig pojke på ett sommarjobb), och unga barn pojkar uppmuntras till att acceptera och ta sådana jobb för småpengar eller en klapp på huvudet, men kvinnor undviker dessa farliga yrken och hänvisas till slappa inomhusjobb på deltid, mån till fredag.

Man inser att kvinnor kräver att män ska vara maskulina och betala för kvinnor för att få ligga, men kvinnor ska inte i motprestation behöva vara kvinnliga, undergivna eller fräscha oskulder åt dessa män.

- Enbart är män och pojkar som dör på sina arbeten = Du har fel ! = Prostituerade kvinnor mördas dagligen /kvinnor som deltar i krig likaså / Kvinnor inom vård blir nersmittade av konstiga virus/sjuldomar dör i sina yrken / kvinnliga poliser har också viss risk att bli mördade på jobb,i övrigt så jobbar alla kvinnor i stort sett inom alla yrkes kategorier som män.

- Man inser att kvinnor kräver att män ska vara maskulina och betala för kvinnor = Kvinnor kräver ej detta av män möjligtvis en liten grupp av kvinnor som jagar detta ...Min flickvän har både köpt bilar och resor till mig ..Du har nog aldrig haft en flickvän.

- Läs om Richard Olsson här på forumet eller Google, och hur horan han blev ihop med plockade honom på miljonbelopp kort tid efter att de träffats efter att ha manipulerat honom
. = läs DU om Andrew Tate,The tinder swindler eller alla tusentals av hallickar som har lurat kvinnor på pengar i århundrande .

Man blir medveten om att kvinnors löften "står skrivet i vatten" = Har din mamma Brutit många löften till dig ?
Senast redigerad av gronagubben 2023-09-02 kl. 17:48.
Citera
2023-09-02, 23:16
Medlem
Mycket pga. att jag har vänner som gått igenom väldigt smutsiga skilsmässor och genom det sett hur vidriga kvinnor kan vara och hur de nästan alltid "vinner" oavsett.

Jag har även sett den extremt låga kvaliten på brudar som i mitt tycke helt vanliga män numera motsvarar och hur mycket värde en helt vanlig man förlorat på bara senaste ca 15 åren. En manlig 5poängare motsvarar idag en kvinnlig 3poängare. Jag har dessutom en son och är rädd för att han kanske behöver nöja sig med att ligga med fula gamla haggor när han växer upp för att mäns värde är så lågt idag.
Citera
2023-09-03, 05:53
Medlem
Jag kan berätta för dig varför jag inte stödjer den sk. "mansrörselsen", det är för att bakom mansrörelsen är samma mekanismer som bakom feminismen. Personer som marknadsför falska idéer som vill orsaka splittning och skada människor och det västerländska samhället.

Inget blir bättre av att män låser in sig i källaren och undviker kontakt med kvinnor, hatar kvinnor och har diverse vanföreställnignar om att alla kvinnor är falska och elaka.
Citera
2023-09-03, 06:26
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Inte många här på FB hänger på tiktok och det är främst där man ser hur illa tjejer beter sig.
Citera
2023-09-03, 08:00
Medlem
Jag tycker inte om det superbreda begreppet "mansrörelsen" då det kan innefatta både rätt vettiga tankar och personer men också incels och bottenskrap.

Med det sagt så har det väl långsamt gått upp för mig genom min egen uppväxt. Jag insåg att det är en överväldigande majoritet män som har skitjobben, skolan är inte anpassad efter oss, det finns en tydlig dubbelmoral och mansfientlig underton i samhällsdebatten kring komplexa problem som t.ex. våld i nära relationer (eller mäns våld mot kvinnor som det felaktigt kallas). Har du inte en fördelning på 50/50 inom ett statusyrke så är det ett problem orsakat av "patriarkatet", men ingen gnäller om att de flesta betongare är män. På sin höjd gnäller de om att det "blir märklig stämning" för kvinnor som kommer in i dessa yrken. Har aldrig sett någon artikel om hur det är att vara man inom fysioterapeut eller sjuksköterskekåren. En massa gnälliga kärringar och ryggstickande.

Men det som verkligen fick mig att vända var när folk i min närhet och journalister kring 2012 - 2015 började gå ut och kritisera män som grupp för överfallsvåldtäkter och andra rena importerade brott. Man skulle skämmas och ansågs aktivt vara en del av problemet om man inte "gjorde sin plikt" som man och tog itu med dessa "mansproblem". Du skulle alltså vara stämplad från födseln och vara ansvarig för vad mindre än 1% män gör. Påpekade du att nästan alla överfallsvåldtäkter utförs av specifikt gruppen afghaner var du rasist.

Nu på senare tid när man har en dotter har jag börjat reflektera mer över hur uppväxten och samhällets syn på pojkar/flickor skiljer sig. Vanligt pojkaktigt beteende ses som problematiskt medan flickornas sätt att villigt vika sig för auktoriteter och vara allmänt lugnare prisas. I gymnasiet finns särskilda program för att få in kvinnor i högstatusyrken och industri. På universiteten finns särskilda grupper för kvinnor där de får hjälp med plugg och kontaktnät. På företag finns hemliga grupper som aktivt arbetar för att öka kvinnors inflytande (min egen fru blev inbjuden till ett hemligt möte för kvinnor om detta).

Män återfinns i majoritet både på botten och toppen av samhället, skillnaden är att de som är på toppen oftast är extremt intelligenta, ofta drivna människor som mer eller mindre offrar hela sitt liv för sitt arbete och är extremt duktiga på att använda sig av kontaktnät. Medelmåttiga kvinnor försöker jämställa sig med dessa män men ser inte de andra som de ofta trampar på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in