2023-09-10, 10:54
Medlem
Förr hade Nyhetsmorgon+ Efter 5 mycket intressanta reportage. Idag är det trams och slams där allt går ut på att programledarna ska sitta och skratta. Att inleda Efter 5 två dagar i rad med inslag om en katt som går upp eller ner för en trappa är ju löjligt. När fläsk högen Anna Brolin började shejka vilt så att man såg fettet åka fram och tillbaka bytte jag kanal.
Citera
2023-09-10, 10:56
Medlem
kevinhoflands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Hoppas TV4 läggs ned.
Tycker TV generellt borde läggas ned. Har folk verkligen inget bättre för sig än att se på TV?
Vi hänger på FB istället. Mycket bättre tidsfördriv!
Citera
2023-09-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightfish
TV4 är bara ångest TV. Inte en morgonsändning utan någon talar ut om sin ångest, klimatkatastrofen, och liknande. Varför satsa? Jordens undergång är ändå nära.
Samma kändisar som leker i varenda nöjesprogram.

Exakt så. Propaganda och indoktrinering ska tryckas in i vaaaaarenda program vare sig det är nyhetsmorgon, nyheterna eller efter fem. Bara tjat om Ryssland och klimatångest. Seriöst, vem orkar glo på skiten. Det är slöseri med tid.

Är det inte det ska de envisas med att förstöra sportsändningarna genom att kvotera in komplett värdelösa kvinnliga kommentatorer som den irriterande norrländskan.

TV4 är en skitkanal. En riktig CNN wannabe judekanal som vevar globalisternas propaganda. Skiten har gjort svenskar hjärnskadade.
Citera
2023-09-10, 11:19
Medlem
roppert67s avatar
Finns bara ett sätt att rädda linjär TV, ta tillbaka Robert Aschberg och Diskutabelt.
Säga vad man vill om honom numera, men bra TV gjorde han på 80-talet

Det var ju visserligen TV3, men hade TV4 börjat sända sånt här nu år 2023 hade jag fan suttit som klistrad framför TV:n:
https://www.youtube.com/watch?v=bwRDJ6sWEqE
Citera
2023-09-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roppert67
Finns bara ett sätt att rädda linjär TV, ta tillbaka Robert Aschberg och Diskutabelt.

Det var ju visserligen TV3, men hade TV4 börjat sända sånt här nu år 2023 hade jag fan suttit som klistrad framför TV:n:

Lite Jerry Springer stuk i det hela.
Citera
2023-09-10, 11:29
Medlem
Till och med GW klockan 11.00 på söndagar verkar dom ha rationaliserat bort
Citera
2023-09-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Ja TV4 Junior med Thunderbirds, kommissarie Gadget, Sailor Moon och Pokemon.

Numera är det SVT Barn som de flesta barn ser på.

TV4 borde ha fattat att folk är trötta på att se kändisar dansa och liknande program med bara kändisar.

Thunderbirds fastnade jag inte på då jag tror den passade bättre åt mellanstadieelever. Var typ 5-6 år då programmet gick därav inspector gadget.

Vill fan minnas att tv4 sände den där skräckstoryserien som började framför en vedbrasa och då avsnittet var slut släkte man elden. Tror inte den gick under tv4 junior men gick alltid efter 16.30 ish sådär 1996.
Citera
2023-09-10, 11:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Thunderbirds fastnade jag inte på då jag tror den passade bättre åt mellanstadieelever. Var typ 5-6 år då programmet gick därav inspector gadget.

Vill fan minnas att tv4 sände den där skräckstoryserien som började framför en vedbrasa och då avsnittet var slut släkte man elden. Tror inte den gick under tv4 junior men gick alltid efter 16.30 ish sådär 1996.

Det var på SVT. Inte Tv4. Gick precis efter barnprogrammet "Tippen".
Citera
2023-09-10, 11:46
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppert67

Robert Aschberg är ett svin, men underhållande är han bannemig. Jag kan trots att han är ett sådant ärkesvin inte undvika att tycka om honom ändå, Diskutabelt var ett helt magnifikt program. Var det kvalitet? Nej, verkligen inte. Men fy satan så underhållande det var. Och då och då blixtrade det ju ändå till med väldigt intressanta och upplysande debatter (även om nivån generellt hög låg nivå). Aschberg har många skavanker att ogilla men han är inte en fegis. Låg nivå...men tycker ändå att dagens mediasverige och samhällsdebatt har en hel del att lära av detta gamla goda debattprogram, där fick man säga det man ville säga utan moralhysteri vilket är väldigt saknat idag.
Senast redigerad av KaninHitler 2023-09-10 kl. 11:50.
Citera
2023-09-10, 11:55
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Förr hade Nyhetsmorgon+ Efter 5 mycket intressanta reportage. Idag är det trams och slams där allt går ut på att programledarna ska sitta och skratta. Att inleda Efter 5 två dagar i rad med inslag om en katt som går upp eller ner för en trappa är ju löjligt. När fläsk högen Anna Brolin började shejka vilt så att man såg fettet åka fram och tillbaka bytte jag kanal.

Efter fem är så jävla oseriöst, bara massa fnitter och trams på Tilde och inga riktiga journalister som förmedlar nyheter. Ett program för inbördes beundran, där alla programledares och anhörigas födelsedagar och annat ska uppmärksammas.

TV4 kommer dock aldrig lägga ned detta, eftersom det är Tildes lilla skötebarn.
Citera
2023-09-10, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Tror du inte snarare att du själv kan ha genomgått sk. personlig utveckling? Programmen du nämner har väl alltid varit bakom flötet-tv, en obefogad smilfest?
Citera
2023-09-10, 14:38
Medlem
Jag har svårt att se att Idol skulle ryka. Det är ett alldeles för populärt program så att det är värt att behålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in