2023-09-05, 22:15
Medlem
geek12s avatar
Fritz spelar vissa poäng riktigt bra, sen kommer det 3-4 poäng som är så ruskigt jävla dåliga...
Citera
2023-09-05, 22:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Här lyckas Fritz äntligen bryta varpå han står för matchens sämsta servegame med missar som passar i nåt sånt där bloopers-program

Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Fritz spelar vissa poäng riktigt bra, sen kommer det 3-4 poäng som är så ruskigt jävla dåliga...

Tyvärr kom alla i samma game.
Citera
2023-09-05, 22:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Tror att det är riskfritt att placera Fritz i samma kategori som Tsitsipas och Zverev, kompetenta topp tio-spelare som aldrig kommer att vinna en GS-turnering.
Citera
2023-09-05, 22:47
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tror att det är riskfritt att placera Fritz i samma kategori som Tsitsipas och Zverev, kompetenta topp tio-spelare som aldrig kommer att vinna en GS-turnering.

Nja, Zverev kommer förr eller senare vinna en grand slam, det är jag övertygad om.
Citera
2023-09-05, 22:50
Avslutad
Citat:

Zverev >> Tsitsipas > Fritzl

Frizl är 0-8 i h2h mot Djok. Zverev är 4-8, med alla vinster i så kallade "big tournaments" (Masters final, 2xATP-slutspelet och OS). Tror förvisso Sinner var lite subpar i deras match, men det är ändå en solid vinst. Matchen mot Rafa i FO var inte dålig heller. Helt enkelt:

Zverev har ett högre tak än Fritzl, och troligen Tsitsipas, som fet-stagnerat. Se gärna mitt inlägg i tennistråden, där jag korrekt förutsäger hur många GS Zverev kommer ta. Tror nog det blir en eller ett par.

Men Djocke lär han inte slå varken detta eller nästa år, i en GS.
Citera
2023-09-05, 23:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Nja, Zverev kommer förr eller senare vinna en grand slam, det är jag övertygad om.

Ingen av dem jag nämnde har visat att de har den mentala hårdheten som behövs, förmågan att höja sig och spela som bäst när det gäller som mest. Därför kan ingen av dem utmana Djokovic och Alcaraz, som båda är på en helt annan nivå i det avseendet.

Men som jag skrev i tennistråden när vi förutspådde framtida GS-segrare så finns ju möjligheten att de på nåt sätt krånglar sig fram till en final där de får möta varandra
Citera
2023-09-05, 23:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Zverev har ett högre tak än Fritzl, och troligen Tsitsipas, som fet-stagnerat. Se gärna mitt inlägg i tennistråden, där jag korrekt förutsäger hur många GS Zverev kommer ta. Tror nog det blir en eller ett par.

Sättet som Medvedev har lyckats ta sig in under skinnet på Zverev bidrar till min bedömning att han inte är GS-material. Men om bara Zverev slår Alcaraz och Medvedev slår Rublev så väntar en semifinal där Zverev gärna får bevisa motsatsen
Citera
2023-09-05, 23:30
Avslutad
Citat:

För Marketa Vondrousova fanns med på din lista över kommande GS-vinnare eller?
Citera
2023-09-05, 23:46
Avslutad
Citat:
Sättet som Medvedev har lyckats ta sig in under skinnet på Zverev bidrar till min bedömning att han inte är GS-material. Men om bara Zverev slår Alcaraz och Medvedev slår Rublev så väntar en semifinal där Zverev gärna får bevisa motsatsen

Vinner han USO nu i år är han typ GOAT direkt: Dimitrov, Sinner, Alcaraz, Medvedev och Djokovic. Då har han inget kvar att bevisa.

H2h mot Medvedev är ju 9-7 till ryssen. Sant att Med vunnit mest på senare tiden, men i Monte Carlo eller var hade väl Zverev nån matchballe, och det är ofta jämna affärer.

Alltså, jag är väl medveten om Zverevs svagheter, men Nadal är pensionerad, Djokovic kommer inte hålla för evigt, och Alcaraz är långt ifrån immun mot att torska mot lite randoms då och då. Samma med Medvedev och Sinner. Det kommer komma luckor. Kanske redan FO nästa år.
Citera
2023-09-05, 23:52
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Hej hej. Satte just på TVn. 6-1 och break i andra för Gioco. Verkar spännande.

Vad är egentligen bakgrunden till smeknamnet "Gioco" på forumet?

Har Novak sponsrats av bollmärket med samma namn, eller är det pga av likheten i uttalet för "Djoko"-vic?
Citera
2023-09-05, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Har Novak sponsrats av bollmärket med samma namn, eller är det pga av likheten i uttalet för "Djoko"-vic?

Tror det är hellyllesvennebananen Mo Layhani som typ myntat det genom att i Italian Open med skön emfas säga "gioco Djokovic". Sen har nog psonpson plockat upp det, eller nån av the usual suspects.

Spicy damdubbel nu med Fernandez och Townsend. Jävlar vad de "come on"-ar efter varenda jävla boll. Motståndarna blir vansinniga. Catfight på G.
Citera
2023-09-05, 23:57
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

"Gioco, Giocovic", som italienarna säger

Edit: Tvåa på bollen efter tjockisen
Senast redigerad av ingetbranick 2023-09-06 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in