2006-08-01, 17:24
Medlem
Om man vill efterlysa en gammal bekantskap till exempel, i vilket forum ska man göra det då?

Borde det inte finnas ett separat forum för sånt, kan tänka mig att en hel del vill spåra upp människor som man tappat kontakten med...
Citera
2006-08-01, 17:46
Medlem
www.eniro.se
www.e-upplysning.se
www.hitta.se
börja där.
Citera
2006-08-01, 22:30
Medlem
Åh tack...

Nej, jag menar typ om det är nån människa man sett på krogen som brukar hänga där, eller om det är nån man träffat nån gång som man vet förnamnet på och vilken skola den gick i då men inget mer... Helt enkelt personer som man inte får tag på genom vanliga källor, typ ovan nämnda...

Nån kanske har gått just i den klassen, eller hängt på den puben och vet vem människan är etc...

Är det någon som förstår vad jag menar eller...?

Var ska man DÅ posta nånstans?
Citera
2006-08-01, 22:35
Medlem
Pendeltågs avatar
Övrigt >>>>>>>>>>> Flashback.

//Moderator
Citera
2006-08-01, 22:37
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flasher
Är det någon som förstår vad jag menar eller...?

Var ska man DÅ posta nånstans?

I övrigt kanske?

Citat:
0.2. Inlägg ska hålla sig i närheten av ämnet för gällande forum
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt forum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Ifall du inte hittar något forum som passar, så ska ditt inlägg postas i forumet "övrigt". Ifall det finns flera forum som passar för ditt inlägg, så väljer du det forum som du tycker är lämpligast.

Att skapa ett helt nytt forum för såna trådar är nog ingen ide, kan inte komma ihåg att jag sett särskilt många sådana trådar.
Citera
2006-08-01, 23:10
Medlem
...fast det kan ju å andra sidan bero på att det inte finns något sådant forum...

Tycker mig dock ha sett en del trådar där folk efterlyser info om nån tjej som man gått i samma klass med för tio år sen och som nu har gått och blivit porrstjärna/nyhetsuppläsare/hundrameterslöpare etc... Det är väl i stort sett samma sak, bara att dom sprids ut i olika trådar.
Citera
2006-08-01, 23:24
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
...fast det kan ju å andra sidan bero på att det inte finns något sådant forum...

Förvisso.

Citat:
Tycker mig dock ha sett en del trådar där folk efterlyser info om nån tjej som man gått i samma klass med för tio år sen och som nu har gått och blivit porrstjärna/nyhetsuppläsare/hundrameterslöpare etc... Det är väl i stort sett samma sak, bara att dom sprids ut i olika trådar.

Länka gärna till några exempel.

Många av flashbacks medlemmar vill ju vara anonyma, och börjar man efterfråga personer kan man släppa en del ledtrådar om ens egen identitet, så jag är skeptisk till att det skulle bli någon succe.
Citera
2006-08-01, 23:34
Medlem
Snövits avatar
Det känns inte som att Flashback är rätt ställe för sådana efterlysningar. Flashback är ju ett anonymt debattforum.

Min rekommendation är att annonsera i lokaltidningen eller sidor som registrerar gamla klasser, klassträffen eller liknade heter en sådan.
Citera
2006-08-02, 21:35
Medlem
e det alltså ingen mer som vill ha det här...
Citera
2006-08-02, 21:43
Moderator
Humbugs avatar
Det räcker nog med en egen tråd. Ett helt forum blir på tok för överflödigt.
Men ett båtforum däremot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in