2023-08-26, 21:06
Medlem
Sveriges Radio: Omar i Rinkeby överväger lämna Sverige på grund av koranbränningarna

Sveriges Radio: https://sverigesradio.se/artikel/omarhan-branner-min-religion-framfor-mig
Omar som bor i området överväger att flytta ifrån Sverige på grund av koranbränningarna.
Vad säger ni om detta?

Kommer Omar ha flyttat om ett år? Vart? Kommer SR följa upp huruvida han flyttat?

Hur många muslimer och andra invandrare kommer flytta på grund av att Sveriges yttreandefrihet möjliggör bokbränning?

Omar berättar att han betalar mycket skatt. Det vore intressant att veta vem han är, och följa upp hans skatteintäkter och utgifter och hylla honom för hans bidrag till Sverige. Vet någon hans fulla namn och födelsedatum så detta går att göra?
Citera
2023-08-26, 21:26
Medlem
jesussugers avatar
Han kommer inte flytta
Citera
2023-08-26, 21:39
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Han kommer inte flytta

Nej... en icke-sekulär arab i allmänhet och muslim i synnerhet är i regel lika äkta som en trettiokronorssedel.

Flytta Omar! Oj vad vi kommer sakna dig.
Citera
2023-08-26, 21:40
Medlem
Han kommer inte flytta.

Han kommer att stanna kvar. precis som Bilan Osmans pappa och alla andra som sagt liknande saker.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/gE04xk/abdimajid-osman-rasism-gor-att-vi-lamnar-sverige

Något håller dem kvar här. Vad det nu kan vara.

Väck mig när den förste kaozaren som säger att han funderar på att flytta för att Sverige är så fruktansvärt hemskt verkligen gör det.
Citera
2023-08-26, 21:58
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Sveriges Radio: Omar i Rinkeby överväger lämna Sverige på grund av koranbränningarna

Sveriges Radio: https://sverigesradio.se/artikel/omarhan-branner-min-religion-framfor-mig
Omar som bor i området överväger att flytta ifrån Sverige på grund av koranbränningarna.
Vad säger ni om detta?

Kommer Omar ha flyttat om ett år? Vart? Kommer SR följa upp huruvida han flyttat?

Hur många muslimer och andra invandrare kommer flytta på grund av att Sveriges yttreandefrihet möjliggör bokbränning?

Omar berättar att han betalar mycket skatt. Det vore intressant att veta vem han är, och följa upp hans skatteintäkter och utgifter och hylla honom för hans bidrag till Sverige. Vet någon hans fulla namn och födelsedatum så detta går att göra?

Förstår inte folk från MENA tror att det är en förlust att de drar?
Citera
2023-08-26, 22:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hoppas det, och att hundratusentals tar efter.
Citera
2023-08-26, 22:06
Bannlyst
Why not, do it ? Flytta bara vad är som hindrar dig ?
Vi har yttrandefrihet i Sverige, gillar du inte det så flytta
Citera
2023-08-26, 22:07
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Han kommer inte flytta

Nej för inga andra länder har så generösa bidrag som Sverige.
Citera
2023-08-26, 23:13
Medlem
Blir nog tyvärr så att vi som är svenskar får flytta!!!
Citera
2023-08-26, 23:33
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Man ser aldrig frasen "flyttar" eller "har flyttat".

Alltid "överväger att flytta".
Citera
2023-08-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Man ser aldrig frasen "flyttar" eller "har flyttat".

Alltid "överväger att flytta".

Delar din uppfattning.
Citera
2023-08-26, 23:46
Medlem
Naravodomoks avatar
Varför? Får det hans tro att svikta? Är den så bräcklig? Sårar det hans ömtåliga känslor?

Man up.

Koranbränningar kommer inte leda till någon antimuslimsk kristallnacht. I den mån muslimer utsätts för våld och hot idag är det från andra muslimer. En stor del av poängen med att bränna en koran är liksom att påvisa detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in