2023-08-30, 00:52
Medlem
FattyMcCools avatar
Gäller en släkting. Har redan köpt ett par småsaker men behöver något ”seriöst” också.
Budget upp till 2k tänker jag mig.

Tråden kan även användas av andra som vill ha tips så helt ok om andra hakar på.
Senast redigerad av FattyMcCool 2023-08-30 kl. 01:23.
Citera
2023-08-30, 00:57
Medlem
Pittensmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattyMcCool
Gäller en släkting. Har redan köpt ett par småsaker men behöver något ”seriöst” också.

Man eller kvinna
Citera
2023-08-30, 00:57
Medlem
Citat:

Beror på mottagarens intressen. Allt från en broderisats eller morgonrock till en flaska dyr sprit.
Citera
2023-08-30, 01:08
Medlem
FattyMcCools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pittensmitt
Man eller kvinna
Qvinna. Intressen vet jag inte riktigt. Hon gillar nog lite allt möjligt. Mat, resa, hon gillar att städa vet jag, heminredning..
Citera
2023-08-30, 01:11
Medlem
Pittensmitts avatar
Citat:
Qvinna. Intressen vet jag inte riktigt. Hon gillar nog lite allt möjligt. Mat, resa, hon gillar att städa vet jag, heminredning..

Köp en snygg damsugare eller nå, som hon kan damsuga med utan att böja på ryggen, eller en robordamsugare, som kan köra under möbler. Sparar på ryggen
Citera
2023-08-30, 01:14
Medlem
Citat:
Om hon gillar mat finns massor varianter på presentlådor med ost ( https://webbshop.ostbutiken.com/products/presentlada-b ), kanske enklare att plocka ihop någon själv, om du har ostbutik i närheten. Komplettera med något halvdyrt vin.

Och varför inte stoppa med en burk svensk kaviar? https://mercatino.se/saluhall/shop/Storrom-25g

När man är sjuttio år så tror jag man köpt det mesta man behöver, och att det är mest spännande med något onödigt.
Citera
2023-08-30, 01:15
Medlem
FattyMcCools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pittensmitt
Köp en snygg damsugare eller nå, som hon kan damsuga med utan att böja på ryggen, eller en robordamsugare, som kan köra under möbler. Sparar på ryggen
Dammsugare är en bra idé men får man något vettigt för dom pengarna? Heminredning är ju nått annat man kan ge sig på men det området känns väldiiigt brett.
Citera
2023-08-30, 01:15
Medlem
Eastwings avatar
Om hon bor i ett hus med kamin så lär hon bli glad om hon får en vedklyv eller lastbilsflak med sågad och kluven ved.
Citera
2023-08-30, 01:17
Medlem
FattyMcCools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Om hon gillar mat finns massor varianter på presentlådor med ost ( https://webbshop.ostbutiken.com/products/presentlada-b ), kanske enklare att plocka ihop någon själv, om du har ostbutik i närheten. Komplettera med något halvdyrt vin.

Och varför inte stoppa med en burk svensk kaviar? https://mercatino.se/saluhall/shop/Storrom-25g

När man är sjuttio år så tror jag man köpt det mesta man behöver, och att det är mest spännande med något onödigt.
Så tänker jag också. Hon lär ha allt redan. Kanske roligare att köpa något ”kul” i det läget.
Citera
2023-08-30, 01:17
Medlem
FattyMcCools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Om hon bor i ett hus med kamin så lär hon bli glad om hon får en vedklyv eller lastbilsflak med sågad och kluven ved.
Hon har tyvärr inget behov av ved.
Citera
2023-08-30, 01:23
Medlem
Har du tillgång till en mängd foton så kan du göra något med dem, typ ett kollage. Som en bok som berättar en historia samtidigt som det blir ett slags minnesalbum, som en nostalgiresa att titta tillbaka på medan man lever.
Eller kan man göra samma sak, men att man gör det personligt med att skriva in olika texter och meningar som, givetvis, bara beskriver personen i positiva ordalag.
Ett blädderalbum som kan hänga i ena hörnet på en vägg och som vem som helst kan titta igenom.
Citera
2023-08-30, 01:25
Medlem
FattyMcCools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekaps
Har du tillgång till en mängd foton så kan du göra något med dem, typ ett kollage. Som en bok som berättar en historia samtidigt som det blir ett slags minnesalbum, som en nostalgiresa att titta tillbaka på medan man lever.
Eller kan man göra samma sak, men att man gör det personligt med att skriva in olika texter och meningar som, givetvis, bara beskriver personen i positiva ordalag.
Ett blädderalbum som kan hänga i ena hörnet på en vägg och som vem som helst kan titta igenom.
Kul idé men har tyvärr inga bilder av det rätta slaget till mitt förfogande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in