Ni snackar bajs is tråden, tv4 har gjort smarta genomtänkta beslut i att lägga ner dom usla program som drar ner tittandet som i sin tur gör att dom måste sparka ännu mer folk, Talang, Lets Dance, Parlamentet, exakt sådana program vars livslängd är slut sedan länge inser man äntligen måste bort
Helt rätt var nog bra dom fick en ny VD som vågar städa. Casten med Kvasten och Åsa Sjöberg gick bara och höll alla om ryggen trots missförhållanden
Finns väl ingen tv studio som har fått flera tittare dom senaste 10 åren?
När 70-talisterna försvinner så gör förhoppningsvis även tv ( iallafall) som medborgarna har betalat för.
Bättre o mer underhållande att sitta o kolla på Netflix, Youtubers (inte svenska, dom är pinsamt dåliga och lägger mer pengar på produktionen än nån annan t.e.x Jocke och Jonna)
Eller varför inte kolla på världens största med Joe Rogan som är den skönaste,ärligaste och bäst gäster som är världskända eller okända men som borde vara kända men media vill inte att dom ska få en röst.
'Calling out the bullshit" på dom som sitter och ljuger och opartisk så gott det går att bli.
Världens största podcast som har flera tittare än tv i USA så det säger en del att han inte är en köpt snubbe utan tar in intressanta människor och gör som han vill o inte bunden till ett media bolag
Ni snackar bajs is tråden, tv4 har gjort smarta genomtänkta beslut i att lägga ner dom usla programmen som drar stora ekonomiska resurser & där tittandet snart kommer börja dala som i sin tur gör att dom måste sparka ännu mer folk, Talang, Lets Dance, Parlamentet, exakt sådana program vars livslängd är slut sedan länge inser man äntligen måste bort
De programmen får gärna ta paus. Jag är mer orolig för vad de kommer ersättas med. Förmodligen billigt reality-skräp med folk som bara gormar framför kameran utan manus. Hollywoodstrejk och svag krona medför att vi inte kommer få några bra inköp heller. Jag har inte superhöga kvalitetskrav på underhållning, men lite mer intellektuellt stimulerande än Den stora älgvandringen måste det ändå vara.
Finns det ens några program kvar på TV4? De verkar avveckla totalt,
de kan ju börja köra med SVT:s gamla klassiska testbild på fredagkvällarna. Lär locka många tittare
Det är nog fler än jag som inte ens har svenska kanaler programmerade i tv,n. 1,2,3,4,5 är spärrade på min ena tv, den andra har bara hdmi kabel från datorn kopplad. Jag misstänker att yngre generationer än min helt enkelt inte tittar på eländet. Det skulle ju göra reklamintäkterna väldigt blygsamma känns det som.
Hoppas att krisen i TV-branschen för något gott med sig så att priserna på sportevent som OS och VM slutar trissas upp.
Tycker alla stora mästerskap ska sändas på SVT som håller bäst kvalitet och så att alla enkelt och gratis kan kolla.
Följer inte ligor till vardags så vill inte abbonera på sportkanaler och ser nästan aldrig på linjär-TV, men till stora liveevent finns inget som slår SVT och det ger en extra känsla att "alla" följer det samtidigt och hela landet kan fira eller gnälla om det efteråt.
TV-fyra satsar ju bara på sina "säkra kort" -samma serier, samma människor. Och alltid det där manipulativa "kladdet" med sentimentala sidohistorier där någon ska sjunga/dansa för sin döda släkting och lipa. Uppenbart att det hör till formatet och att produktionen ser till att skriva in det. Amerikanisering.
De programmen får gärna ta paus. Jag är mer orolig för vad de kommer ersättas med. Förmodligen billigt reality-skräp med folk som bara gormar framför kameran utan manus. Hollywoodstrejk och svag krona medför att vi inte kommer få några bra inköp heller. Jag har inte superhöga kvalitetskrav på underhållning, men lite mer intellektuellt stimulerande än Den stora älgvandringen måste det ändå vara.
De kanske dammar av klassiker som Rena rama rolf, Heja björn, c/o segemyhr...