Resultat: Kommer vi införskaffa nya iPhone 15 när den släpps?
Ja
17,86%
10 röster
Nej
58,93%
33 röster
Vet ej (beror på priset)
23,21%
13 röster
2023-09-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Jodå, kabel får du. Adapter har inte Apple skickat med sedan iPhone 11, men det kanske blir annorlunda med iPhone 15 då Apple lär gå över till USB-C som standard. Kanske skickar dom med en USB-C adapter i lådan då. Det skulle jag vilja ha i alla fall. Har typ 10 USB-A laddare hemma men bara en eller två USB-C.

Aaa men precis
Man lär ju betala ca 17k för en telefon och de kan inte bjuda på en 100 kr kabel?
Ironiskt!
2023-09-04, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamedon
Aaa men precis
Man lär ju betala ca 17k för en telefon och de kan inte bjuda på en 100 kr kabel?
Ironiskt!

Hur står det till med läsförståelsen…?
I det inlägg du själv citerar så står det ju klart och tydligt att Apple alltid skickat med laddkabel till alla sina telefoner, alltid, men sen nåt år tillbaka så får man inte med nätadaptern, alltså den man sätter i vägguttaget.
2023-09-12, 15:02
Wonderlust / Kl: 19.00
https://www.youtube.com/live/ZiP1l7j...2PJMW19f0OppLM
2023-09-12, 17:15
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Wonderlust / Kl: 19.00
https://www.youtube.com/live/ZiP1l7j...2PJMW19f0OppLM

Finns ju på Apples hemsida också. apple.com

macrumors.com brukar täcka detta bra också, med bilder och kommentarer som man kan ”snabbspola” i efterhand om man inte kan se det live.

Jag är inte så exalterad över att det presenteras en ny line-up av iPhones, det är ju typ samma-samma år från år. Jag hoppas på en ny iMac 27” (eller kanske 32”). Men det verksr inte troligt om man ska tro alla rykten.
2023-09-12, 19:05
Medlem
Raytheons avatar
Nu kör vi.
2023-09-12, 19:21
Moderator
Rassas avatar
Wow! Duble tap. Bara det känns som att det är värt från att byta från min Apple Watch Series 4 till Series 9. Varje morgon ska jag trycka på klockan för att stänga av larmet. Najs att bara trycka ihop tumme och pekfinger två gånger i halvsömn för att göra samma sak.
2023-09-12, 20:22
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Wow! Duble tap. Bara det känns som att det är värt från att byta från min Apple Watch Series 4 till Series 9. Varje morgon ska jag trycka på klockan för att stänga av larmet. Najs att bara trycka ihop tumme och pekfinger två gånger i halvsömn för att göra samma sak.

Intressant med Double tap.

Mer spännande för de som sitter och trummar
med pekfingret med klockan på armen

IPhone 15 Pro Titanium blir att beställa.
Önskar bara när kameran blir jämn med skalet.
2023-09-12, 20:23
Medlem
Inga nyheter överhuvudtaget, minimala uppgraderingar och produkter gjorda av återvunnet material vilket är lika med sämre kvalité.

De tänker fortfarande envisas med att ha kvar dynamic island, störde mig på den när de införde denna på iPhone 14 då den är i vägen om man kollar på någon Youtubevideo.

Nya Apple Watch Ultra hade knappt något nytt, Double tap är väl bra om man bara har en arm eller har någon form av handikapp, i övrigt är det något man kan vara utan.

Nej det enda de har som är intressant är Vision Pro som de inte visat något utav, i övrigt så håller jag mig till min 13 Pro Max samt Apple Watch Ultra. Finns ingen anledning till att uppgradera.
2023-09-12, 20:24
Medlem
Raytheons avatar
Tröttaste eventet någonsin. Noll innovation.

Jag är en nöjd Appleanvändare men kommer absolut inte uppgradera.
2023-09-12, 20:35
Är rejält besviken, trodde vi skulle få nya iOS och watchOS ikväll.
2023-09-12, 20:42
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Är rejält besviken, trodde vi skulle få nya iOS och watchOS ikväll.

Du har missförstått vad Apple presenterar i kväll. Dagens event handlar om ny hårdvara (iPhone och Apple Watch).

Nytt iOS, macOS och watchOS presenterades i juni:

https://www.apple.com/newsroom/2023/...23-highlights/
2023-09-12, 20:46
Medlem
Nästan 16000 för en pro model? Nej det blir nog en 14pro ifrån swappie eller liknande när priset har gått ner ytterligare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in