Citat:
Ursprungligen postat av
svensson1970
Hej!
När jag läste några språk kurser på en viss universitet i centrala Sverige, så råka jag träffa på ett antal skumma typer i språk-fakulteten.
Den första snubben var någon lektor för väst-asiatisk språk. Brukade ofta prata med sig själva och var allmänt paranoid (kollade över allt, så fort en människa eller ljud kom fram så måste han kolla). Ibland så såg jag honom stå vid entrédörren till universitet och små sjöngs för själv.
Den andra gubben, var någon form av lektorn tror jag också gloode som fan mot mig (blick var obehaglig och full av hat) , varje jXVLA gång jag träffade på han. förstod aldrig varför ?
Den tredje var en kvinna (universitets lärare) som i början var normal, men allteftersom tiden gick betedde sig märklig och skum. Jag tror också att denna kvinnan, hade en väldigt stor koll på vem som gjorde vad i det privata också, ty kommer ihåg att kvinnan sa till en elev att du har bytt efternamn och förnamn, stämmer det? då eleven i chocktillstånd och allmänt förvånad sa ja!
Berätta vilka skumma och märkliga typer+ dumma i skallen, ni har träffat på i universitet/högskolan!
Suck, ” språk kurser”,” en viss universitet”? Antingen trollar du och har aldrig varit nära ett universitet eller så har kvaliteten på studenterna, uppenbart även hos de som som studerar språk, sjunkit drastiskt sedan min tid hos min Alma mater.
Universitetet är en lustig värld och man kan verkligen träffa på alla sorters människor-från högst normala individer till synnerligen originella existenser, inte så sällan med ett inslag av tragik i sitt levnadsöde. Eller det kanske var så för fyrtio år sedan, nu är nog organisationerna så slimmade att det inte finns plats för original längre.
Jisstes, jag minns en professor, djupt alkoholiserad, som en gång fick låsas in i en städskrubb av en sekreterare med benäget bistånd av en docent, allt för att försöka bibehålla institutionens goda rykte. Professorn skulle nämligen hålla en introduktionsföreläsning för de nya studenterna. Han var minst sagt inte i skick att ens ta sig till föreläsningssalen på två ben men envisades att närmast krypande ta sig dit. Därav inlåsningen i skrubben för tillnyktring och föreläsningen togs i all hast över av en av docenterna. Det var tider det!