Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Jag avser naturligtvis de uppskruvade ordinariepriserna som rabatterna (eller extrapriserna om du så vill) är relaterade till. Dockorna säljs inte till de priserna och har aldrig gjort det. Säger inte att företaget är oseriöst i övrigt, men just det där bör de ta bort. Det är bra att Docklandet finns, har ingen invändning där. Ingen skatt till Sverige, hur menar du där? Man betalar ju tull och moms.
Jaha då är jag med. Ja lite höga ordinariepriset är de allt nu när de säger de. Men varför bry sig om de? Är väl priset dockan säljs för som spelar roll. Docklandet är ju en nischad butik som säljer endast dockor, köper du en sån docka i andra butiker så kan du få betala väldigt mycket högre pris, närmare de ordinariepris som är satta.
Vissa butiker har faktiskt högre priser på samma dockor än vad Docklandet har som ordinariepris.
Så du har alltså stört dig så mycket på denna detalj att du väljer en butik på andra sidan jorden istället?
Betalar du tull-avgift från Kanada desstutom? Docklandet och de flesta andra dock-butiker hanterar tull, kund behöver aldrig betala tullavgifter. Det jag menade i övrigt är att om du handlar av en svensk butik så gäller svensk lag. Docklandet drivs av ett svenskt bolag och betalar skatt till svenska staten. Gäller ju inte samma för Kanada såklart.