Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-02, 12:55
  #13
Medlem
Spöktimmen (har olika teman varje vecka, så om du vill lyssna på krim kan du välja bort resten)
Rysarpodden
Mord mot mord (lite mer snackig)
Krimkalendern (jättebra, men kommer bara ut under t.ex. jul som en kalender, men finns många avsnitt att ta ikapp)
Hasse Aros fallen jag aldrig glömmer

Engelska poddar: My favorite murder, Redhanded
Citera
2024-04-03, 15:21
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mammaslillamy
Spöktimmen (har olika teman varje vecka, så om du vill lyssna på krim kan du välja bort resten)
Rysarpodden
Mord mot mord (lite mer snackig)
Krimkalendern (jättebra, men kommer bara ut under t.ex. jul som en kalender, men finns många avsnitt att ta ikapp)
Hasse Aros fallen jag aldrig glömmer

Engelska poddar: My favorite murder, Redhanded

Hasse Aros gillar jag + några andra amerikanska poddar. Har däremot börjat uppskatta mer de jag kallar för "kökspoddarna" sk amatörpoddar som inte har lika mycket pengar som Aros produktion har. Ofta så känns de lite småmysiga på sitt sätt. Svårt att förklara.
Citera
2024-04-05, 06:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beringer
Hasse Aros gillar jag + några andra amerikanska poddar. Har däremot börjat uppskatta mer de jag kallar för "kökspoddarna" sk amatörpoddar som inte har lika mycket pengar som Aros produktion har. Ofta så känns de lite småmysiga på sitt sätt. Svårt att förklara.

Jag förstår vad du menar. Har du tips på några sådana?
Citera
2024-04-05, 21:36
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mammaslillamy
Jag förstår vad du menar. Har du tips på några sådana?

Utländska:

In The Dark

Bone Valley

Death of an Artist (podcast i sex delar)

The Suspect

Inhemska:

Spionpodden

Analys av ett mord

Motiv

Älskade psykopat

Det är några som jag fastnat för. Att kvaliten är något som gör den ojämn gör att den känns mänskligare på något sätt.
Citera
2024-04-06, 16:07
  #17
Medlem
liten.igelkotts avatar
Krimfup.se gillar jag. Finns massor med avsnitt att lyssna på där. Roligt och spännande att kunna följa en rättegång så ingående när man kan lyssna på alla förhören.
Citera
2024-04-07, 12:32
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Krimfup.se gillar jag. Finns massor med avsnitt att lyssna på där. Roligt och spännande att kunna följa en rättegång så ingående när man kan lyssna på alla förhören.
Har inte följt den tidigare, ska följa den då den verkar intressant.
Citera
2024-04-08, 19:55
  #19
Medlem
Finns ju mängder men riktigt bra är mindre av.
Finns det bra svenska krimpoddar? Känns som man får leta utanför
Citera
2024-04-09, 07:33
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Finns ju mängder men riktigt bra är mindre av.
Finns det bra svenska krimpoddar? Känns som man får leta utanför
Svenska krimpoddar som i gjorda på svenska eller om svenska fall?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback