Har googlat rundor lite på det jag undrar men hittar ingen liknande tråd eller så någonstans så tänker att jag drar mitt första inlägg här.
Onödiga kommentarer som ej innehåller erfarenhet kring frågan undanbedes, tack guys n girls!
Lite bakgrund: Jag skriver detta söndag morgon, ca 08.00. Var ute igår (lördag) med polare och det blev linor. Drog en lina för ca 20 minuter sen och mår just nu Prima.!
Jag ska träffa släkten klockan 12 idag - detta är totalt ca 20 pers.
Jag undrar om någon har erfarenhet kring att ha fortsatt ladda efter en utekväll och sedan hängt med nära o kära? Har det gått bra? Har ni kunnat hålla beteendet low key men ändå vara trevlig och tillmötesgående utan o göra bort er?
Kanske en fullständigt hjärndöd tråd rent moraliskt osv men all input från folks eventuella erfarenheter uppskattas.
Den där linan släpper snart och avtändningen kommer hinna ifatt dig så småningom.
Om inte, så antar jag att det blir många toabesök under tillställningen…
Det här låter som manuset till en sån där crazy B-rulle där precis ALLT går fel. Du vaknar i en cell hos polisen iklädd bara en trasmatta tillsammans med en bläckfisk och liknande.
Sjukskriv dig från sammankomsten och ta en funderare över dina prioriteringar. Med lite tur lägger du ner knarkeriet redan nu och sparar både pengar, besvär och hälsa. Jag förstår att det är mycket begärt men men..
Den där linan släpper snart och avtändningen kommer hinna ifatt dig så småningom.
Om inte, så antar jag att det blir många toabesök under tillställningen…
GL HF
Jag har aldrig brukat kokain, men får man avtändning på några linor?
Prax är nog right on the money här. Även om jag ofta körde ladd eller lite amfetamin när jag var på släktmiddag. Det dock alltid dag ett och utan att ha tagit något innan och när andra drack vilket såklart också kraftfullt hjälpte till. Men det är fan ett ENORMT steg mellan det och att vara ute och köra ladd hela natten och sen gå på någon typ av släktträff vid lunchtid utan att ha sovit och samtidigt vara påtänd. Sannolikheten för att det går bra är ungefär lika med noll. Bara att inte ha sovit gör en skev efter en sådär 30h, att då ha borstat i 14h eller så lär ju inte göra saken bättre direkt.
Nej, gå och lägg dig eller borsta hemma och se till att få sova ordentligt inatt. Du får obviously sjuka dig från den här släktträffen. Sen vill jag bara skicka upp ett varningens finger, normalt folk tänker inte ens den här tanken hur mycket ladd de än har dragit. Det är bara vi med missbrukspersonlighet som kommer försöka övertala oss själva att det är en "bra idé" att fortsätta oavsett omständigheter.
Du kommer skämma ut dig, och det kommer startas diskussioner om hur du mår osv, du krattar manegen för ditt eget "intervention", fan vilken färsking du är!