2023-09-02, 03:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swishhora
Dalarna Exclusive AB
https://www.allabolag.se/5592650468/...a-exclusive-ab

Jesper Karlsson, 37, driver Nordens största butik för sexdockor.
Den största kundgruppen är medelålders män, men enligt grundaren
finns det många olika skäl till att köpa en sexdocka.
– Det är lätt att ha fördomar, säger han.

Kostar-pengar-artikel: https://www.expressen.se/nyheter/jes...t-ha-fordomar/

https://docklandet.se

Bra kassaflöde i firman och fördomar?

Jesper är en jävligt bra snubbe. Däremot är deras så kallade rabatter totalt oseriösa. Skriv ut priserna direkt! Själv beställer jag mina dockor från Kanada.
Citera
2023-09-02, 12:36
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jesper är en jävligt bra snubbe. Däremot är deras så kallade rabatter totalt oseriösa. Skriv ut priserna direkt! Själv beställer jag mina dockor från Kanada.

Varför i hela friden beställer du från Kanada om jag får fråga?

Vad är det för rabatter du tänker på? Som jag förstått det så ligger alla Docklandets priser på exakt minimum-nivå, alltså det lägsta tillåtna pris satt av tillverkarna. Själv tycker jag Docklandets priser är tydliga och bra, inte som många andra sidor som kör 10-15% rabatt-koder och sen mycket högre grund-pris på dockorna. Står i Docklandets F.A.Q att de inte kör med några rabatt-koder, så vet inte riktigt vilken rabatt du syftar på och tycker är oseriös?

Men du väljer alltså att köpa dockor från Kanada till samma eller högre priser? Ingen skatt till Sverige eller Svensk köprättslag i ryggen? Låter lite bak och fram om jag ska vara ärlig..
Citera
2023-09-02, 13:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
Varför i hela friden beställer du från Kanada om jag får fråga?

Vad är det för rabatter du tänker på? Som jag förstått det så ligger alla Docklandets priser på exakt minimum-nivå, alltså det lägsta tillåtna pris satt av tillverkarna. Själv tycker jag Docklandets priser är tydliga och bra, inte som många andra sidor som kör 10-15% rabatt-koder och sen mycket högre grund-pris på dockorna. Står i Docklandets F.A.Q att de inte kör med några rabatt-koder, så vet inte riktigt vilken rabatt du syftar på och tycker är oseriös?

Men du väljer alltså att köpa dockor från Kanada till samma eller högre priser? Ingen skatt till Sverige eller Svensk köprättslag i ryggen? Låter lite bak och fram om jag ska vara ärlig..

Jag avser naturligtvis de uppskruvade ordinariepriserna som rabatterna (eller extrapriserna om du så vill) är relaterade till. Dockorna säljs inte till de priserna och har aldrig gjort det. Säger inte att företaget är oseriöst i övrigt, men just det där bör de ta bort. Det är bra att Docklandet finns, har ingen invändning där. Ingen skatt till Sverige, hur menar du där? Man betalar ju tull och moms.
Senast redigerad av WordWarrior 2023-09-02 kl. 13:38.
Citera
2023-09-02, 13:54
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag avser naturligtvis de uppskruvade ordinariepriserna som rabatterna (eller extrapriserna om du så vill) är relaterade till. Dockorna säljs inte till de priserna och har aldrig gjort det. Säger inte att företaget är oseriöst i övrigt, men just det där bör de ta bort. Det är bra att Docklandet finns, har ingen invändning där. Ingen skatt till Sverige, hur menar du där? Man betalar ju tull och moms.

Jaha då är jag med. Ja lite höga ordinariepriset är de allt nu när de säger de. Men varför bry sig om de? Är väl priset dockan säljs för som spelar roll. Docklandet är ju en nischad butik som säljer endast dockor, köper du en sån docka i andra butiker så kan du få betala väldigt mycket högre pris, närmare de ordinariepris som är satta.

Vissa butiker har faktiskt högre priser på samma dockor än vad Docklandet har som ordinariepris.

Så du har alltså stört dig så mycket på denna detalj att du väljer en butik på andra sidan jorden istället?

Betalar du tull-avgift från Kanada desstutom? Docklandet och de flesta andra dock-butiker hanterar tull, kund behöver aldrig betala tullavgifter. Det jag menade i övrigt är att om du handlar av en svensk butik så gäller svensk lag. Docklandet drivs av ett svenskt bolag och betalar skatt till svenska staten. Gäller ju inte samma för Kanada såklart.
Citera
2023-09-02, 16:17
Medlem
ololizozs avatar
Härligt Docklandet

Jag har köpt flera dockor från dom och även besökt dom i Borlänge. Supernöjd med allt och fler dockor kommer det bli i framtiden.
Citera
2023-09-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swishhora
Jesper tjänar slantar på dockor, inget fel om det, sveriges feminister tycker nog annat.
Klassar mig inte som feminist men tycker det är tragiskt ändå måste jag säga.
Citera
2023-09-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Klassar mig inte som feminist men tycker det är tragiskt ändå måste jag säga.

Om dockorna skänker glädje åt personer som har svårt att träffa en partner så är det väl något positivt?

Var i ligger tragiken i det? Vore det bättre om dessa personer förblev utan både partner och docka?

Med det sagt så är det långt ifrån alla som skaffar en docka som har problem med att träffa någon. Är ganska vanligt att det är medelålders män med fru och barn som skaffar en docka för att ge en guldkant i tillvaron.
Citera
2023-09-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens

"Det är lätt att ha fördomar""

Så det är inte ensamma och oknullade medelåldersmän som stoppar mikropenisen i dom här?

känns ändå inte som att det finns en jättestor marknad, och asså, det här är fan lika skumt som att importera fruar från 3:e världen, kan ändå inte vara ett jättestort kundunderlag..
Js) Men vad faaaan är fel med upplägget?
Citera
2023-09-02, 18:01
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
I somras när jag gick en tur med hunden låg det en dallrig gummiröv med fitta vid sidan av stigen, någon har antingen tagit med den på tur eller inte vågat kaste den i skräpet för att sopgubbarna kunde hittat den, hur fasen ska det bli när det ligger sexdockor överallt, kommer ju skrämmande livet ur folk.

Jag tror att detta kan vara ok för ensamma människor men jag har samtidigt svårt för att förstå hur man faktiskt kan trycka in den i något som är på låtsas, samtidigt som man låtsas som att det är på riktigt..
Får mig att tänka på Lars and the real girl

Vissa gillar att volymträna med att boxa på en säck om man inte har nån som vill hålla mittsar.
Alltså man tränar för den stora prestationen.
Sen att skaffa en storskalig docka för att grotta ner sig i fantasier är ju något skevt.
Makes sense endast om man är nekrofil.
Citera
2023-09-04, 13:07
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormigtHav
Om dockorna skänker glädje åt personer som har svårt att träffa en partner så är det väl något positivt?

Var i ligger tragiken i det? Vore det bättre om dessa personer förblev utan både partner och docka?

Med det sagt så är det långt ifrån alla som skaffar en docka som har problem med att träffa någon. Är ganska vanligt att det är medelålders män med fru och barn som skaffar en docka för att ge en guldkant i tillvaron.

Snarare tragiskt med folk som bryr sig och har negativa åsikter om andras hobbys eller sexualitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Vissa gillar att volymträna med att boxa på en säck om man inte har nån som vill hålla mittsar.
Alltså man tränar för den stora prestationen.
Sen att skaffa en storskalig docka för att grotta ner sig i fantasier är ju något skevt.
Makes sense endast om man är nekrofil.

Tjejer med dildos är nekrofiler som går igång extra på lossade lemmar då eller?
Citera
2023-09-06, 22:37
Medlem
stensturedenyngres avatar
https://www.tv4.se/artikel/7Jz9p2ie2...sexdockor-mest

Så jävla legendariskt De har milt sagt frontat de bästa dockorna för TV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem