• 6
  • 7
2023-08-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Eller så är du helt oförmögen till att förstå det svenska skattesystemet.
Med den lönen och ett startkapital på 800 000 kr kan du lätt gå i pension vid 40 om du vill om du bara är en gnutta ekonomiskt sinnad.
Citera
2023-08-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandermark
Med den lönen och ett startkapital på 800 000 kr kan du lätt gå i pension vid 40 om du vill om du bara är en gnutta ekonomiskt sinnad.

Jag tänker inte bosätta mig ensam i en sunkig etta för att spara på pengarna.
Citera
2023-08-28, 12:22
Medlem
Citat:
Eller så är du helt oförmögen till att förstå det svenska skattesystemet.

? Vet inte vad du svarar på.

Det enda jag har hävdat är att 67000 i lön för en 28-åring inte är 'mediokert', utan långt över genomsnittet.

Sedan får du väl tycka vad du vill om det. Det har för övrigt inget med min egen inkomst att göra, eller min förståelse av "det svenska skattesystemet".
Citera
2023-08-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
? Vet inte vad du svarar på.

Det enda jag har hävdat är att 67000 i lön för en 28-åring inte är 'mediokert', utan långt över genomsnittet.

Sedan får du väl tycka vad du vill om det. Det har för övrigt inget med min egen inkomst att göra, eller min förståelse av "det svenska skattesystemet".

Det är i allra högsta grad relevant för din förståelse av det svenska skattesystemet. Tips! Googla statlig inkomstskatt.
Citera
2023-08-29, 14:33
Medlem
Citat:
Det är i allra högsta grad relevant för din förståelse av det svenska skattesystemet. Tips! Googla statlig inkomstskatt.

Det där är ju bara goddag yxskaft.

Ägnar man 5 sekunder åt din posthistorik ser man ju dessutom att du är lågbegåvad och en lögnhals.

Citat:
Jag är 28 år och har ett kapital på 800 000 skattade och klara efter min bostadsförsäljning i början av augusti, jag tjänar 67 000 brutto och har varken barn eller husdjur att ta hand om.

Citat:
Stackars Olof.. lider med honom nu.För oss vuxna män med barn så måste det vara den värsta känslan som finns att se ens barn befinna sig på andra sidan jordklotet.

Citera mig inte mer nu snälla, utan gå tillbaka till ditt välbetalda jobb, det kräver säkert mycket tid och koncentration, hehe
Citera
2023-08-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Det där är ju bara goddag yxskaft.

Ägnar man 5 sekunder åt din posthistorik ser man ju dessutom att du är lågbegåvad och en lögnhals.

Citera mig inte mer nu snälla, utan gå tillbaka till ditt välbetalda jobb, det kräver säkert mycket tid och koncentration, hehe
Du kan börja med att granska din egna posthistorik. Den är milt sagt innehållslös och generaliserande.
Citera
2023-08-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Två procent av ditt kapital, vilket motsvarar 30000 satsar du på en future på omx bull med den högsta hävstång du hittar.
Resten ligger du likvid med på ett sparkonto.
Köp en ny och sälj den befintliga om den inte knockats vid samma tidpunkt varje dag.
Maximala förlusten per dag är 30000, vinsten är dock obegränsad.
Världens enklaste formel och du behöver inte lägga mer än en minut om dagen på att plocka in en helt ok månadslön.
Hade du följt det här rådet så hade vinsten varit ungefär 60000 per dag hittills denna vecka.
30000kr X 200 i häv X en uppgång på 2 procent.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in