Citat:
Ursprungligen postat av
svedjo88
Samma sak med vägplanering och underhåll, snöröjningen har blivit under all kritik fom senaste åren. Dom gör inget åt det och skyller ifrån sig totalt. Det läggs drivor mitt på överfarter och så gjorde man aldrig för bara ett fåtal år sen! Vissa gångvägar plogas inte alls även fast det ska plogas. Detta är enormt dåligt för att vara ett land som Sverige! Hoppas det är fler som har tänkt på det här och klagat.
De gjorde en super tabbe i Sthlm för 15år sen (kommer inte ihåg exakt när det var).
En entreprenör räknade hem upphandlingen och började ploga när snön kom.
De plogade ut all snö på vägarna till trottoarerna (gång/cykeltrafik i hela centrala Sthlm) och Trafikverket hade alltså missat den delen i kontraktet…
Det är så allt ser ut numera, ett jävla tjafsande om vad som står i kontraktet, medans folket har ett helvete att ta sig fram, snövallar överallt och allt visar på hur jvla dysfunktionellt systemet är idag.
Hur svårt kan det va liksom?