2023-08-29, 22:45
Avslutad
Eftersom kyssen skedde i Sidney, Australien är det Sydney-polisen som ska utreda denna påtvingade kyss och Jennifer Hermoso har inte fortfarande anmält Rubiales till Sidney-polisen
Citera
2023-08-29, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
15 spelare som nu bojkottar landslaget gick till honom och försökte avsätta huvudcoachen Vilda som ledde laget till guld i VM, han vägrade!

Både Vilda och Rubiales är måltavlor för de spanska spelarna, och detta är verkligen ett guldläge för dem att få bort inte bara Rubalies utan Vilda på samma gång!

Kan man misstänka en kupp, styrt av ett gäng som väntat att få slå bollen " Oinbjudet sexuellt närmade" i mål så att ledningen ska kuppas bort ? Och varför blandar sig FN:s talesman i det hela ? Är han också köpt av en anledning ?

Inte helt omöjligt. I så fall kan man misstänka Flatan Hermoso att ligga under samma täcke som sina nya herrar. Undrar vad hon fick in utbyte ? Kanppast kuk i.a.f. Men kanske en liten peng under bordet ?
Citera
2023-08-29, 22:48
Medlem
Citat:
Klappen är på ryggen klart och tydligt, har du problem med synen?

Och varför i helsike har du inte sett denna video tidigare då den postats redan ett antal ggr i tråden som du trollat i flera dagar?

I övrigt om omöjligt för en neutral åskådare att se huruvida Rubiales hoppar upp på henne, eller om hon lyfter honom, troligen är det en kombination!

Ja det har du rätt i: det var faktiskt ryggen.

Men i helvete heller att det är en kombination. Det är tydligt att Rubiales hoppar upp på henne. Det verkar vara du som har fel på synen alternativt perceptiva problem.
Senast redigerad av Leland1979 2023-08-29 kl. 23:24.
Citera
2023-08-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Kan man misstänka en kupp, styrt av ett gäng som väntat att få slå bollen " Oinbjudet sexuellt närmade" i mål så att ledningen ska kuppas bort ?

Inte helt omöjligt. I så fall kan man misstänka Flatan Hermoso att ligga under samma täcke som sina nya herrar. Undrar vad hon fick in utbyte ? Kanppast kuk i.a.f. Men kanske en liten peng under bordet ?

Visst skulle man i ett försvar kunna hävda med gott resultat att det hela var arrangerat! Men jag tror inte det var på det sättet.

Däremot tror jag att Hermoso inte brydde sig ett skit det första dygnet och att inget skulle hänt, men så såg hon omvärldens hysteriska reaktioner, förstod att om hon tonade ned händelsen skulle hon ses som en svikare mot alla kvinnor i hela världen och ännu mer i damfotbollsvärlden.

Sedan fick hon meddelanden från 20 landslagskollegor: "SE TILL ATT GRISEN STRAFFAS - NU TAR VI CHANSEN ATT REVOLUTIONERA SPANSK FOTBOLL OCH RENSA UT VÅRA FIENDER" en gång för alla.

Efter det hamnade Hermoso i händer på andra aktörer med ett mycket större motiv än henne själv!

Dock ska sägas att Hermoso själv gått från straffsumpare i finalen till ett helgon och hjälte inom damfotbollen tack vare detta! Hon har skrivit in sig i historieböckerna, och desto mer liv och uppmärksamhet detta får, desto större blir legenden om hennes otroliga gärning och mod osv!

Men självklart måste man väga in allt detta när man tar in media-klimatet, där damfotbollsjournalister har jagat Vilda med blåslampa under flera år och nu får ett ypperligt tillfälle att sänka både Rubiales och Vilda på samma gång samtidigt som man hjälper sina vänner i det spanska landslaget!

Elden kring detta kommer att hållas vid liv länge, och bensin kommer adderas så att elden aldrig falnar förrän Rubialies & Vilde både brunnit upp!
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 22:56.
Citera
2023-08-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Eftersom kyssen skedde i Sidney, Australien är det Sydney-polisen som ska utreda denna påtvingade kyss och Jennifer Hermoso har inte fortfarande anmält Rubiales till Sidney-polisen

Behövs inte. Rubiales kommer utredas för sexuellt övergrepp av Spaniens riksåklagare:

https://www.fotbollskanalen.se/spanien/rubiales-utreds-for-sexuella-overgrepp/
Citera
2023-08-29, 22:59
Avslutad
Citat:
Visst skulle man i ett försvar kunna hävda med gott resultat att det hela var arrangerat! Men jag tror inte det var på det sättet.

Däremot tror jag att Hermoso inte brydde sig ett skit det första dygnet och att inget skulle hänt, men såg hon världens reaktioner, förstod att om hon tonade ned händelsen skulle hon ses som en svikare av alla kvinnor hela världen och mer i fotbollsvärlden.

Sedan fick hon meddelanden från 20 landslagskollegor: "SE TILL ATT GRISEN STRAFFAS - NU TAR VI CHANSEN ATT REVOLUTIONERA SPANSK FOTBOLL OCH RENSA UT VÅRA FIENDER".

Efter det hamnade Hermoso i händer på andra aktörer med större motiv än henne själv!

Dock ska sägas att Hermoso själv gått från straffsumpare i finalen till ett helgon, martyr och hjälte inom damfotbollen tack vare detta! Hon har skrivit in sig i historieböckerna, och desto mer liv och uppmärksamhet detta får, desto större blir legenden om hennes otroliga gärning och mod osv!

Jag tror du har rätt.

Man ska aldrig underskatta den fantastiska förmågan för oss som ett rudimentärt apsläkte bli drabbade av kollektivt vansinne och frånvaro av systematiskt tänkande när reptilhjärnan väl tagit över ...
Jag tror att vi tyvärr ser ett exempel på det .
Vi är nog inte såååå långt ifrån ett nytt angivarsamhälle som det såg ut i Maos-Kina. DDR och nuvarande Ryssland egentligen. Det är samma riktning vi går i. Det skiljer endast några steg så är vi alla mitt i det, utan att ens reflekterat över det.
En Kyss liksom Det räcker för att skämma ut och förnedra någon. Och tyvärr så hakar alla hysteriska apor som poserar som ordentliga människor , med ett "fint" rättspatos och perfekt moral på hela grejen. Alla smutsmänniskors rätt att utan ryggrad kunna agera helt utan rättsansvar.
Ett slags nyreligion byggt på en medeltida förbränningsprocess för ett syfte att rena samhället från ondska och dess avkomma
Senast redigerad av Upplyften 2023-08-29 kl. 23:13.
Citera
2023-08-29, 23:46
Medlem
Zaaphs avatar
Jag har svårt att tänka mig att trollen som hävdar att det var ett litet övertramp hade varit ok med att bli överaskningskyssta på munnen av en fotbollspamp i 46-års åldern inför världspressen. 🤔

Är fan svårt att ha diskussioner om jämställdhet när alla incells tar varje vansinnig vinkel till att fria gubben från ansvar.
Men får väl ändå konstatera det uppenbara: att reaktionen vid ett övergrepp sällan kommer direkt utan att det tar ett tag att landa och fatta vad man varit med om och hur man känner kring det.
Citera
2023-08-30, 00:02
Medlem
Tramsigt. En annan har ju kysst flera polare i glädjerus när man vunnit på poker. Och de sa skräckslaget nej när de såg vad man tänkte göra 😁Tur de inte var lika skitnödiga som fruntimmerna i detta spektaklet annars hade man väl inte fått fisa i samma rum
Senast redigerad av Doosing 2023-08-30 kl. 00:05.
Citera
2023-08-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så ser det inte ut på videon. Nu har dessutom en ny film dykt upp som visar att Rubiales ljög:

https://www.expressen.se/sport/fotboll/nya-filmen-som-avslojar-lognen/

Kräket avrundar sin kyss med att daska henne i baken. Fin kille det där...

Vm-guld, obeskrivlig glädje. Man hoppar upp, man kramas, en puss på munnen. Hade inte vart något konstigt om det vart herrfotboll.
Citera
2023-08-30, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Man "råkar" inte pussa någon på munnen. Tror du han hade "råkat" pussa en man på munnen? Det är en tydlig signal hur hans värderingar ser ut om han tror det är okej att pussa någon på munnen mot dennes vilja. En man med detta beteende bör inte coacha damer.

Absolut han skulle pussat en man. Både med vilje och råka.

Herrfotboll...glädjerus..inga konstigheter. Ingen skulle bry sig.
Citera
2023-08-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Vm-guld, obeskrivlig glädje. Man hoppar upp, man kramas, en puss på munnen. Hade inte vart något konstigt om det vart herrfotboll.

Nu var varken tränaren eller chefen för förbundet, Rubiales, några uppskattade individer. Faktum är att damlaget kände starkt förakt gentemot bägge. Macho-Rubiales som i sitt firande bland annat greppade tag om sitt skrev och fick för sig att kyssa en spelare på munnen har endast sig själv att skylla.

Den offerkoftan han har tagit på sig är komedi på hög nivå.

"BUHU, jag ska inte avgå för att jag fick för mig att kyssa en annan person på munnen framför alla världens kameror... mot dennes vilja"
Citera
2023-08-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Nu var varken tränaren eller chefen för förbundet, Rubiales, några uppskattade individer. Faktum är att damlaget kände starkt förakt gentemot bägge. Macho-Rubiales som i sitt firande bland annat greppade tag om sitt skrev och fick för sig att kyssa en spelare på munnen har endast sig själv att skylla.

Den offerkoftan han har tagit på sig är komedi på hög nivå.

"BUHU, jag ska inte avgå för att jag fick för mig att kyssa en annan person på munnen framför alla världens kameror... mot dennes vilja"

Kvinnor är nog generellt lite känsligare varelser bara. Inget fel med det. Man får respektera att de inte är som män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in