2026-07-13, 22:51
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Volvo= Sossar/Jantelaget... ush. Kaffe = Vuxen beroende dryck. Keso = Smakar inte gott och SÅ överskattad.
"Propaganda är budskap som genom bilder, språk eller symboler vill påverka vad ett stort antal mottagare har för åsikter, värderingar eller hur de beter sig. Propaganda behöver inte alltid innebära falsk information som sprids men syftet är alltid att påverka hur människor känner, tänker och att ändra deras övertygelser eller beteenden."
Källa: https://mpf.se/kunskap-och-stod/temabibliotek/propaganda

Skulle inte hålla med dig i ditt användande av ordet propaganda
Citera
2026-07-13, 22:52
Medlem
SniffTheBeasts avatar
Citat:
Volvo= Sossar/Jantelaget... ush. Kaffe = Vuxen beroende dryck. Keso = Smakar inte gott och SÅ överskattad.

Hahaha fyfan Kirk du är ibland otroligt rolig utan att mena det. Volvo = Sossar/Jantelagen? På vilket sätt då? Att det är typiskt svenskt precis som sossarna och jantelagen? Också klart att en USA-älskare som du skulle tycka illa om jantelagen.
Citera
2026-07-13, 22:57
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfSekten
"Propaganda är budskap som genom bilder, språk eller symboler vill påverka vad ett stort antal mottagare har för åsikter, värderingar eller hur de beter sig. Propaganda behöver inte alltid innebära falsk information som sprids men syftet är alltid att påverka hur människor känner, tänker och att ändra deras övertygelser eller beteenden."
Källa: https://mpf.se/kunskap-och-stod/temabibliotek/propaganda

Skulle inte hålla med dig i ditt användande av ordet propaganda
Det var bara en meme trend på Tik Tok. Inte så allvarligt.
Citera
2026-07-13, 23:00
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Det var bara en meme trend på Tik Tok. Inte så allvarligt.
Du tenderar dock att använda ordet propaganda lite hejvilt som att det betyder något annat än det gör. Du borde tänka efter innan du klickar på "skicka".
Citera
2026-07-13, 23:00
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniffTheBeast
Hahaha fyfan Kirk du är ibland otroligt rolig utan att mena det. Volvo = Sossar/Jantelagen? På vilket sätt då? Att det är typiskt svenskt precis som sossarna och jantelagen? Också klart att en USA-älskare som du skulle tycka illa om jantelagen.
Ja, bara lyssna på Leif-Ivan Karlsson. [url]https://youtu.be/HLwmAXCULOA

Ja, Leif-Ivan är en karl som jag också ser upp till.
Citera
2026-07-13, 23:04
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfSekten
Du tenderar dock att använda ordet propaganda lite hejvilt som att det betyder något annat än det gör. Du borde tänka efter innan du klickar på "skicka".
Som om ni inte gör det om Teamveckan-20 att fråga det ur helt random saker ni ser på mina Tik Tok content som har inte ett dugg med Teamveckan-20 att göra. Om jag publicerade en video där jag gör nåt eller prata om nåt så tenderar ni på om det är relaterat till Teamveckan-20. Vilket som det inte gör.
Citera
2026-07-13, 23:55
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Som om ni inte gör det om Teamveckan-20 att fråga det ur helt random saker ni ser på mina Tik Tok content som har inte ett dugg med Teamveckan-20 att göra. Om jag publicerade en video där jag gör nåt eller prata om nåt så tenderar ni på om det är relaterat till Teamveckan-20. Vilket som det inte gör.

Det är absolut inte samma sak.
Citera
2026-07-14, 00:02
Medlem
0perators avatar
Trump, till och med Thatcher kan jag förstå att han ”ser upp till”.

Men trollet Leif Ivan? hahaha
Hans förebilder är verkligen bottenskrapet av det offentliga.

https://www.hemhyra.se/app/uploads/2025/11/leif-ivan-1080x675.jpg

Den här mannen osar ju verkligen av kompetens och svensk borgerlig handlingskraft.
Citera
2026-07-14, 05:40
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Det är absolut inte samma sak.
Jo.
Citera
2026-07-14, 05:42
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0perator
Trump, till och med Thatcher kan jag förstå att han ”ser upp till”.

Men trollet Leif Ivan? hahaha
Hans förebilder är verkligen bottenskrapet av det offentliga.

https://www.hemhyra.se/app/uploads/2025/11/leif-ivan-1080x675.jpg

Den här mannen osar ju verkligen av kompetens och svensk borgerlig handlingskraft.
Låt det så va så då. Jag kanske kan tycka att du har usla förebilder.
Citera
2026-07-14, 05:58
Medlem
Citat:
Låt det så va så då. Jag kanske kan tycka att du har usla förebilder.

Vilken vuxen karl har ens förebilder? Har man inte utvecklat en egen personlighet, med sin egna moral och rättesnören i din ålder, är man hopplöst förlorad.

Och har man ändå en förebild är Leif-Ivan "permobil" Karlsson, dömd för grovt bokföringsbrott, verkligen en av de sämre man kan dyrka.
Citera
2026-07-14, 07:33
Medlem
0perators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Vilken vuxen karl har ens förebilder? Har man inte utvecklat en egen personlighet, med sin egna moral och rättesnören i din ålder, är man hopplöst förlorad.

Och har man ändå en förebild är Leif-Ivan "permobil" Karlsson, dömd för grovt bokföringsbrott, verkligen en av de sämre man kan dyrka.

Du diskuterar med killen som tycker att ekobrottsmyndigheten borde avvecklas för att ”det är för svårt att bli rik i Sverige.”
Säkert också en mongo-idé från förebilden Leif Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in