2023-08-30, 22:00
Medlem
Gothenburgers avatar
Ën lättillgänglig hillebard
Citera
2023-08-30, 22:22
Medlem
george.sthlms avatar
GRG och en packe fullbumpa slår allt i eldkraft
då kan buset komma i pansarbil och jag sopar dom av banan
gör kaoz
Citera
2023-08-30, 23:41
Medlem
Smutzs avatar
Ett högljutt inbrottslarm och inga värdesaker i närheten av ingångarna kommer göra att du slipper både ninjaslagsmål och större kostnader vid inbrott.

Om man nu känner att man måste vara redo att nedkämpa eventuella tjackisar som bryter sig in hos en är det nog klokt att ha både något som funkar på distans och i närstrid. Ingen kan ju se in framtiden och veta exakt hur situationen kommer utspela sig.

Kanske det kan fungera att ha en luftpistol som ser ut som en riktig, tror 99% av inbrottstjuvarna inte velat chansa utan lagt benen på ryggen om man viftat med en sådan. Det finns fler radhus att länsa, inte värt att riskera livet för just din platt-tv.
Citera
2023-08-30, 23:53
Medlem
På hallmöbeln finns pepparspray , OTF-kniv samt expanderbatong
Citera
2023-08-31, 00:06
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
En koran, då avbryter 9 av 10 skurkar sin attack.

A, right there! En Koran och en tändare. Zippo med andra ord, investera i en Zippo. Sen dra på sig nå jävla höckle och knata rakt in på närmsta moské och plocka på sig ett par koraner. Dom ligger säkerligen utspridda över hela golvet bland kuddar och vattenpipor.

Har man fler är man ju golden. Ba' sätter fjutt på en direkt så dom ser att man menar allvar.
Alla bara backar -Nej, nej!

Här har du ett hölster. https://www.klockmagasinet.com/zippo-brunt-lader-holje-for-baltet
Senast redigerad av Iwasbanned2 2023-08-31 kl. 00:17.
Citera
2023-08-31, 00:46
Medlem
Leskovs avatar
Jag har en strap-on med stor svart dildo som tillhygge.
Citera
2023-08-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
I ett fall av inbrott där man råkar döda inbrottstjuven kanske man inte behöver uppge man haft kniven på hatthyllan i hallen/under sängen/under soffbordet etc. Man kanske kan uppge man hämtade den i köket/från verktygslådan?
Här har vi ju en kille som knivade två inbrottstjuvar till döds och uppenbarligen frikändes.https://8sidor.se/sverige/2023/05/man-i-ulricehamn-blir-friad/ Länkade tidigare i tråden till ett fall där inbrottstjuv som dödades med ett svärd av lägenhetsinnehavaren som även där frikändes
Det bästa om det nu händer är väl i så fall att hävda att man agerade under sådan stress och dödsångest att man inte har några klara minnesbilder av förloppet.
Citera
2023-08-31, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Finns inga batonger som kräver licens.
Ser att många är markerade som licensfria. Jag blev nekad att köpa iaf och gick då på kofotslösningen.
Citera
2023-08-31, 13:23
Medlem
Bättre att köpa en schäfer och utbilda den för personskydd. Då får du dessutom en fantastiskt fin kompis som aldrig sviker.

Dessutom är mycket bra familjehund.

En varning för hundenskylt kan också räcka.
Citera
2023-08-31, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Hårspray och en tändare.

Du tar högsta styrkan på tändaren för lågan och sen sprayar du med hårsprayen mot lågan, och då får du en mini flame thrower som kan vara användbar

Jag håller med om att det här är det bästa tillhygget att ha hemma att försvara sig med.

Baseball-trä känns också som något som måste nämnas i de här sammanhangen.
Citera
2023-09-02, 08:56
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Kvastskaft är värdelöst. Använde ett sådant under en fotbollsmatch när jag var si så där tolv bast och blev lack på en kille som skrattade åt mig lite väl många gånger. Det gick av och jag åkte på stryk i stället.
Förvisso är det nog bättre med ett spjut. Ett som inte går av lätt.
Det mest använda vapnet sedan forntiden. Stöta ett spjut i person som försöker ta sig in kan vara effektivt. Eller bajonett på ditt gevär.
https://youtube.com/shorts/ggjlBtjZJUU?si=FcIR1xcXvtdZ7WtQ
Senast redigerad av Xelious 2023-09-02 kl. 08:58.
Citera
2023-09-02, 12:41
Medlem
Studspojkens avatar
Lägg en hockeypuck eller typ tonfiskburk i en strumpa. Sedan kan du damma en inbrottstjuv ordentlig. Det är svårt att parera strumpa eftersom den är rörlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in