2023-08-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
För det första så var det ingen kyss utan en glädjepuss. En kyss gör man med halvöppen mun och tungan är inblandad enligt mig. En puss gör man med stängd mun och det var det i detta fallet.

Jo, jag säger inte emot det alls! Det ändrar dock inte mina frågeställningar :-)

Att hela världen nu stegvis går emot Rubiales säger ingenting om skuldfrågan då alla som inte går emot honom skambeläggs! Att fotbollsförbundet nu ska göra sig av med honom innebär inte heller att de egentligen tycker att han förtjänat det, men när hela världen ställt sig emot dem och Rubiales har de inget val! Det är media och mobben som har tagit makten från dem, och bestämmer över Rubiales öde utan att skuldfrågan utretts på ett rimligt sätt!

Därför kan coachen Vilda får sparken tillsammans eller samband med Rubiales entledigande, för mobben har helt tagit makten påhejat av media!
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 11:14.
Citera
2023-08-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Jo, jag säger inte emot det alls! Det ändrar dock inte mina frågeställningar :-)

Att hela världen nu stegvis går emot Rubiales säger ingenting om skuldfrågan då alla som inte går emot honom skambeläggs! Att fotbollsförbundet nu ska göra sig av med honom innebär inte heller att de egentligen tycker att han förtjänat det, men när hela världen ställt sig emot dem och Rubiales har de inget val! Det är media och mobben som har tagit makten från dem, och bestämmer över Rubiales öde utan att skuldfrågan utretts på ett rimligt sätt!

Därför kan coachen Vilda får sparken tillsammans eller samband med Rubiales entledigande, för mobben har helt tagit makten påhejat av media!
Ok var så uppe i varv att jag inte läste ditt inlägg så noga. Mitt fel sorry. Men hela den här cirkusen påminner om Metoo-rörelsen och ingen vågar säga ifrån utan nu skall Rubiales offras.
Citera
2023-08-29, 11:19
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
För det första så var det ingen kyss utan en glädjepuss. En kyss gör man med halvöppen mun och tungan är inblandad enligt mig. En puss gör man med stängd mun och det var det i detta fallet.
Don Juan entered the chat.

En kyss och en puss är för fan samma sak.
Citera
2023-08-29, 11:24
Medlem
Och Rubiales morsa hungerstrejkar!

Min lille Luis! Guds och min gåva till mänskligheten! Slynorna som klagar på honom borde kastas i fängelse!!!
Citera
2023-08-29, 11:25
Medlem
antoneriks avatar
Citat:

Javisst, allt det där kan du tycka. Starta namnlistor, driv opinion. Men pussar du en kvinnlig kollega på munnen och håller hennes huvud fixerat får du sparken.

Det finns en skarp skiljelinje mellan kollega/underordnad och partner.

Kollega: handslag, kram, kindpuss om man känner varandra riktigt bra.

Partner: samlag, pussar, avsugning.

Inte jag som har skrivit reglerna, du lär dig antingen av mig eller av livet. Jag tror du föredrar mig.
Citera
2023-08-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608

Peck kallas för snabb kyss, vilket är annorlunda än en längre kyss.

Som regel används pecks även som hälsningskyssar medans längre kyssar med tunga är romantiska.

Så det är såklart en enorm skillnad på den kyss eller puss som Rubiales utdelade och när någon hånglar eller kysser med tunga. Det finns ingenting som tyder på att det var något sexuellt laddat i Rubiales kyss, snarare en extra hedersbetygelse till en veteran för spanska landslaget - ett extra beröm i firandet!
Citera
2023-08-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Don Juan entered the chat.

Det märks ganska så tydligt att din erfarenhet av intima situationer är begränsat till att titta på Onlyfans. Någon större praktisk erfarenhet lär du ju sakna fullständigt.
https://vadarskillnaden.se/vad-ar-skillnaden-mellan-puss-och-kyss/
Citera
2023-08-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Javisst, allt det där kan du tycka. Starta namnlistor, driv opinion. Men pussar du en kvinnlig kollega på munnen och håller hennes huvud fixerat får du sparken.

Det finns en skarp skiljelinje mellan kollega/underordnad och partner.

Kollega: handslag, kram, kindpuss om man känner varandra riktigt bra.

Partner: samlag, pussar, avsugning.

Inte jag som har skrivit reglerna, du lär dig antingen av mig eller av livet. Jag tror du föredrar mig.

Om detta inte sker i kontext till att man befinner sig i ett glädjerus efter att ha vunnit VM och att kollegan då isåfall initierat en kram och kanske även lyft mig i sin famn först - så är din jämförelse helt värdelöst faktiskt!

Däremot tycker fortfarande att det var onödigt av Rubiales såvida han inte fick samtycke från Hermoso (vilket vi definitivt inte kan utesluta). Jag tycker att det var olämpligt, men med tanke på situationen tycker jag det kunnat räcka med en ursäkt.

Dock vet jag inte varför du utgår till 100% från Rubiales inte fick samtycke, mig veterligen finns det inget som styrker det påståendet!

Om Rubiales handling hade intentionen att vara ett firande och en hyllning tycker jag det överdrivet så in i bomben att kalla honom för "sexual predator, sex criminal, pervert" osv, i synnerhet som han troligen även uppfattade det som han hade samtycke (eventuellt hade det också)
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 11:33.
Citera
2023-08-29, 11:34
Bannlyst
Var det inte så att spelaren tog snubben i försvar och sa att det var en stundens ingivelse och ömsesidigt?

Har den kvinnan ingen talan längre?
Citera
2023-08-29, 11:35
Medlem
allt.o.ingets avatar
Det är medial diktatur.Vi har sett det här så många gånger förr. Och det är lika vidrigt varje gång. Det börjar med att media drar igång ett drev som en del ställer sig bakom. Drevet blir till ”sanning” och tillslut står varenda jävel bakom drevet. Huvudpersonen vet tillslut varken ut eller in själv och antingen avgår eller blir sparkad. I vissa fall till och med självmord som resultat.

Jag längtar till den dagen då folk ställer sig upp och gör motstånd mot drevet, för det är enda sättet att få bort skiten.
Citera
2023-08-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Var det inte så att spelaren tog snubben i försvar och sa att det var en stundens ingivelse och ömsesidigt?

Har den kvinnan ingen talan längre?

Kvinnan verkade inte bry sig om det som inträffat under det första dygnet då hon var upptagen med att fira guldet. Hon deltog i en skämtsam intervju där hon menade att hon inte direkt gillade det, men det var en jovial intervju.

Sedan hävdar förbundet att hon sagt det där om att det var stundens ingivelse, medans hon själv i efterhand hävdar att förbundet hittat på det uttalandet själva, vad som är sant vet bara hon och förbundet.

I vilket fall som helst ändrades hennes inställning enormt när hon insåg vilka massiva proportioner saken fått runtom i världen, om då skulle ha kommit och sagt att det var en bagatell skulle hon svikit kvinnor världen över och även sina 15 kollegor hemma som strejkat från VM i protest för att bort tränaren Vida och även Rubiales från sina poster inom spanska fotbollsförbundet.

Sedan dess har Spain’s Association of Professional Soccer Players (FUTPRO) tagit över Hermosos ärenden och och talan. De släpper endast noggrant regisserade pressmeddelanden å spelarens vägar! Så vem som kör tåget i nuläget vet vi inte, men vi vet att slutstationen är att Rubiales och Vida får lämna sina jobb och att dessa ska smutskastas och förnedras totalt.

Den gemensamma faktorn är att media och samtliga i mobben utgår från att allt Hermoso påstår är sant och allt Rubiales påstår är lögn!

I det rådande klimatet skulle Hermoso kunna hävda att Rubiales styva kuk tillfälligt/osynligt tog sig ur hans brallor och in under hennes shorts och trosor när han grenslade henne och folk skulle acceptera det som sanning utan att ifrågasätta det. När drevet går finns det ingen sans och logik längre, bara emotionell hetsjakt!
Senast redigerad av Deslauriers 2023-08-29 kl. 11:54.
Citera
2023-08-29, 11:57
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Kvinnan verkade inte bry sig om det som inträffat under det första dygnet då hon var upptagen med att fira guldet. Hon deltog i en skämtsam intervju där hon menade att hon inte direkt gillade det, men det var en jovial intervju.

Sedan hävdar förbundet att hon sagt det där om att det var stundens ingivelse, medans hon själv i efterhand hävdar att förbundet hittat på det uttalandet själva, vad som är sant vet bara hon och förbundet.

I vilket fall som helst ändrades hennes inställning enormt när hon insåg vilka massiva proportioner saken fått runtom i världen, om då skulle ha kommit och sagt att det var en bagatell skulle hon svikit kvinnor världen över och även sina 15 kollegor hemma som strejkat från VM i protest för att bort tränaren Vida och även Rubiales från sina poster inom spanska fotbollsförbundet.

Sedan dess har Spain’s Association of Professional Soccer Players (FUTPRO) tagit över Hermosos ärenden och och talan. De släpper endast noggrant regisserade pressmeddelanden å spelarens vägar! Så vem som kör tåget i nuläget vet vi inte, men vi vet att slutstationen är att Rubiales och Vida får lämna sina jobb och att dessa ska smutskastas och förnedras totalt.

Den gemensamma faktorn är att media och samtliga i mobben utgår från att allt Hermoso påstår är sant och allt Rubiales påstår är lögn!

I det rådande klimatet skulle Hermoso kunna hävda att Rubiales styva kuk tillfälligt/osynligt tog sig ur hans brallor och in under hennes shorts och trosor när han grenslade henne och folk skulle acceptera det som sanning utan att ifrågasätta det. När drevet går finns det ingen sans och logik längre, bara emotionell hetsjakt!

Du, alltså hela skiten filmades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in