2023-09-02, 00:57
Medlem
clownenkrustys avatar
Jag är kroniskt sjuk och har kronisk smärta och vill dö med värdighet. Min kropp blir bara trasigare och trasigare. Inom vården har personalen skrikit åt mig och vräkt ur sig elakheter, men jag fattar själv att jag har levat för länge. Jag vill åka till Schweiz och dö. Mina släktingar som jag aldrig träffar är elaka och vägrar betala för min dödshjälp - de vill att jag ska plågas så länge som möjligt innan jag dör. Så jag ska ligga på sängen och plågas tills jag dör av sjukdom eller ålderskrämpor, som kan dröja årtionden. Själv är jag för sjuk för att kunna arbeta ihop pengar till min egen död. Hur ska jag kunna få ihop 150 000 kronor? Jag kan inte övervinna överlevnadsinstinkten. Jag kan inte komma ur denna situation. Kroppen är inte skapad för att avsluta sig själv. Vad ska jag göra - jag kan inte få ihop pengar till min egen död och jag kan inte fortsätta plågas i årtionden tills jag dör av ålderskrämpor. Med dagens medellivslängd kan jag plågas i ytterligare i femtio år. Våra husdjur avlivas hos veterinären men människor ska plåga så länge som möjligt innan de dör - vad bra att jag inte har skaffat barn till en värld där det blir så här. Det är ju sinnessjukt att människor inte har rätt att bestämma tidpunkten för sin egen död.
Citera
2023-09-02, 01:02
Medlem
SkoterFreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clownenkrusty
Det är ju sinnessjukt att människor inte har rätt att bestämma tidpunkten för sin egen död.
Det har du, dock inte lyxen att göra det i en sjukhussäng i Schweiz. Allt från rep, hagelgevär, stora mängder piller och hopp från höga höjder har använts i århundraden. Avråder dig dock från detta och skulle rekommendera att du hittar Gud.
Citera
2023-09-02, 01:10
Medlem
Mullrets avatar
Här kan du läsa om livets slutskede, rtvd.nu.

Du kan även skriva en fullmakt för ditt slut i livet, så du inte plågas i onödan.

Skulle nog rekommendera en runda till vc först. Något som dämpar din ångest lär du kunna få.
Citera
2023-09-02, 01:16
Bannlyst
Hur gammal är du?
Citera
2023-09-02, 02:08
Medlem
"Vad ska jag göra - jag kan inte få ihop pengar till min egen död och jag kan inte fortsätta plågas i årtionden tills jag dör av ålderskrämpor."

Låter onekligen problematiskt.
Svaret ligger i dilemmat. Om du inte kan få ihop pengarna, kommer du plågas i årtionden tills du dör ändå. Du har själv valt att inte vara med och påverka utgången.

Om du istället bortser från det 6-siffriga självmordet (vad är det för jävla flashig idé du tänkt ut undrar jag) och faktiskt bara väljer att ta ditt liv för summan av noll kronor.. Ja då har du inte bara undvikit årtionden av att plågas...du har också motbesvisat dig själv. Du valde vilket tidslag och vilken dag du skulle dö..men det lär du kanske inte inse då.

Om du plågas så lider jag med dig.. Men jag vet av erfarenhet att smärta har sina gränser och dem har lett till döden. Jag tror du plågar dig själv..
Citera
2023-09-02, 08:44
Medlem
Skapa en youtubekanal om detta att du vill få aktiv dödshjälp. Gör du kanalen intressant så kommer du få många views dvs cash. Kanske kan du få swishdonationer. Detta kan du göra utan lämna hemmet.
Citera
2023-09-02, 09:15
Kan du inte försöka ta något form av lån? Om du ändå kommer dö, så känns det ju bra att dö ihop med skulderna. Ett riktigt fuck you till staten!
Citera
2023-09-02, 09:21
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Tror nog att du kan lösa detta betydligt billigare än 150 000 kr. Någon nämde hagelbössan tidigare i tråden, min spontana tanke är insulin vilket inte borde hå på så mycket som 150 000kr.
Citera
2023-09-02, 09:41
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Det är ju sinnessjukt att människor inte har rätt att bestämma tidpunkten för sin egen död.

Ja, det är sinnessjukt att en människa inte har rätt att bestämma över sin egen kropp, punkt. Men visst, jag håller med om att det är riktigt fetknas att vi tvunget ska rädda och renovera varje skruttigt måndags-ex som TS (inget illa menat) till varje pris. För vad? Maximalt lidande?? Mengele-fasoner på rikstäckande nivå???

Vad hände med individperspektivet? Det nämns ju rätt frekvent i patientlagen, men ändå trumfas det på nåt sätt av ”moralen”?? Den stolta läkemedelskonsten, som så ofta och gärna bröstar sin okuvliga tro på vetenskapen, kapitulerar likt fredsbevarande styrkor inför de krumma filosoferna??? Ämnet Etik inom vården har fastnat i en vinkelvolt av debattartiklar skrivna av opportunister, alltmedan gamla och sjuka dör i överfulla blöjor, utan lättöl till maten?!?!

Ja, det här ämnet kan man raljera om i timmar, men hur man får ihop en stor summa pengar - snabbt - vet jag tyvärr ej.

Citera
2023-09-02, 10:43
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Jag är kroniskt sjuk och har kronisk smärta och vill dö med värdighet. Min kropp blir bara trasigare och trasigare. Inom vården har personalen skrikit åt mig och vräkt ur sig elakheter, men jag fattar själv att jag har levat för länge. Jag vill åka till Schweiz och dö. Mina släktingar som jag aldrig träffar är elaka och vägrar betala för min dödshjälp - de vill att jag ska plågas så länge som möjligt innan jag dör. Så jag ska ligga på sängen och plågas tills jag dör av sjukdom eller ålderskrämpor, som kan dröja årtionden. Själv är jag för sjuk för att kunna arbeta ihop pengar till min egen död. Hur ska jag kunna få ihop 150 000 kronor? Jag kan inte övervinna överlevnadsinstinkten. Jag kan inte komma ur denna situation. Kroppen är inte skapad för att avsluta sig själv. Vad ska jag göra - jag kan inte få ihop pengar till min egen död och jag kan inte fortsätta plågas i årtionden tills jag dör av ålderskrämpor. Med dagens medellivslängd kan jag plågas i ytterligare i femtio år. Våra husdjur avlivas hos veterinären men människor ska plåga så länge som möjligt innan de dör - vad bra att jag inte har skaffat barn till en värld där det blir så här. Det är ju sinnessjukt att människor inte har rätt att bestämma tidpunkten för sin egen död.
Några kartor med oxy plus någon god alkoholhaltig dryck, svårt att tänka mig en skönare död.
Citera
2023-09-02, 13:11
Moderator
Psilosophers avatar
Frågeställning primärt ekonomisk -

Filosofi --> Privatekonomi
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto